Hans1978 schreef:Overigens heb ik dat op het nieuws bij NPO Radio 1 ook gehoord, dus dat het door (vermeend) links verzwegen wordt is niet waar.
Ik heb het niet over de NPO gehad, maar over degenen die "Free, free Palestine" roepen. Linkse demonstranten dus, die grotendeels niet weten (of niet willen weten) hoe het er echt in het Midden-Oosten aan toe gaat.
Hans1978 schreef:Het is natuurlijk ook niet waar (wat jij een beetje lijkt te impliceren) dat het het genocidale gedrag van Israel in de afgelopen tijd goedpraat.
Ook dat heb ik niet beweerd. Overigens is het gebruik van de termen "genocide" en "genocidaal" een vorm van politiseren van dit conflict in het westen en dus wat mij betreft fout. Een land dat instemt met een staakt het vuren na een oorlog van 2 jaars, zal vast veel dingen verkeerd hebben gedaan (dat denk ik namelijk ook), maar voor genocide moet je toch echt met meer bewijs komen dan het rondstrooien van de term alleen. Juridisch gezien ligt de lat heel hoog daarvoor. Netanjahoe heeft gezegd dat alle oorlogsdoelen bereikt zijn en aangezien het Palestijnse volk er in Gaza voor het overgrote deel nog is (zij het in ronduit slechte omstandigheden), is het uitroeien van dat volk blijkbaar geen oorlogsdoel geweest.
Hans1978 schreef:Beide partijen zaten fout in deze strijd, en dat er nu een vorm van vrede heerst is alleen maar goe.
Dat dat ontaard in een palestijnse bijltjesdag is daar eigenlijk een logisch gevolg van. Hetzelfde zag je in Nederland na de bevrijding, een volk wat loskomt uit een bezetting zal met zichzelf in het reine moeten komen.
In Nederland werden moffenmeiden kaalgeschoren, maar werd de orde verder spoedig hersteld. In Gaza worden opponenten gemarteld en vermoord. Dat is toch wel een verschil. In het Midden-Oosten wordt er veel meer geweld gebruikt dan in Nederland destijds.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)