Hehe... hier trap je toch ook niet in:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/40022
Moderator: Moderafo's
fok schreef:Vanmiddag was er opnieuw grote commotie rond de nieuwste film van Mel Gibson: 'The Passion of the Christ'. Bij een bioscoop in Amsterdam stonden meer dan 25 man voor de deur, verkleed als Jezus Christus. Zij dachten dat ze op de premièredag van de film gratis naar binnen mochten als ze in bijbelse stijl gekleed zouden zijn, het bleek echter te gaan om een 1 april grap. De grap viel niet bij iedereen even goed; enkele onruststokers begonnen met stenen te gooien.
'The Passion of the Christ', een film die gaat over de laatste twaalf uur uit het leven van Jezus Christus, kwam de afgelopen weken meerdere malen opvallend in het nieuws. Zo overleden een Amerikaanse en een Braziliaan na het zien van de film. Ook zette de film aan tot bekentenissen van een moord in de Verenigde Staten en aanslagen in Noorwegen.
dit zijn wat losse uitspraken die weinig hout snijden.'The Passion of the Christ', een film die gaat over de laatste twaalf uur uit het leven van Jezus Christus, kwam de afgelopen weken meerdere malen opvallend in het nieuws. Zo overleden een Amerikaanse en een Braziliaan na het zien van de film. Ook zette de film aan tot bekentenissen van een moord in de Verenigde Staten en aanslagen in Noorwegen.
"als je het al aanstootgevend vindt om Jezus als mens uitgebeeld te zien op het witte doek, dan zou het al helemaal aanstootgevend geweest moeten zijn om Jezus als mens mee te maken"
"als je Jezus niet als mens zou mogen afbeelden, roept dat de vraag op of je wel gelooft dat Jezus echt mens geworden is"
Gandalf schreef:Ik ben niet van plan deze film te gaan bekijken. Wat ik erg schrijnend vind is dat veel mensen die zich christen noemen naar deze film gaan. Ik heb aan de Bijbel genoeg.
In de film wordt dus maar een halve Christus voorgesteld, nl. Christus als Mens. Als God wordt Hij niet afgebeeld (wat überhaupt door Hemzelf verboden is).
Dat die Mel Gibson zo'n film maakt is op zich helemaal niet verwonderlijk. Hij is Rooms Katholiek en daar wordt nu eenmaal veel meer waarde gehecht aan een visuele ondersteuning naast te bijbel (gezien de vele beelden die ze hebben).
Een laatste punt is de commerciële kant van het verhaal. Met een film blijft het natuurlijk een financieel spelletje, hoe meer bezoekers, hoe beter het is voor de portomonee.
Aragorn schreef:Gandalf schreef:Ik ben niet van plan deze film te gaan bekijken. Wat ik erg schrijnend vind is dat veel mensen die zich christen noemen naar deze film gaan. Ik heb aan de Bijbel genoeg.
Is het erg als anderen dit wel kunnen waarderen, naast de bijbel?
Aragorn schreef:In de film wordt dus maar een halve Christus voorgesteld, nl. Christus als Mens. Als God wordt Hij niet afgebeeld (wat überhaupt door Hemzelf verboden is).
Als God liep hij ook niet op deze aarde rond... iig niet direct zichtbaar.
Gandalf schreef:Aragorn schreef:Gandalf schreef:Ik ben niet van plan deze film te gaan bekijken. Wat ik erg schrijnend vind is dat veel mensen die zich christen noemen naar deze film gaan. Ik heb aan de Bijbel genoeg.
Is het erg als anderen dit wel kunnen waarderen, naast de bijbel?
Heeft een echte christen naast de Bijbel nog meer nodig voor het "onderhoud" van z'n geloof?
Maar als je deze film wilt gebruiken om het evangelie te "vertellen", dan moet het hele evangelie aan de orde komen. Als je Christus als God niet laat zien in de film, vertel je maar een half evangelie. Dáár heb ik de meeste moeite mee, dat aan al die mensen die de film zien maar een halve Christus wordt voorgesteld.
wormpje schreef:Ik heb de film daarstraks gezien en moet zeggen dat ik er heel diep van onder de indruk ben. Op dit moment ben ik nog heel erg overspoeld door emoties, dus het is moeilijk om er iets over te zeggen. Ik heb vreselijk moeten huilen bij de film (het meisje van de bioscoop, dat de zaal kwam schoonmaken, kwam nog heel lief zeggen dat er in de lobby mensen waren waar we mee konden praten als we dat wilden. Maar dat wisten we, want die waren van onze eigen kerk
)
Eerste reactie: ja, dit geeft voor mij een enorme verdieping van het besef van het offer van Jezus. Ik voel me zo klein en nietig. En ook vreselijk zondig. Onvoorstelbaar, dat Iemand dit allemaal voor ons over heeft gehad.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten