Kan dezelfde ervaring delen.Marnix schreef:Mijn reaktie daarop: Sinds ik naar jeugdkerken ga ga ik, zei het 1x per maand minder, weer gemotiveerd en trouw naar de kerk. Daardoor ben ik gaan inzien hoe tof God is, en hoe belangrijk het ook is om met plaatsgenoten samen te geloven.
Wat heeft hij liever... dat ik 8 keer ongemotiveerd naar de kerk was blijven gaan omdat dat zo hoorde, of dat ik 6 of 7x per maand ga en er graag heenga en ook weer weer meer opsteek in de diensten omdat ik beter luister?
Ik zie het concurrentieprobleem niet, een jeugdkerk is maar 1x in de maand, dan kun je nog genoeg kerkdiensten bezoeken... en komt het hele gemeentezijn niet in het gedrang. Sterker nog: Het blijkt dan ook dat jeugdkerk-bezoekers helemaal niet weg blijven uit hun kerk maar er veelal gemotiveerd worden om ook in hun eigen kerk gemotiveerd en actief te zijn.
kheb meer het gevoel dat dat het commentaar van de gevestigde kerken meer voortkomt uit een soortement van jaloezie, omdat blijkt dat jeugdkerken bij sommige mensen meer boeit en weet te motiveren dan de reguliere kerken.
Maar in onze kerk zijn ze juist blij dat ze er zijn en vinden ze het een mooie aanvullig