elbert schreef:Vooropgesteld: ik ben het ermee eens dat deze actie van Faber compleet ongepast is. Dit zijn medewerkers aan de eigen dienst (het COA) die hun werk doen en daarvoor waardering krijgen van (onder andere) collega's. Dan kun je als minister niet weigeren om ze een lintje te geven. Een brevet van onvermogen van haar dus.
Los daarvan, de vrijwilligers kunnen er ook niets aan doen dat er veel asielzoekers zijn. Het is een feit dat ze er zijn, dat het mensen zijn die ook ondersteuning nodig hebben. Weigeren hun inzet te waarderen omdat ze je eigenlijk minder migranten wil is een heel rare logica. Dat klinkt een beetje als: Ik wil vuilnismannen niet bedanken dat ze de straten schoon houden want ik ben tegen afval op straat. Dat is leuk en aardig maar zolang er afval op straat ligt moeten er el mensen met prikkers en knijpers dat oprapen en is dat ook heel nuttig.
Dat gezegd hebbend, merk ik op dat dit volgens mij de eerste keer is dat je een partij antichristelijk noemt. Dat heb je niet gedaan bij het gedachtegoed van bijvoorbeeld D66 (met abortus, pillen van Drion, geloof achter de voordeur enzovoorts), maar wel bij de PVV die lintjes weigert. Opmerkelijk. Vertroebelt je politieke voorkeur nu niet je mening over wat antichristelijk is en wat niet? Net zoals wat onder de normale werkzaamheden van de minister zou moeten vallen, vertroebeld wordt door haar politieke opvattingen?
Nee hoor, ik benadrukte dat in dit geval omdat het:
1. De zoveelste blunder op rij is van Faber
2. Er nog best een hoop conservatieve christenen zijn die met de PVV weglopen.
Als je hier kijkt naar een enkeling of bijvoorbeeld op een ander rechts christelijk forum verbaast het me altijd hoeveel christenen ondanks alles de PVV blijven steunen. Dat is bij D66 wat minder het geval heb ik het idee en daarnaast gingen die in de regeringsperiode vaak ook wel iets subtieler om met hun coalitiegenoten. Het feit dat dit de eerste keer is geeft ook wel aan dat je het best bont moet maken voordat ik zoiets roep. Maar als hier groep D66-mensen de hele tijd hun partij had zitten verheerlijken had ik die allicht ook wel iets sneller een keer antichristelijk genoemd ja