@mic schreef:kvond het behoorlijk waardeloze toespraak.
Voor de opmerking "daarmee wees Jezus niet heen naar de messiaanse tijd die nog komen zou" (o.i.d.) vond ik erg geniaal

en dingen als dat juliana erg confessioneel christelijk was, en tevens islamitsch en oosters sprituaal was ook wel knap.
of dat er op een gegeven moment zelfs een griekse godin bijgehaald werd...
tegen die tijd heb ik de tv maar weer uitgezet, geloofde het wel (niet dus)
Ik heb zelf op de radio meegeluisterd. En ik vond het net als jij: een behoorlijk waardeloze toespraak.
De radio heb ik niet uitgedaan. Ik luisterde het helemaal uit, puur en alleen omdat het een belangrijke dienst is, zeg maar een historische gebeurtenis. Normaal gesproken zou een dergelijke dienst mij gigantisch kunnen frusteren, maar nu was ik erop voorbereid, en verwachtte ik het min of meer zo.
Van dat confessioneel christelijke stel ik me bij dat koningshuis overigens sowieso bar weinig voor.
Wat het confessioneel christelijke betreft trouwens: ik las laatst een stukje van iemand in een krant, en die omschreef zichzelf als orthodox-christelijk. Hij/zij is hervormd, ik dacht zelfs van de gereformeerde bond. En die vond het een goede dienst!!! Ik snap werkelijk niet hoe dat samen kan gaan. Volgens mij is die persoon nogal in de war.