benefietdiner schreef:HLN meldt dat de Amerikaanse president Donald Trump tijdens de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in New York scherpe kritiek uitte op Europa, het klimaatbeleid en de VN zelf.
Trump stelde dat Europa “zwaar in de problemen zit” door illegale immigratie. Hij zei: “Jullie landen gaan naar de hel als gevolg van illegale immigratie” en noemde het beleid van open grenzen een “mislukt experiment.”
Ook het Europese klimaatbeleid kreeg kritiek. Trump noemde klimaatverandering “de grootste zwendel die ooit tegen de mensheid is bedacht” en stelde dat de “groene revolutie” Europese landen “naar de rand van de afgrond” brengt.
Over de VN zei Trump: “Wat is het nut van de VN? Ze schrijven scherpe brieven en doen vervolgens niets.” Hij benadrukte dat de organisatie volgens hem geen rol speelde in door hem genoemde vredesonderhandelingen.
Trump roept een hele hoop dingen die totale onzin zijn. En hoe zit het ook alweer met die Epstein files? En zijn 'Border czar', ene Holman, die $ 50,000 aanneemt van undercover FBI-agenten die zeggen dat ze graag overheidscontracten willen? Het was diplomatie van het hoogste niveau dat die man niet werd weggelachen.
Daarnaast gisteren een stukje van Lubach gezien over de humanitaire hulp aan 14 doodzieke kinderen uit Gaza die hier in Nederland geholpen zouden kunnen worden. Maar wie denk je dat daar tegen is? Blijkbaar is er zelfs in België geen enkele ophef over, maar in Nederland doen bepaalde partijen er moeilijk over.
"We willen ze wel helpen, maar niet hier" is de laffe smoes. Zo ken ik er nog wel eentje. Het is echt bizar dat je ervan uitgaat dat als je kleuters met granaatscherven in hun hoofd helpt, je kiezers dat dan zouden afkeuren. En toch doen PVV, VVD, BBB, JA21, FvD, en zelfs de SGP(!) dat.
Ik weet niet meer precies waar ik het heb gehoord, maar iemand zei over Gaza, maar ook meer in het algemeen, "Alle kinderen zijn onze kinderen". En het is hartverscheurend en schandalig dat er zo veel partijen zijn in Nederland die bang zijn dat ze zetels verliezen als ze zeggen "kijk, wij hebben 14 kinderen het leven gered!"
Vooral van de SGP is dat niet te begrijpen! Jezus zei toch niet in Lucas 18:15-17 "Laat de kinderen in de regio worden opgevangen."