Katlheen schreef:We willen met eigen vervoer en caravan gaan. Ik had al even zitten kijken naar overtochten. Vanaf Kiel richting Oslo is idd erg relaxt. 3 jaar geleden Goteborg-Kiel gedaan, erg lekker. Maar helaas ook prijzig. Op zich is het vanaf noord Denemarken beter te doen. Ik ben inderdaad op zoek naar het gebied met bergen en fjorden, dat lijkt ons het mooiste.
Iemand nog tips qua campings? Wildkamperen is niet helemaal ons ding.
Dat de drank duur is in Noorwegen is mij al bekend. Dat wordt toch een deel van de caravan volladen met ander spul

Wij hebben Noorwegen alleen met hutten en camper (oud Volkswagenbusje) gedaan maar ik weet er nog wel een paar:
- Camping Melkevoll Bretun (uitzicht op twee gletsjers, flinke waterval, sauna op de camping, wandeling naar de gletsjers vanaf de camping etc is een van de mooiste plekken waar ik ooit heb gestaan, daar zou ik zeker naartoe gaan. Die hele omgeving (Olden, Strynn) is prachtig, mocht die camping vol zitten, dan zijn er aan het Oldevatnet ook nog andere prima campings.
- Byrkjelo Camping was wel prima
Hier staan verder wel mooie campings voor een rondje Zuid-Noorwegen:
https://www.reisroutes.nl/blog/noorwege ... noorwegen/Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar wij hebben met het camperbusje toen Hirtshals - Kristiansand gedaan als overtocht, vervolgens linksom via Stavanger / Lyseflord, Hardangervidda, Stryn / Geiranger (laatste is redelijk toeristisch dus ik zou zelf niet echt in Geiranger gaan staan), Lustersjord, Jotunheimen, Dovrefjell en dan via de E6. En dan kan je kiezen of je terug rijdt, of vanaf Oslo de lange boot pakt of daar in de buurt een korte boot. Een aantal campings op de route staan wel in bovenstaande link en anders kan je gewoon zoeken in de betreffende gebieden, zo megaveel campings zijn er toch niet. Mocht je niet aan het hoogseizoen vastzitten, dan zou ik ook niet alles vooruit reserveren.
Als je het rondtrekken niets lijkt, dan zou ik gewoon 3 campings zoeken bijvoorbeeld eentje in de buurt van Strynn, eentje in de buurt van Jotunheimen en die bij Odda bijvoorbeeld en die als uitvalsbases gebruiken.
Mocht het concreter worden, dan heb ik mogelijk nog wel wat tips qua routes, wandelingen en bezienswaardigheden. Jammer dat StillAwake hier niet meer actief is (misschien haalt dit hem terug) want die woont daar ergens en heeft vast nog meer tips

Als laatste,
deze site moet je even bewaren. Daarop staan de 18 mooiste autoroutes van Noorwegen, ik heb er 10 van gereden en die waren allemaal erg de moeite waard. Dus als je in Noorwegen bent, kijk of er eentje in de buurt is en rij die, onderweg heb je mooiste stopplekken, uitzichtpunten en je kan altijd ergens uitstappen om te wandelen.