benefietdiner schreef:De Bijbel waarschuwt in Deuteronomium 23 nadrukkelijk dat vijandige volken die Israël wilden vernietigen, geen toegang kregen tot de gemeenschap. Dat leert ons dat onderscheid maken tussen de vreemdeling die in vrede wil wonen en degene die vijandschap meebrengt, Bijbels verantwoord is.
In het Nieuwe Testament zegt Jezus: “Ik was een vreemdeling en u hebt Mij gastvrij onthaald.” Daarmee verbindt Hij gastvrijheid rechtstreeks met het geloof zelf. Gastvrijheid is dus geen optie, maar een opdracht. Tegelijk zegt Paulus: “God is geen God van wanorde, maar van vrede” (1 Kor. 14:33). Gastvrijheid zonder orde is chaos – en dat is niet Bijbels.
Je maakt er weer eens een soepzootje van.
Involgorde van tijd:
a} De voorschriften van Mozes namens God voor Israël. (m.b.t. het oude verbond)
b) De leer van Jezus.
c) De voorschriften van Paulus voor orde in de samenkomsten.
d) Een gemixte toepassing in deze huidige tijd en de huidige situatie.
Net zoiets als een brief gebruiken van je bed-bed-bedovergrootvader voor zijn oudste zoon over een bepaald onderwerp, en die verbinden met een brief die eeuwen later geschreven is door een ander persoon over een ander onderwerp, en vervolgens die combie-mix toepassen in onze huidige tijd en situatie; en dat ook nog eens op een behoorlijk inconsequent manier!!
Uiteraard moeten Nederlanders en iedereen die in Nederland verblijft zich aan de Nederlandse wet houden.
In de Nederlandse wet is vrijheid van godsdienst een grondrecht, en zijn kerk en staat van elkaar gescheiden.
De moslims hebben dus evenveel recht als de christenen voor hun geloof en hoe ze dat in willen vullen.
En atheïsten en agnosten genieten dezelfde vrijheid, gelukkig zijn we geen theocratie maar een democratie.
Jezus leert ook niet dat het Bijbels is dat gastvrijheid met orde moet plaatsvinden (al verdiend orde uiteraard wel de voorkeur)
Kijk maar eens wat een chaos Jezus er zelf van maakte bij de tempelreiniging.
Het buitenste voorhof van de Joodse tempel was bedoeld voor de heidenen, die daar mochten aanbidden.
Maar Jezus reinigde dit gebied met een gesel en het omkieperen van de tafels om de handel en het misbruik van de tempel voor geldzaken te stoppen.
Hij stelde dat het een huis van gebed moest zijn voor alle volken, niet een rovershol.
Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. Jezus vat de moraal samen: "Behandel anderen dus steeds zoals je zou willen dat ze jullie behandelen. Dat is het hart van de Wet en de Profeten."
Nou, stel nou eens dat Poetin een aantal kernbommen op Nederland ploft waarna heel Nederland voor onbepaalde tijd te maken krijgt met straling.
De overheid adviseert te vluchten, hoe zou je behandeld willen worden, à la Wilders, of toch maar liever Timmermans of Jette ...?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)