Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor naamloos » 15 sep 2025 10:37

.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor Erik1960 » 15 sep 2025 10:48

benefietdiner schreef:In het Nieuwe Testament zegt Jezus: “Ik was een vreemdeling en u hebt Mij gastvrij onthaald.” Daarmee verbindt Hij gastvrijheid rechtstreeks met het geloof zelf. Gastvrijheid is dus geen optie, maar een opdracht. Tegelijk zegt Paulus: “God is geen God van wanorde, maar van vrede” (1 Kor. 14:33). Gastvrijheid zonder orde is chaos – en dat is niet Bijbels.

Nederland mag vluchtelingen beschermen en vreemdelingen eerlijk behandelen. Maar er moet ook onderscheid gemaakt worden. Wie zich niet wil voegen naar de Nederlandse wetten en cultuur (vrijheid van meningsuiting, gelijkheid van man en vrouw, religieuze vrijheid) ondermijnt de samenleving en past niet binnen het Bijbels kader van de vreemdeling.

Het komt dus neer op: barmhartigheid én orde, gastvrijheid én grenzen.
Wie de Bijbel niet volledig toepast, helt naar één kant en beweert dat Wilders maar wat roept of haat zaait. Maar gezien het bovenstaande is dat een onjuiste voorstelling van zaken.

Ik vind je uitleg van Mattheus 25 een heel wonderlijke. Jezus noemt hier de hongerigen, dorstigen, vreemdelingen, naakten, zieken en gevangenen Zijn broeders en zusters. En zegt: ‘als je hen in de steek laat, laat je mij in de steek. En als je hen niet in de steek laat, laat je mij niet in de steek.’

Het voorbehoud wat je maakt voor wat betreft onze normen en waarden vind ik ook wat gezocht. Alsof gelijkheid van mannen en vrouwen in bijvoorbeeld orthodox-reformatorische kringen wel doorgedrongen is.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Terug naar “Actualiteit & Politiek”