Erik1960 schreef:Een asielzoeker die werkt krijgt geen weekgeld en moet meebetalen aan de kosten van opvang. Wat ze daarnaast met hun geld doen moeten ze natuurlijk zelf weten. Dat miljoenen Nederlanders hun boodschappen nauwelijks kunnen betalen is een fabeltje. Het mediane spaarsaldo van de Nederlander is ruim € 20.000,00. Ik maak me dan ook geen zorgen om de financiële gezondheid van Nederland. Wel over de mentale staat van het land. Het wordt steeds normaler om flagrante onzin op forums te plaatsen, nepinformatie te verspreiden en de haat in de samenleving aan te wakkeren. Overigens zijn de denkbeelden van Wilders in strijd met de leer van Jezus en kan iemand die zichzelf christen durft te noemen het niet verantwoorden om fan van Wilders te zijn en/of PVV te stemmen.
Eén ding kan ik met je eens zijn dat er soms pure onzin en flagrante leugens op fora geplaatst wordt en nepinformatie rond gestrooid. Maar wees eerlijk: jij doet daar zelf net zo goed aan mee.
Volgens het Nibud en het CBS heeft maar liefst 32% van de Nederlandse huishoudens – dat zijn 2,6 miljoen huishoudens – moeite om rond te komen. Van die groep kan ongeveer 80% amper de boodschappen betalen. We hebben het dus over ruim 2,1 miljoen huishoudens. Precies dát is waar Geert Wilders op wijst.
En dan jouw punt over asielzoekers: je vergeet gemakshalve dat zij pas mogen werken als ze minstens zes maanden, vaak langer, in Nederland zijn en hun aanvraag nog loopt. Dat is de werkelijkheid, niet jouw verdraaide voorstelling van zaken.
Dat jij vervolgens beweert dat christenen niet op Wilders kunnen stemmen, is ronduit kortzichtig. Nederland kent tientallen verschillende denominaties. Wie ben jij om namens alle christenen te spreken? Wilders zegt duidelijk dat hij staat voor een “Joods-Christelijke samenleving”.
En dat doet hij bewust in contrast met de islam. Voor hem gaat het om de bescherming van onze democratie en rechtsstaat, om vrijheid van meningsuiting, gelijkheid tussen mannen en vrouwen, de bescherming van Joden en christenen, en een harde afwijzing van islamitische invloed in onze cultuur en politiek.
Wilders presenteert de “Joods-Christelijke samenleving” als de culturele en morele basis waarop Nederland gebouwd is – en die basis moet behouden blijven.
En laat ik je eraan herinneren: de Bijbel roept ons keer op keer op om het goede te bewaren en de waarheid hoog te houden. Denk aan Judas 1:3: “Strijd voor het geloof dat eenmaal aan de heiligen is overgeleverd.” En aan Jeremia 29:7, waar God zegt: “Zoek de vrede voor de stad waarin Ik u weggevoerd heb en bid ervoor tot de HEERE, want in haar vrede zult u vrede hebben.”
Met andere woorden: een christen heeft juist de roeping om de fundamenten van onze samenleving te beschermen en te bewaren. Precies dat is waar Wilders voor pleit.
Dus vertel mij eens eerlijk: wat kan een christen daar in vredesnaam tegen hebben?