Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor Erik1960 » 03 feb 2025 16:41

Stanislaw33 schreef:Ik begrijp je punt. Het lijkt erop dat de plannen van de PVV niet echt aansluiten bij de kernwaarden van mededogen en liefde die Jezus predikte. Het gaat vaak om de inhoud en de intentie, niet zozeer om de vorm.
met ‘niet echt’ zou ik misschien geen moeite hebben. Het is ‘echt niet’. En dat is een heel ander verhaal.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2025 18:41

En ondertussen laat Faber zich opnieuw van haar slechtste kant zien, zoals ze de afgelopen maanden al zo vaak deed. En daarmee heeft ze haar eigen coalitie weer tegen zich, alleen Wilders valt haar niet af. Want ja, vrijwilligers die zich enorm inzetten voor een instantie die opereert op vraag van de overheid en daar ook verantwoording aan aflegt, om vluchtelingen en zo die hier zijn te ondersteunen, verdienen volgens het antichristelijke geluid van de PVV natuurlijk geen enkele waardering.

Wat een aanfluiting is die vrouw die Nederland keer op keer blijft verbazen met haar domheid…. en ook haar partij. Hopelijk zet de tendens dat ze kiezers aan het verliezen zijn door. Er lijkt weer voorzichtig een verschuiving naar het midden te ontstaan. VVD en zeker ook het CDA zouden daar wel eens van kunnen gaan profiteren.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Prisma23
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Prisma23 » 30 mar 2025 19:32

... niet doen Marnix, ze is het niet waard.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2025 21:28

Prisma23 schreef:... niet doen Marnix, ze is het niet waard.

Jawel hoor, als iemand compleet ongeschikt is voor haar baan mag je dat best wel eens benoemen. En ik hoop dat haar coalitiegenoten dat ook een keer gaan doen. Een motie van wantrouwen heeft ze onderhand wel verdiend.... :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 31 mar 2025 08:53

Marnix schreef:En ondertussen laat Faber zich opnieuw van haar slechtste kant zien, zoals ze de afgelopen maanden al zo vaak deed. En daarmee heeft ze haar eigen coalitie weer tegen zich, alleen Wilders valt haar niet af. Want ja, vrijwilligers die zich enorm inzetten voor een instantie die opereert op vraag van de overheid en daar ook verantwoording aan aflegt, om vluchtelingen en zo die hier zijn te ondersteunen, verdienen volgens het antichristelijke geluid van de PVV natuurlijk geen enkele waardering.
Vooropgesteld: ik ben het ermee eens dat deze actie van Faber compleet ongepast is. Dit zijn medewerkers aan de eigen dienst (het COA) die hun werk doen en daarvoor waardering krijgen van (onder andere) collega's. Dan kun je als minister niet weigeren om ze een lintje te geven. Een brevet van onvermogen van haar dus.

Dat gezegd hebbend, merk ik op dat dit volgens mij de eerste keer is dat je een partij antichristelijk noemt. Dat heb je niet gedaan bij het gedachtegoed van bijvoorbeeld D66 (met abortus, pillen van Drion, geloof achter de voordeur enzovoorts), maar wel bij de PVV die lintjes weigert. Opmerkelijk. Vertroebelt je politieke voorkeur nu niet je mening over wat antichristelijk is en wat niet? Net zoals wat onder de normale werkzaamheden van de minister zou moeten vallen, vertroebeld wordt door haar politieke opvattingen?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 31 mar 2025 08:54

Ik ben ook erg kritisch op immigratie maar dit is toch wel echt een volgende soap hoor. Mensen die om bepaalde redenen worden voorgedragen (en let wel, tegen de tijd dat het bij de minister ligt is er al het nodige aan screening en onderzoek geweest) een lintje weigeren omdat het tegen je eigen beleid in zou gaan?
Is echt een gevalletje kleuterklas hoor.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2025 10:38

elbert schreef:Vooropgesteld: ik ben het ermee eens dat deze actie van Faber compleet ongepast is. Dit zijn medewerkers aan de eigen dienst (het COA) die hun werk doen en daarvoor waardering krijgen van (onder andere) collega's. Dan kun je als minister niet weigeren om ze een lintje te geven. Een brevet van onvermogen van haar dus.

Los daarvan, de vrijwilligers kunnen er ook niets aan doen dat er veel asielzoekers zijn. Het is een feit dat ze er zijn, dat het mensen zijn die ook ondersteuning nodig hebben. Weigeren hun inzet te waarderen omdat ze je eigenlijk minder migranten wil is een heel rare logica. Dat klinkt een beetje als: Ik wil vuilnismannen niet bedanken dat ze de straten schoon houden want ik ben tegen afval op straat. Dat is leuk en aardig maar zolang er afval op straat ligt moeten er el mensen met prikkers en knijpers dat oprapen en is dat ook heel nuttig.

Dat gezegd hebbend, merk ik op dat dit volgens mij de eerste keer is dat je een partij antichristelijk noemt. Dat heb je niet gedaan bij het gedachtegoed van bijvoorbeeld D66 (met abortus, pillen van Drion, geloof achter de voordeur enzovoorts), maar wel bij de PVV die lintjes weigert. Opmerkelijk. Vertroebelt je politieke voorkeur nu niet je mening over wat antichristelijk is en wat niet? Net zoals wat onder de normale werkzaamheden van de minister zou moeten vallen, vertroebeld wordt door haar politieke opvattingen?

Nee hoor, ik benadrukte dat in dit geval omdat het:

1. De zoveelste blunder op rij is van Faber
2. Er nog best een hoop conservatieve christenen zijn die met de PVV weglopen.

Als je hier kijkt naar een enkeling of bijvoorbeeld op een ander rechts christelijk forum verbaast het me altijd hoeveel christenen ondanks alles de PVV blijven steunen. Dat is bij D66 wat minder het geval heb ik het idee en daarnaast gingen die in de regeringsperiode vaak ook wel iets subtieler om met hun coalitiegenoten. Het feit dat dit de eerste keer is geeft ook wel aan dat je het best bont moet maken voordat ik zoiets roep. Maar als hier groep D66-mensen de hele tijd hun partij had zitten verheerlijken had ik die allicht ook wel iets sneller een keer antichristelijk genoemd ja ;-)

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 31 mar 2025 11:40

Marnix schreef:Nee hoor, ik benadrukte dat in dit geval omdat het:

1. De zoveelste blunder op rij is van Faber

Ik ben bang dat het geen blunder is. De PVV doet het wat minder goed in de peilingen dus het wordt tijd dat de aandacht weer even verlegd wordt naar de kroonjuwelen van de PVV. En daarvoor is het nodig dat mensen tegen elkaar opgezet en uitgespeeld worden. Dat wakkert de chaos aan en daar moet de PVV het toch van hebben.
De volgende stap? Om een lintje te kunnen krijgen moet je toch zeker 1 halve marathon gelopen hebben. En leden van de vrijwillige brandweer kunnen hun lintje vergeten wanneer ze ooit hebben meegewerkt aan het blussen van branden in AZC’s of huizen van statushouders.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 31 mar 2025 11:56

Nu de pvv en die nieuwe partijen zakken, en de wereldpolitiek steeds spannender wordt hoop ik op snel nieuwe verkiezingen en dan een daadkrachtig serieus kabinet met verstand van zaken

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2025 13:43

Erik1960 schreef:Ik ben bang dat het geen blunder is. De PVV doet het wat minder goed in de peilingen dus het wordt tijd dat de aandacht weer even verlegd wordt naar de kroonjuwelen van de PVV. En daarvoor is het nodig dat mensen tegen elkaar opgezet en uitgespeeld worden. Dat wakkert de chaos aan en daar moet de PVV het toch van hebben.
De volgende stap? Om een lintje te kunnen krijgen moet je toch zeker 1 halve marathon gelopen hebben. En leden van de vrijwillige brandweer kunnen hun lintje vergeten wanneer ze ooit hebben meegewerkt aan het blussen van branden in AZC’s of huizen van statushouders.

Die moeten sowieso geen lintje krijgen want we zijn immers tegen brand! :mrgreen:

Maar als de tijden inderdaad aan het veranderen zijn werkt de PVV-tactiek van schockeren en polariseren misschien niet meer zo goed als in het verleden het geval was. Het zou fijn zijn als dom gedrag en domme uitspraken uiteindelijk eens afgestraft zouden gaan worden door de bevolking ipv dat ze beloond worden.

Meribel schreef:Nu de pvv en die nieuwe partijen zakken, en de wereldpolitiek steeds spannender wordt hoop ik op snel nieuwe verkiezingen en dan een daadkrachtig serieus kabinet met verstand van zaken

Nog even geduld, momenteel is PVV nog de grootste partij in de peilingen. Maar je ziet wel waarom men zo terughoudend was om met de PVV te gaan regeren want het blijkt maar eens wat voor ellende je je daarmee op de hals haalt.

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 31 mar 2025 15:12

Stel je voor dat aan vrijwilligers in de kerk of in een christelijke/reformatorische organisatie lintjes waren geweigerd want 'de minister heeft niks met geloof'.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 31 mar 2025 15:29

tulp schreef:Stel je voor dat aan vrijwilligers in de kerk of in een christelijke/reformatorische organisatie lintjes waren geweigerd want 'de minister heeft niks met geloof'.
Dat is wel een goeie ja.

Laatste nieuws: Schoof en Uitermark tekenen nu de lintjesvoordracht in plaats van Faber, zodat de betroffen mensen toch een lintje krijgen.
Marnix schreef:Het zou fijn zijn als dom gedrag en domme uitspraken uiteindelijk eens afgestraft zouden gaan worden door de bevolking ipv dat ze beloond worden.
In de peilingen staat de PVV inmiddels op verlies, dus in zekere zin is er al een vorm van afstraffing. Ik denk dat die kiezers te weinig resultaat zien en nu maar weer naar de VVD of het CDA switchen.
Marnix schreef:Nog even geduld, momenteel is PVV nog de grootste partij in de peilingen. Maar je ziet wel waarom men zo terughoudend was om met de PVV te gaan regeren want het blijkt maar eens wat voor ellende je je daarmee op de hals haalt.
Op dit moment zie ik geen nieuwe verkiezingen komen omdat eigenlijk alle 4 de partijen in de coalitie daar geen belang bij hebben. Pas als de VVD in de peilingen duidelijk de grootste is, dan zou de boel kunnen klappen. Tot die tijd houden ze elkaar wel vast denk ik.
Overigens is dit kabinet qua ellende echt niet slechter dan de vorige 2 (toeslagenaffaire, bestuurlijke verlamming, stikstofellende), maar ik snap dat je vanuit je CU voorkeur daar wat minder kritisch op was. :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2025 16:34

elbert schreef:In de peilingen staat de PVV inmiddels op verlies, dus in zekere zin is er al een vorm van afstraffing. Ik denk dat die kiezers te weinig resultaat zien en nu maar weer naar de VVD of het CDA switchen.

Eens, al zouden ze nu op basis van de peilingen (voor wat dat waard is) nog wel de grootste blijven. De afstraffing mag van mij nog wel wat groter worden. En ja, mensen zien weinig resultaat maar ook grote fouten gemaakt worden. Maar ik denk dat allerlei andere factoren (denk aan de onvoorspelbaarheid van Trump, de handelsoorlog, dreiging vanuit Rusland enz) ook wel zorgen voor meer behoefte aan stabiliteit ipv labiliteit.... er moet meer verbinding komen ipv verdeeldheid. En dan kom je toch meer nij het midden uit. En ik hoop dat dat een beweging is die niet alleen in de het politieke klimaat ontstaat maar ook daarbuiten.

Op dit moment zie ik geen nieuwe verkiezingen komen omdat eigenlijk alle 4 de partijen in de coalitie daar geen belang bij hebben. Pas als de VVD in de peilingen duidelijk de grootste is, dan zou de boel kunnen klappen. Tot die tijd houden ze elkaar wel vast denk ik.
Overigens is dit kabinet qua ellende echt niet slechter dan de vorige 2 (toeslagenaffaire, bestuurlijke verlamming, stikstofellende), maar ik snap dat je vanuit je CU voorkeur daar wat minder kritisch op was. :wink:

Dat klopt maar kabinetten vallen niet altijd alleen maar wanneer coalitiepartijen dat handig vinden, Rutte IV is daar wel een voorbeeld van. Geen enkele coalitiepartij had daar echt baat bij, maar toch gebeurde het. Maar het klopt dat er ook slechte middenkabinetten zijn geweest, of ze slechter waren dan dit betwijfel ik en mijn politieke voorkeur heeft daar natuurlijk ook wel iets invloed op

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 mar 2025 22:19

Even sarcastisch hoor, ik zit al sinds zaterdag nacht zonder stroom.

Maar joh, wie had dat kunnen weten, dat als je op een partij stemt die groepen mensen als oud vuil behandelt, dat je dan dit soort situaties zou kunnen verwachten?

O, iedereen? Ja, iedereen had dat kunnen verwachten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2025 08:38

Mortlach schreef:Even sarcastisch hoor, ik zit al sinds zaterdag nacht zonder stroom.

Maar joh, wie had dat kunnen weten, dat als je op een partij stemt die groepen mensen als oud vuil behandelt, dat je dan dit soort situaties zou kunnen verwachten?

O, iedereen? Ja, iedereen had dat kunnen verwachten.

Ik mis even de context tussen de ijzelstorm en de politiek, ben sowieso niet heel erg thuis in de politieke situatie in Canada. De grootste partij is redelijk sociaal-liberaal toch?

Terug naar “Actualiteit & Politiek”