Moderator: Moderafo's
M@rije schreef:ja, als jij me nou eens vertelt hoe...ik vind gewoon dat Jezus het niet zo bedoeld heeft (in mijn mening natuurlijk) als vele van jullie het zeggen. en ik vind niet dat wij maar in een hoekje geduwd moeten worden. en heel veel refo jongens hebben daar een hekel aan; een geemancipeerde vrouw.
M@rije schreef:dus??????
wij doen nu zoveel dingen anders als in de bijbel. we houden toch bijv. ook geen sabbath op zaterag? er staat nergens dat die dag veranderd meost worden naar onze zondag. en we doen nog veel meer dingen anders dan in de tijd van de bijbel. en dan wordt er gezegd: je moet met de tijd meegaan, maar een vrouw mag dat niet. die moet in haar eigen hoekje blijven zitten.
ljkt mij heel bijbels.M@rije schreef:en joris, jij scheert alle vrouwen over 1 kam. ik geef ook best veel leiding in de relatie met mij en mijn vriend, maar hij vind het zelf juist fijn. en volgens jou is dat dan slap? ik waardeer een vent die mij ziet als zijn gelijke, en mijn oordeel over dingen serieus neemt.
Het Weermannetje schreef:M@rije schreef:dus??????
wij doen nu zoveel dingen anders als in de bijbel. we houden toch bijv. ook geen sabbath op zaterag? er staat nergens dat die dag veranderd meost worden naar onze zondag. en we doen nog veel meer dingen anders dan in de tijd van de bijbel. en dan wordt er gezegd: je moet met de tijd meegaan, maar een vrouw mag dat niet. die moet in haar eigen hoekje blijven zitten.
Nee, maar in het Nieuwe Testament ook niet. Officieel zijn wij wel op de wereld maar niet van de wereld!
Het Weermannetje schreef:M@rije schreef:ja, als jij me nou eens vertelt hoe...ik vind gewoon dat Jezus het niet zo bedoeld heeft (in mijn mening natuurlijk) als vele van jullie het zeggen. en ik vind niet dat wij maar in een hoekje geduwd moeten worden. en heel veel refo jongens hebben daar een hekel aan; een geemancipeerde vrouw.
Er is geen vrouw in de Bijbel die leider is geweest.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten