Marnix schreef:Het is dus best logisch dat iemand met verstand van zaken, die over veiligheid gaat, een link legt tussen de manier waarop het rechts populisme politiek bedrijft en wat er zaterdag mis ging.
Wat voor oorzaak zou degene met kennis van zaken dan zeggen over:
- het geweld dat bij Gazademonstraties werd gebruikt, zoals bij de UvA vorig jaar
- de branden, intimidatie en doxing waarvan dierenactivisten zich bedienen richting boeren
- de "jodenjacht" die vorig jaar werd georganiseerd
- de illegale bezetting van de A12 door klimaatactivisten
- het besmeuren van het FvD kantoor door Antifa in Amsterdam
- het feit dat Wilders bedreigd wordt en al meer dan 20 jaar beveiliging nodig heeft
- enzovoorts
Ook een gevolg van de retoriek van (in dit geval linkse) politici?
Misschien is het antwoord op die vraag voor deze gevallen wel allemaal ja. Als ik naar de debatten in de Tweede Kamer kijk (dat doe ik steeds minder want ik word er niet vrolijk van), dan kan ik me goed voorstellen dat mensen daar boos van worden. Want de politici krijgen vrijwel geen enkele oplossing meer voor elkaar (dat is ook een voedingsbodem, misschien wel de belangrijkste) en kunnen niet anders dan jij-bakken en elkaar voor rotte vis uitmaken.
Heeft de retoriek van Wilders gevolgen en wakkert dat rechts-extremisme aan? Dat denk ik wel (hij is ook een jij-bak kampioen), alhoewel hij het geweld van afgelopen zaterdag net als alle anderen heeft veroordeeld. Maar linkse politici zijn hopeloos hypocriet als ze denken dat ze zelf geen bergen met boter op hun eigen hoofd hebben.
De politiek is dysfunctioneel en dat is de trieste conclusie. Ik ben dan ook niet verbaasd dat ex-politici zo slecht aan de bak komen nadat ze afscheid hebben genomen van de politiek. In het bedrijfsleven neemt men mensen aan die goed samen kunnen werken. Dat is noodzakelijk om een goed produkt te maken. Als je dat niet kunt, ben je simpelweg niet geschikt om iets productiefs te doen. Ik denk dat een groot deel van de politici daarvoor compleet ongeschikt is. Eigenlijk zou het een goed resultaat zijn van de verkiezingen als 100 van de 150 kamerleden na 29 oktober werkloos zou worden, inclusief vrijwel alle fractievoorzitters. Maar ik ben ook zo realistisch om te vermoeden dat de vervangers niet veel beter zullen zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)