Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor meribel » 24 mar 2025 07:57

Ja ik was zo naïef te denken dat het wel los zou lopen..

Had wel gehoopt op kamalla natuurlijk maar dacht ach hoe erg kan het worden. De vorige vier jaar hebben we ook overleeft..

Maar het is echt onvoorstelbaar

Ik weet niet of mensen al zijn vogelgriep plan hebben gehoord maar als dat uitvoer krijgt is een wereldwijde bedreiging.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 24 mar 2025 08:24

meribel schreef:Ja ik was zo naïef te denken dat het wel los zou lopen..

Had wel gehoopt op kamalla natuurlijk maar dacht ach hoe erg kan het worden. De vorige vier jaar hebben we ook overleeft..
Trump 2 is extremer dan Trump 1 om 2 redenen:
- hij heeft zich ditmaal voorbereid op zijn presidentschap
- hij heeft zich omringd met extremere mensen dan tijdens zijn eerste presidentschap. Tijdens zijn eerste termijn zaten er mensen in de regering die hem af wilden en konden remmen. Dat is nu niet meer het geval: die zijn allemaal weg.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2025 10:09

pindas83 schreef:Van mij mag het maar getuigt niet van smaak. Ik denk ook niet dat hij er nu nog heel blij mee is eerlijk gezegd..

Dat je tattoo's niet smaakvol vind snap ik maar het lijkt me een slechte reden om iemand uit te zetten naar een verschrikkelijke gevangenis in een verschrikkelijk land. Ik vind jouw reacties in dit topic ook niet echt van goede smaak getuigen maar als ze je erom naar CECOT zouden uitzetten zou ik dat toch echt belachelijk vinden. :roll:

pindas83 schreef:Wat een schande is en een indirecte oorzaak is van dit proces waar de goeden weer eens onder de kwaden moet lijden is dit;

https://nypost.com/2024/12/11/us-news/u ... s-history/

Misschien aardig ter overweging.

Dat Biden genoeg dingen niet goed heeft gedaan hoef je hier niet te vertellen. Maar het is geen reden waarom je mensen zonder enig proces zou uitzetten, waarbij het lijkt er ook onschuldige mensen tussen zitten om vervolgens te rechter die dat op basis van de wet verbiedt te schofferen en aan te geven dat hij een gek is die ontslagen moet worden. Dat de Democraten bepaalde dingen hebben veroorzaakt wil niet zeggen dat het prima is dat allerlei democratische waarden opeens worden opgegeven?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 24 mar 2025 10:18

Mortlach schreef:Die ?utm_source=chatgpt in die link, dat wekt vertrouwen hoor.

Het is geweldig dat Trump op illegale wijze een onschuldige, legale asielzoeker laat verdwijnen en dat dat dan blijkbaar Bidens schuld is, ook al is die al 2 maanden geen president meer. Want God-Koning Trump kan niets fout doen, toch?

Maar goed, inhoudelijk, het chatgpt-artikel rept over 2,4 miljoen immigranten, 60% illegaal dus pak 'm beet 1,5 miljoen mensen. Op een bevolking van 350 miljoen. Dat is dus minder dan 0,5%! En dat is blijkbaar voldoende om toe te juichen dat onschuldige mensen die in de VS een veilig heenkomen zoeken zo worden behandeld.

Weet je hoe dit op me overkomt? Als iemand die bij kamp Westerbork staat om de vertrekkende trein uit te zwaaien.

Dat vind jij dus heel weinig maar veel Amerikanen vinden het extreem veel. Maar goed met dezelfde mores als je hier gebruikt kun je ook zeggen dat er slechts 1 van de 238 uitgezette illegalen mogelijk onschuldig is. Dat is dan 0,4%.
Dat is dan ook heel weinig en te eigenlijk te verwaarlozen.

Verder kan god koning trump heel veel fout doen hoor. Dat doet hij in een lange traditie van presidenten die hem voorgingen.

En ja, natuurlijk moet er weer iets bijgehaald worden dat met de tweede oorlog te maken heeft… lekker origineel weer. =D>

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2025 10:30

pindas83 schreef:Dat vind jij dus heel weinig maar veel Amerikanen vinden het extreem veel. Maar goed met dezelfde mores als je hier gebruikt kun je ook zeggen dat er slechts 1 van de 238 uitgezette illegalen mogelijk onschuldig is. Dat is dan 0,4%.

Verder kan god koning trump heel veel fout doen hoor. Dat doet hij in een lange traditie van presidenten die hem voorgingen.

En ja, natuurlijk moet er weer iets bijgehaald worden dat met de tweede oorlog te maken heeft… lekker origineel weer. =D>

Mee eens, niet heel origineel. Tegelijkertijd merk ik in discussies wel dat de rechterflank wel heel makkelijk roept: Ach, alle presidenten maakten fouten en Trump doet dat natuurlijk ook, wat is het probleem? Kijk naar (vul hier een voorganger in). Dat is ook niet origineel. Wat bijvoorbeeld Biden deed kan je een hoop van vinden maar het was niet ongrondwettelijk of ondemocratisch. En dan werkt Democratie ook zo dat als je er een zootje van maakt, dat na 4 jaar wel weer wordt afgestraft, als je dingen doet die tegen de grondwet ingaan een rechter je terugfluit enz. Het is dan wel een veel groter probleem als een president de grondwet aan zijn laars lapt, als ene rechter je op basis van die grondwet terugfluit dreigen met ontslag, als je verkiezingen verliest zeggen dat je niet hebt verloren, dat er extra stemmen gevonden moeten worden enz... en schaamteloos aangeven dat Groenland en Panama bij Amerika gaat horen enz. Dan is het proberen te relativeren door te wijzen op fouten van presidenten in het verleden wel wat te makkelijk.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 mar 2025 16:58

pindas83 schreef:Dat vind jij dus heel weinig maar veel Amerikanen vinden het extreem veel. Maar goed met dezelfde mores als je hier gebruikt kun je ook zeggen dat er slechts 1 van de 238 uitgezette illegalen mogelijk onschuldig is. Dat is dan 0,4%.

Ik weet er al van 2, en dat is alleen maar zo omdat de Amerikaanse regering weigert een lijst met namen te geven van de mensen die zijn uitgezet en er journalisten waren die die twee toevallig kenden. En verder, dat 'waar gehakt wordt, vallen spaanders' is nogal grof als het om mensenlevens gaat.

O ja? Noem eens iets dan.

Hé, nu niet gaan lopen janken dat als je een fascist aanhangt, je je fascistisch uitlaat en je het deporteren van Joden immigranten toejuicht, dat er dan bepaalde vergelijkingen worden gemaakt. Misschien niet origineel, maar wie die schoen past...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 mar 2025 18:15

meribel schreef:Ik weet niet of mensen al zijn vogelgriep plan hebben gehoord maar als dat uitvoer krijgt is een wereldwijde bedreiging.

Ja, dat is aan de ene kant schokkend, en aan de andere kant ook totaal weer niet. Natuurlijk zegt een antivaxxer (RFK jr.) "laat het maar ongehinderd zijn loop, misschien zijn er wel vogels die van nature immuun zijn".

Dit was in het begin van COVID19 toch ook in eerste instantie het plan? Laat maar door de populatie jagen, dan ontstaat er het snelste groepsimmuniteit. Dat dat tientallen miljoenen levens had gekost, is bijzaak natuurlijk.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 24 mar 2025 18:49

Wie nog een vreemd verhaal wil lezen, kan dat hier doen: de Amerikaanse regering appte per ongeluk de gedetailleerde plannen om Jemen te bombarderen aan een nietsvermoedende journalist, compleet met appjes van vice-president Vance en minister van defensie Hegseth. De journalist dacht eerst dat het een grap was, totdat een paar uur later inderdaad de bommen vielen volgens het plan dat hij had gelezen.
Ja, ze zijn echt zo incompetent. We hoeven ons dus geen illusies te maken over de geheimhouding binnen deze regering. Ik neem aan dat de Chinezen en Russen alles al weten wat ze willen weten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 mar 2025 19:02

elbert schreef:Wie nog een vreemd verhaal wil lezen, kan dat hier doen: de Amerikaanse regering appte per ongeluk de gedetailleerde plannen om Jemen te bombarderen aan een nietsvermoedende journalist, compleet met appjes van vice-president Vance en minister van defensie Hegseth. De journalist dacht eerst dat het een grap was, totdat een paar uur later inderdaad de bommen vielen.
Ja, ze zijn echt zo incompetent. We hoeven ons dus geen illusies te maken over de geheimhouding binnen deze regering. Ik neem aan dat de Chinezen en Russen alles al weten wat ze willen weten.

Wat een prutsers.

Maar ja, wat verwacht je van een groep die zo anti-LGBTQ is dat ze zelfs foto's van het vliegtuig dat de atoombom op Hiroshima liet vallen van hun website haalden omdat het de "Enola Gay" heette.

Of die de naam van de legerbasis Fort Bragg, vernoemd naar een Confederacy-generaal (de verliezers van de burgeroorlog) terug veranderen van "Fort Liberty" in "Fort Bragg" maar dan zogenaamd een andere soldaat met dezelfde achternaam. Slim!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2025 08:45

Reactie Trump: "Ik weet er niets van. Ik ben geen fan van The Atlantic", reageerde Trump. "Het is een tijdschrift dat failliet zal gaan." :roll:

Overigens wordt er in de chat ook niet erg positief over Europa gesproken, dus mocht iemand zich nog illusies maken dat we nog wel wat van Amerika kunnen verwachten....

Over schandalen gesproken, het blijkt dat de massale ontvoering van Oekraiense kinderen zorgvuldig gepland was door het Kremlin? En waarom dat in dit topic staat? Omdat de universiteit Yale hier uitgebreid onderzoek naar doet. Dat vind Trump niet fijn want hij mag Poetin wel en dus besloot hij de financiering van dit onderzoeksorgaan te stoppen. bron

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 mar 2025 10:39

Marnix schreef:Reactie Trump: "Ik weet er niets van. Ik ben geen fan van The Atlantic", reageerde Trump. "Het is een tijdschrift dat failliet zal gaan." :roll:
Dat is typisch Trump: als er iets goed gaat, dan komt dat door hemzelf. Gaat iets niet goed, dan weet hij er niets van of is het de schuld van anderen. Hij zegt nooit: "sorry, dit is fout gegaan en zal niet meer gebeuren". Altijd ontkennen, nooit erkennen of de verantwoordelijkheid nemen.
De Republikeinen (waaronder degenen die in deze chatgroep hun nationale veiligheid in gevaar hebben gebracht) hebben 10 jaar lang het verhaal uitgemolken over Hillary Clinton die haar e-mails op een prive server had bewaard. Dat Clinton dat deed klopte vanuit veiligheidsoogpunt natuurlijk niet, maar wat de leden van deze regering deden was vanuit veiligheidsoogpunt vele malen erger. Het blijkt dat onderhandelaar Witkoff vanuit het Kremlin deelnam aan deze chatgroep, waardoor de Russen er dus ook in hebben meegekeken.
De reactie van de regeringsfunctionarissen? "Het is de schuld van de journalist en het tijdschrift." Absurd gewoon.
Marnix schreef:Overigens wordt er in de chat ook niet erg positief over Europa gesproken, dus mocht iemand zich nog illusies maken dat we nog wel wat van Amerika kunnen verwachten....
De komende 4 jaar sowieso niet. In de Amerikaanse regering denkt men echt dat een economisch gezien middelgroot land als Rusland voor de VS belangrijker is dan de relatie met de EU, waarin de VS echter enorme economische en politieke belangen heeft.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 mar 2025 17:57

Marnix schreef:Reactie Trump: "Ik weet er niets van. Ik ben geen fan van The Atlantic", reageerde Trump. "Het is een tijdschrift dat failliet zal gaan." :roll:

Standaard reactie als hij geen antwoord wil geven of als er iets genants voor hem is.

Over schandalen gesproken, het blijkt dat de massale ontvoering van Oekraiense kinderen zorgvuldig gepland was door het Kremlin? En waarom dat in dit topic staat? Omdat de universiteit Yale hier uitgebreid onderzoek naar doet. Dat vind Trump niet fijn want hij mag Poetin wel en dus besloot hij de financiering van dit onderzoeksorgaan te stoppen. bron

Ontvoeren van kinderen is genocide.

"The 1948 Genocide Convention defines genocide as any of five 'acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group'.[14][15] The acts in question include killing members of the group, causing them serious bodily or mental harm, imposing living conditions intended to destroy the group, preventing births, and forcibly transferring children out of the group.[14]"

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 mar 2025 18:34

elbert schreef:Het blijkt dat onderhandelaar Witkoff vanuit het Kremlin deelnam aan deze chatgroep,

Dit kun je niet menen! Hoe meer er boven water komt, hoe dommer het wordt.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 26 mar 2025 13:55

De russische en chinese veiligheidsdiensten lachen zich momenteel wel een ongeluk

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 26 mar 2025 16:15

Mortlach schreef:Dit kun je niet menen! Hoe meer er boven water komt, hoe dommer het wordt.
Inderdaad. De overheidsfunctionarissen proberen zich eruit te liegen door te zeggen dat niets geheim was van wat er in de chatgroep werd besproken. Maar The Atlantic heeft nu alles maar vrijgegeven, waaruit blijkt dat de tijdstippen van de bombardementen en waarmee er werd gebombardeerd (F-18 straaljagers) worden vermeld. Dat is geheime informatie volgens de regels van het Pentagon.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”