benefietdiner schreef:Bij mij ook, maar dan in de vuilnisbak wel te verstaan en dat ging pijnloos.
Wat knap van je!

Moderators: Memmem, Moderafo's
benefietdiner schreef:Bij mij ook, maar dan in de vuilnisbak wel te verstaan en dat ging pijnloos.
Dorpeling schreef:Nou nou, tijdje erg druk geweest en wanneer ik het nieuws dan weer eens bekijk lees ik zo ongeveer als eerste dit..
Hugo de Jonge verstopt een belangrijk rapport van de Raad voor de Rechtspraak die nogal wat kritiek heeft op de 2G en 3G maatschappij.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgntp
En dhr Gommers zegt dat het niet kan hoe Nederland de afgelopen jaren is omgegaan is met de pandemie. Dat het allemaal afhing van het aantal ic-bedden en dat daarom alleen het land weer op slot moest. Inzetten op uitbreiding en personeel dus. https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... d=msedgntp
Héhé, daar wacht ik al maanden op! En Hugo.. tja. Het is wel duidelijk dat hij niet zoveel heeft met kritiek. Maar dat was geen verrassing.
De boodschapper mag dan dubieus zijn, de boodschap klopt wel. Hier de primaire bron: het advies van de Raad voor de Rechtspraak. Pieter Omtzigt is boos dat dit vernietigende rapport 5 weken te laat en vlak voor Kerst alsnog naar de Tweede Kamer werd gestuurd. Hij heeft er nog meer inhoudelijke dingen over te zeggen. Allemaal terecht lijkt me.Marnix schreef:Ga je nu serieus ook al de Panorama aanhalen als betrouwbare bron? Foei.
elbert schreef:De boodschapper mag dan dubieus zijn, de boodschap klopt wel. Hier de primaire bron: het advies van de Raad voor de Rechtspraak. Pieter Omtzigt is boos dat dit vernietigende rapport 5 weken te laat en vlak voor Kerst alsnog naar de Tweede Kamer werd gestuurd. Hij heeft er nog meer inhoudelijke dingen over te zeggen. Allemaal terecht lijkt me.
Volgens Hugo de Jonge is het allemaal een foutje. Wel opvallend dan dat het weer een foutje in de categorie is die hem goed uitkomt en wat bovendien weer een voorbeeld is waarin de Tweede Kamer te laat is geinformeerd. Het wil dus nog niet lukken met die nieuwe bestuurscultuur.
Voor hetzelfde geld was het debat over 2G namelijk al gehouden (stond eerst gepland voor begin december, nu volgende week) en hadden de parlementariers geen kennis kunnen nemen van dit advies.
Ondanks deze forse kritiekpunten houdt de Jonge nog altijd vast aan 2G. Onbegrijpelijk: 2G werkt alleen (biedt dus alleen veiligheid) als de vaccins steriele immuniteit bieden. Dat doen ze overduidelijk niet en daarmee is het een totaal onzinnige maatregel. Het argument dat ze het in het buitenland ook gebruiken, gaat daarbij niet op. Als het in het buitenland niet werkt (dat doet het ook inderdaad niet), dan zal het in Nederland ook niet werken. Dan moet je het ook niet in willen voeren. Als je als minister zo koppig hieraan vast wilt houden, dan laad je de verdenking op je dat 2G het doel is en niet een middel, of dat je dit middel voor andere doelen gebruikt dan de opgegeven redenen. Het wordt tijd dat de minister blijk geeft van wat meer voortschrijdend inzicht. Maar ik vermoed van niet, want 2G is een ideaal dwangmiddel om mensen te laten vaccineren. Dat is ook de reden waarom Mona Keijzer werd ontslagen: zij kon daar niet achter staan.
En toch zit er in het best goed opgebouwde betoog een addertje onder het gras, en wel deze onjuiste opmerking. Voor een werkzame 2G-maatregel is "steriele immuniteit" niet noodzakelijk, een (sterke) reductie in virusreplicatie en besmettingsgevallen is voldoende. En dat is het geval, dus daarmee is het geen argument tegen een 2G-maatregel.elbert schreef:Onbegrijpelijk: 2G werkt alleen (biedt dus alleen veiligheid) als de vaccins steriele immuniteit bieden. Dat doen ze overduidelijk niet en daarmee is het een totaal onzinnige maatregel.
elburger schreef:Vanmorgen op de BBC het nieuws gehoord dat de Omnicron variant in Zuid Afrika alweer over het hoogte punt heen is. Dat na 6 weken waarin ruim 90.000 doodden zijn te betreuren.
For the week ending 25 December 2021, the number of confirmed infections stood at 89,781 - down from 127,753 the week before.
South Africa has recorded almost 3.5 million Covid-19 cases and more than 90,000 deaths during the pandemic
Dat is onjuist, in elk geval voor de omicronvariant. Van degenen in Denemarken, Duitsland en Groot-Brittannie die positief testen op omicron, is zowel absoluut als relatief de meerderheid compleet gevaccineerd. Dat zijn dus nog een stuk slechtere cijfers dan voor de delta variant. Gelukkig is omicron een stuk minder virulent, dus is er waarschijnlijk helemaal geen reden om 2G in te voeren.Pcrtje schreef:En toch zit er in het best goed opgebouwde betoog een addertje onder het gras, en wel deze onjuiste opmerking. Voor een werkzame 2G-maatregel is "steriele immuniteit" niet noodzakelijk, een (sterke) reductie in virusreplicatie en besmettingsgevallen is voldoende. En dat is het geval, dus daarmee is het geen argument tegen een 2G-maatregel.
Mortlach schreef:Hier in Ontario zullen de cijfers de komende paar weken hard omlaag gaan. De provinciale overheid heeft namelijk besloten geen tests meer uit te voeren. (Provincie hier is zo groot als Frankrijk en Duitsland samen). Alleen als je al in het ziekenhuis ligt met symptomen KAN een arts besluiten je te laten testen.
Voor scholieren zijn er de thuistests maar deze worden verder net door de overheid gemonitord. Als je echt wilt kun je een bij een privébedrijf een test laten doen; kost je dan wel ongeveer 140 euro.
Dus ja, de officiële cijfers zullen hard omlaag gaan de komende tijd....
Als ik moet speculeren dan is dat omdat Canada uitsluitend op (min of meer verplichte) vaccinatie mikt, met een premier die ongevaccineerden eigenlijk niet wil tolereren. Die ongevaccineerden zijn volgens hem vooral anti-wetenschap, extremisten, racisten en vrouwenhaters. Opvallende combinatie. Op mij komt het over als zondebokdenken, waarbij aan het adres van de groep waar je het niet mee eens bent allerlei ongefundeerde beschuldigingen worden gedaan.Katlheen schreef:Waarom doet de Canadese regering niet meer aan testen Mortlach? Meten is weten lijkt mij?
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten