Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor benefietdiner » 02 mei 2025 07:23

Honderden jongeren op de vuist in Scheveningen, gooien stenen naar politie

Wie waren die honderden jongeren eigenlijk die donderdag 1 mei 2025 in Scheveningen bij het Kurhaus met elkaar op de vuist gingen en zich tegen de Politie keerden?

Wie .....? waren dat Nederlanders zoals Henk en Ingrid of…..

Fractievoorzitter Richard de Mos van Hart voor Den Haag geeft antwoord: Daders met een asielstatus.

We zijn vreemden in onze eigen steden geworden. We hebben een Mekka aan de Maas nu ook een Mekka aan de Zee.

Wat is die inburgering cursussen goed gelukt vind u ook niet.

https://www.rd.nl/artikel/1105815-me-in ... en-politie

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 02 mei 2025 14:41

En nu?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 02 mei 2025 18:14

Dit in ierdergeval niet:
https://www.nationaleonderwijsgids.nl/v ... -maak.html

zie ook de Verwante berichten.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 02 mei 2025 19:01

Waarom niet?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 02 mei 2025 19:32

Bij Renze spreekt burgemeester Femke Halsema van Amsterdam over de dodenherdenking aanstaande zondag. Ze verzoekt Wilders en andere politici om oproepen om 4 mei te verstoren niet te delen.
https://www.telegraaf.nl/video/19065551 ... e-dat-niet

Gillende imams in Rotterdam.
Oproep tot orde verstoring van dodenherdenking Amsterdam
Onze steden en dorpen zijn ongekend geïslamiseerd
Er zijn aanvullende maatregelen nodig om het tij te keren
De PVV accepteert geen nee meer. Genoeg is genoeg.

En Femke Halsema is knetter gek.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 02 mei 2025 20:08

Je gaat nogal van de hak op de tak…
Kort geding over CvI
Vechtpartijen in Scheveningen
islamitische school in Gouda
Zorgen over waardigheid 4 mei-herdenking
Twittergedrag van Wilders
Geestelijke gesteldheid van de burgemeester van Amsterdam.

Haal even diep adem, tel tot 50, drink een glas water of rook een sigaar
En vertel ons dan wat je eigenlijk zeggen wilt?

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 02 mei 2025 21:05

Dat je dat nog niet door hebt.

-Pleiten voor een streng immigratiebeleid, met name gericht op het beperken van immigratie uit islamitische landen. De islam is een bedreiging voor de Nederlandse cultuur en veiligheid.

-Nederland losmaken van internationale verplichtingen die de Nederlandse autonomie ondermijnen (bijv. EU-regels, asielverdragen). Nederland op de eerste plaats.

-Pleiten voor hardere straffen, meer politie en het aanpakken van criminele bendes en radicalisering.

-De gevestigde politieke partijen en instellingen (de elite), die de gewone Nederlander niet meer vertegenwoordigen.

-Lagere belastingen en minder geld naar ontwikkelingshulp, kunstsubsidies en publieke omroep.

Ja inderdaad dat wil Wilders.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2025 21:08

Erik1960 schreef:Je gaat nogal van de hak op de tak…
Kort geding over CvI
Vechtpartijen in Scheveningen
islamitische school in Gouda
Zorgen over waardigheid 4 mei-herdenking
Twittergedrag van Wilders
Geestelijke gesteldheid van de burgemeester van Amsterdam.

Haal even diep adem, tel tot 50, drink een glas water of rook een sigaar
En vertel ons dan wat je eigenlijk zeggen wilt?

Hij wil graag aantonen dat de PVV in de regering niets klaarspeelt, na jaren te hebben geroepen dat ze het veel beter zouden kunnen doen.

Ps een papegaai heeft geen mening. Maar misschien kan ChatGPT er wat zinnigs over zeggen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Marnix op 02 mei 2025 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 02 mei 2025 22:09

benefietdiner schreef:Dat je dat nog niet door hebt.

-Pleiten voor een streng immigratiebeleid, met name gericht op het beperken van immigratie uit islamitische landen. De islam is een bedreiging voor de Nederlandse cultuur en veiligheid.

-Nederland losmaken van internationale verplichtingen die de Nederlandse autonomie ondermijnen (bijv. EU-regels, asielverdragen). Nederland op de eerste plaats.

-Pleiten voor hardere straffen, meer politie en het aanpakken van criminele bendes en radicalisering.

-De gevestigde politieke partijen en instellingen (de elite), die de gewone Nederlander niet meer vertegenwoordigen.

-Lagere belastingen en minder geld naar ontwikkelingshulp, kunstsubsidies en publieke omroep.

Ja inderdaad dat wil Wilders.

Wilders is ondertussen een karikatuur van zichzelf geworden. Bijna twintig jaar de tijd gehad om concrete plannen en maatregelen te bedenken. Nu al bijna een jaar bezig in het kabinet en nog zo goed als niets in wetgeving aan de kamer voorgelegd. Maar goed: de wal keert het schip en dat is te zien in de peilingen. Teleurgestelde kiezers laten hem vallen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2025 22:47

Erik1960 schreef:Wilders is ondertussen een karikatuur van zichzelf geworden. Bijna twintig jaar de tijd gehad om concrete plannen en maatregelen te bedenken. Nu al bijna een jaar bezig in het kabinet en nog zo goed als niets in wetgeving aan de kamer voorgelegd. Maar goed: de wal keert het schip en dat is te zien in de peilingen. Teleurgestelde kiezers laten hem vallen.

Klopt maar nog niet genoeg, dat ingeschikte zootje staat nog steeds (nipt) bovenaan in de peilingen. Maar gelukkig niet meer in de buurt van de 47 zetels die kort na de verkiezingen werden gepeild. Gelukkig krijgen steeds meer mensen door dat de PVV een club van “veel geschreeuw maar weinig wol” is nu het schreeuwen vanuit de oppositie vrij makkelijk is maar om van woorden naar daden gaan je geschikte mensen en een geschikte leider nodig hebt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 mei 2025 07:04

Wat Rutte het land volledig in de afgrond gekregen heeft, op 12 jaar, kan PVV niet op één jaar klaarstomen.

Ik begrijp dat jullie liever die tuinkabouter aan het roer komt, dan is Nederland echt verloren!

Als het aan de linkse woke gemeenschap ligt geven we ons land compleet weg de komende jaren. Ongelofelijk wat er allemaal gebeurd.

Wilders probeert veel maar wordt in alles tegen gehouden helaas het is nu gewoon een grote kleuterklas.

Respect voor Marjolein Faber, goede minister voor Nederland. Zij heeft lef hoop dat zij veel steun gaat krijgen allemaal naar land van herkomst wat zal dat hier heel veel rust geven.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 03 mei 2025 07:16

benefietdiner schreef:Wat Rutte het land volledig in de afgrond gekregen heeft, op 12 jaar, kan PVV niet op één jaar klaarstomen.

Ik begrijp dat jullie liever die tuinkabouter aan het roer komt, dan is Nederland echt verloren!

Als het aan de linkse woke gemeenschap ligt geven we ons land compleet weg de komende jaren. Ongelofelijk wat er allemaal gebeurd.

Wilders probeert veel maar wordt in alles tegen gehouden helaas het is nu gewoon een grote kleuterklas.

Respect voor Marjolein Faber, goede minister voor Nederland. Zij heeft lef hoop dat zij veel steun gaat krijgen allemaal naar land van herkomst wat zal dat hier heel veel rust geven.

Wilders laat in elk geval niet zien dat hij de afgelopen 12 jaar erg goed heeft nagedacht over de vraag hoe hij zijn doelen kan bereiken. Al op de avond van de verkiezingen mikte hij een groot deel van zijn beloftes in de vriezer.
Faber is wat mij betreft het absolute dieptepunt van wat we de voorbije 100 jaar als bewindspersonen hebben gehad. Ik snap dat je hoopt dat ze steun gaat krijgen, want ze doet er zelf alles aan om die steun niet te krijgen. Hoop sterft altijd als laatste.
Wereldwijd zijn er zo’n 120 miljoen vluchtelingen. En dat worden er alleen maar meer. Denk je echt dat Nederland daar niet door geraakt wordt?

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 mei 2025 07:55

Wilders nog niets bereikt?

Moslims beweren dat er een oorlog tegen hen gaan de is in het Westen. Hoewel dat niet waar is voelt de moslimgemeenschap dat wel zo.

Lale Gül (ex moslima) zegt ook dat dat niet waar is en schrijft:
"Ik vind het nogal een bizarre uitspraak (dat er een oorlog tegen hen gaan de is in het Westen). Ik denk dat de moslimgemeenschap heel veel privileges en vrijheden geniet in Nederland. Veel te veel als je het mij vraagt, het mag nog wel een beetje beperkt worden. (...) Aan ervaring kan ik niks afdoen, maar als je kijkt naar de feiten: je hebt 500 moskeeën in Nederland, je hebt gebedsoproepen, je mag hele antidemocratische dingen leren op koranscholen en vrouwenbesnijdenis aanmoedigen. Er is eerwraak en je mag met belastinggeld scholen oprichten. (...) Ik vraag me echt af welke vrijheden er onder druk staan. Heel veel moslimminderheden die in islamitische landen heel erg worden onderdrukt, zoals salafisten, hebben hier juist alle vrijheid om van alles op te richten. Dus het wordt alleen maar aangemoedigd.”

Eens met wat Lale Gül schrijft:
‘Absoluut, niet voor niets heeft Geert Wilders bij de laatste verkiezingen een monsterscore behaald. Toch is het hele idee onzin, als zou dit nu bewijzen dat de gemiddelde Nederlander niets moet weten van migranten. Ik spreek uit ervaring, en eerlijk gezegd heb ik zelden of nooit met rauw racisme te maken gehad. Nederlanders zijn het eenvoudigweg zat dat er continu migranten blijven binnenkomen die niet moeten of willen integreren. Mochten ze die bereidheid wél tonen, dan hadden er veel minder mensen op de PVV van Wilders gestemd, daar ben ik rotsvast van overtuigd.

Proficiat Lale Gül en stem op Geert Wilders het begin is er.
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 03 mei 2025 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 03 mei 2025 08:11

benefietdiner schreef:Wilders nog niets bereikt?

Moslims beweren dat er een oorlog tegen hen gaan de is in het Westen. Hoewel dat niet waar is voelt de moslimgemeenschap dat wel zo.

Lale Gül (ex moslima) zegt ook dat dat niet waar is en schrijft:
"Ik vind het nogal een bizarre uitspraak (dat er een oorlog tegen hen gaan de is in het Westen). Ik denk dat de moslimgemeenschap heel veel privileges en vrijheden geniet in Nederland. Veel te veel als je het mij vraagt, het mag nog wel een beetje beperkt worden. (...) Aan ervaring kan ik niks afdoen, maar als je kijkt naar de feiten: je hebt 500 moskeeën in Nederland, je hebt gebedsoproepen, je mag hele antidemocratische dingen leren op koranscholen en vrouwenbesnijdenis aanmoedigen. Er is eerwraak en je mag met belastinggeld scholen oprichten. (...) Ik vraag me echt af welke vrijheden er onder druk staan. Heel veel moslimminderheden die in islamitische landen heel erg worden onderdrukt, zoals salafisten, hebben hier juist alle vrijheid om van alles op te richten. Dus het wordt alleen maar aangemoedigd.”

Eens met wat Lale Gül schrijft:
‘Absoluut, niet voor niets heeft Geert Wilders bij de laatste verkiezingen een monsterscore behaald. Toch is het hele idee onzin, als zou dit nu bewijzen dat de gemiddelde Nederlander niets moet weten van migranten. Ik spreek uit ervaring, en eerlijk gezegd heb ik zelden of nooit met rauw racisme te maken gehad. Nederlanders zijn het eenvoudigweg zat dat er continu migranten blijven binnenkomen die niet moeten of willen integreren. Mochten ze die bereidheid wél tonen, dan hadden er veel minder mensen op de PVV van Wilders gestemd, daar ben ik rotsvast van overtuigd.

Proficiat Geert Wilders het begin is er.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je nu op reageert of wat je wilt zeggen?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2025 08:13

Als je Faber een goede minster noemt nadat ze blunder op blunder heeft begaan, dingen heeft verzonnen, gelogen, waar de Tweede Kamer haar een allerlaatste kans heeft gegeven, waar de coalitiepartijen ook kritiek op haar hebben en zelfs binnen eigen fractie kritiek op haar is, laat je voldoende zien hoe blind je achter een partij en zijn leider aanloopt. De rest van Nederland weet beter.

Net als wanneer je wanneer mensen kritisch zijn gelijk moet roepen: dus jullie willen die tuinkabouter aan het roer? Misschien goed om te beseffen dat er meer partijen zijn dan PVV en PVDA/GL :roll:

Tevredenheid met kabinet op laagste punt in tien jaar

Vijftien procent is tevreden met het huidige kabinet. Niet eerder was de tevredenheid zo laag in de afgelopen tien jaar. Bijna de helft van de kiezers pleit nu voor nieuwe verkiezingen. Middels een netwerkanalyse tonen we dat kiezers voor het vormen van een mogelijk nieuw kabinet eerder kijken naar het CDA dan naar huidige coalitiepartijen NSC, BBB en PVV.

Bron: IPSOS

Dus mocht je kabinetten Rutte (ook) slecht vinden, de Nederland vindt dit kleuterklasje (de coalitie dus) nog slechter :-)
Laatst gewijzigd door Marnix op 03 mei 2025 08:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”