Wat ik wel schokkend vind, ik zag een peiling van 1Vandaaf met de vraag: “zouden kiezers in een land willen wonen met Trump als president?” en het antwoord per partij. In totaal zegt 74% nee en 19% ja. Maar van drie partijen zeggen procentueel meer kiezers op die vraag “ja” dan “nee”. Van
FvD (70% ja, 19% nee) want die houden zo van democratie

PVV: (54% ja, 33 procent nee) want liever een autocratie met keihard migratiebeleid dan democratie
SGP: (45% ja, 35% nee) maar waarom?
Dat laatste verbaast we toch wel. Als de peiling nou een jaar geleden was had ik er nog iets van begrepen maar hij was een week geleden. Bij CU-stemmers zegt bijvoorbeeld 2 procent ja en 94 procent nee). Hoe kan dat?! Bij PVV en FvD zitten relatief veel lager opgeleide mensen maar bij de SGP is de gemiddelde kiezer behoorlijk goed onderlegd en ingelezen. Bij andere rechtse partijen als Ja21, VVD en BBB zegt een grote meerderheid nee. Is dat dan toch een combinatie van christelijk rechts en Trump zien als beschermer van de kerk, ook al doet hij alles wat God verboden heeft?
Wat moeten we hier nog aan toevoegen sinds de laatste keer? Moeten we het hebben over Minnesota en wat daar gebeurd is, de constante claims dat Amerika Groenland moet hebben en de heffingen richting Europese landen die zeggen: Groenland is van de Groenlanders en hoort bij een Navo-land, als Navo-lid kunnen we prima praten over hoe we samen Groenland kunnen beschermen. Natuurlijk zijn er ook ontwikkeling betreft de Epstein-files, het aanklagen van een topman van de Fed omdat hij de rente niet wil verlagen enzovoorts. Hoe kan je nou zeggen: daar zou ik wel willen wonen?!