Foutje bedankt
https://www.google.com/search?sca_esv=b ... 2&dpr=1.56

Moderators: Memmem, Moderafo's
benefietdiner schreef:Ik heb die man werkelijk nog nooit vrolijk gezien.
Foutje bedankt
https://www.google.com/search?sca_esv=b ... 2&dpr=1.56
benefietdiner schreef:Nee jo. Je lijkt wel op Timmermans die waarschuwde dat Geert Wilders ‘geen dronken oom’ is die je kunt negeren, maar de leider van de grootste fractie.
benefietdiner schreef:Afgelopen weekend trachtte Frans Timmermans op het congres van zijn partij een humoristische vergelijking te maken door Geert Wilders te typeren als “de dronken oom die onaanvaardbare dingen zegt.” Echter, de kiezers konden er niet smakelijk om lachen. Wat blijkt namelijk uit de meest recente sondages? De PVV blijft stevig voor liggen op alle andere partijen. Ondanks het scherpe politieke spel blijft de realiteit dat de partij van Wilders hoge ogen gooit met een virtuele score tussen de 31 en 34 zetels, zoals gerapporteerd door De Telegraaf. Hoewel dit iets onder het huidige aantal van 37 zetels ligt, is het nog altijd aanzienlijk meer dan de 23 virtuele zetels die GroenLinks-PvdA weet te behalen. Het CDA, ooit een machtige speler in de Nederlandse politiek, zakt nog verder weg. Het verschil is inmiddels opgelopen tot zo’n tien zetels.
Bron:leeshetnieuws
naamloos schreef:Voor zover ik weet was de vergelijking niet humoristisch bedoelt.
Er zijn wat algemene overeenkomsten zoals een grote mond, aggressieve taal, doorslaan, weinig of geen oog voor nuance en feiten ...
Maar het punt was dat je het raaskallen van de dronken oom gewoon kan negeren in tegenstelling tot wat Wilders uitbraakt.
Dat Wilders in de peilingen zo'n 21-22% van de 150 zetels heeft houdt in dat de overgrotee meerderheid, ongeveer 80% van Nederland, hem niet ziet zitten.
Omdat geen andere partij met hem wil regeren om hem aan een meerderheid te helpen blijft Wilders netjes waar hij hoort: aan de zijlijn!
benefietdiner schreef:Afgelopen weekend trachtte Frans Timmermans op het congres van zijn partij een humoristische vergelijking te maken door Geert Wilders te typeren als “de dronken oom die onaanvaardbare dingen zegt.” Echter, de kiezers konden er niet smakelijk om lachen. Wat blijkt namelijk uit de meest recente sondages? De PVV blijft stevig voor liggen op alle andere partijen. Ondanks het scherpe politieke spel blijft de realiteit dat de partij van Wilders hoge ogen gooit met een virtuele score tussen de 31 en 34 zetels, zoals gerapporteerd door De Telegraaf. Hoewel dit iets onder het huidige aantal van 37 zetels ligt, is het nog altijd aanzienlijk meer dan de 23 virtuele zetels die GroenLinks-PvdA weet te behalen. Het CDA, ooit een machtige speler in de Nederlandse politiek, zakt nog verder weg. Het verschil is inmiddels opgelopen tot zo’n tien zetels.
Ondertussen staat de "dronken oom" wel weer ruim voor in de peilingen. Aangezien er nog debatten aankomen en Wilders daar sterk in is, kun je verwachten dat er misschien nog wel wat bij komt.Marnix schreef:Precies. Los van de dingen die je al noemt is de dronken oom ook symbool voor iemand die vooral klaagt vanaf zijn stoel (inderdaad met grote mond en agressieve taal) maar ondertussen er niks aan doet.
Wat je hier ziet is dat de kiezers van NSC weer bij het CDA zijn terechtgekomen. Deze kiezers zijn vrijwel uitwisselbaar tussen beide partijen. Aangezien NSC op 0 staat, kun je die optelsom heel makkelijk maken.Marnix schreef:Mooi objectief stuk. "Het CDA, ooit een machtige speler in de Nederlandse politiek, zakt nog verder weg."
Bij mijn weten stonden ze 5 zetels en staan ze in de laatste peilingen op 23 zetels en zijn ze tov de eerdere peilingen niet gezakt.
elbert schreef:Ondertussen staat de "dronken oom" wel weer ruim voor in de peilingen. Aangezien er nog debatten aankomen en Wilders daar sterk in is, kun je verwachten dat er misschien nog wel wat bij komt.
Waarom hij het zo goed doet in de peilingen? 2 redenen: veel kiezers vinden migratie nog steeds heel belangrijk en vinden ook dat andere partijen met dingen bezig zijn waar ze niet op aanslaan.
Een voorbeeld, zie dit stukje van GroenLinks/PvdA:
Kun je je voorstellen dat met name blanke mannen na het lezen van zo'n absurd stukje tekst gaan denken: "hee, GroenLinks/PvdA, dat is nou echt een partij voor mij, want dit is een thema waar ik erg mee bezig ben!"?
Ik niet.
benefietdiner schreef:Afgelopen weekend bladiebla onzin bladibla
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten