Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 05 nov 2021 09:54

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 nov 2021 09:56

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 nov 2021 10:01

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 05 nov 2021 10:15

Dorpeling schreef:Ps. jaja, Dorpeling is terug van weggeweest. Nu bendb en kornuiten zo ongeveer weggehoond zijn is het hoog tijd voor wat diversiteit in de gelederen.. :-oo
d:)b

De manier waarop Van Meijeren zijn stemverklaring uitlegde is werkelijk weer episch. Hij nam namelijk totaal geen blad voor de mond.

In slechts anderhalve minuut tijd bombardeerde hij Rutte en De Jonge helemaal terug naar de Middeleeuwen.
Filmpje! Gideon van Meijeren (FVD) bombardeert De Jonge en Rutte terug naar de Middeleeuwen: ‘Vóór motie van wantrouwen!’

https://www.dagelijksestandaard.nl/wp-c ... ge.mp4?_=1

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 nov 2021 10:46

StillAwake schreef:Dat klopt, maar hoe menselijk ben je als je alleen stuurt op ziekenhuisopnames, als leed voor mensen die niet meer naar ziekenhuizen zouden gaan relatief eenvoudig beperkt kan worden.

Maar inderdaad, de problematiek in de ziekenhuizen los je er niet mee op...

Daarom zeg ik ook, voorkomen is beter dan genezen. Dus maatregelen zijn gewenst. Maar dat betekent niet dat je de qr code moet gaan inzetten. Bij klachten thuisblijven, mondkapjes op en ventilatie is bij ons vphuis int dorp de vuistregel.
Testen voor bezoek is echt niet haalbaar helemaal niet als je spoedgevallen hebt.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 nov 2021 10:49

meribel schreef:werden tot nu toe de coronapatienten nog over het ziekenhuis verdeeld, vanaf dit weekend weer een aparte corona afdeling. Een heel team enkel bezig met corona.
Het is nu een andere afdeling dan de vorige keer, want dat team daar die konden ze het niet meer aandoen het had er zo ingehakt en het voor spectaculair ziekteverzuim gezorgd.

het aantal coronapatienten is absoluut niet vergelijkbaar met de eerste en tweede golf toen, maar men loopt al op hun achterste benen en de andere zorg gaat ook gewoon door.
mensen zijn gewoon helemaal niet belastbaar meer lijkt, het is echt verdrietig allemaal.

Het is zeker heel verdrietig en zwaar. Dat ontken ik niet. Maar om de ongevaccineerden de schuld te geven (wat veelvuldig gebeurd in het nieuws, hier op het forum en door de overheid) vind ik niet realistisch. Als je alle ongevaccineerden nu naar huis zou sturen is het capaciteit probleem in de zorg niet opgelost. Natuurlijk, ieder bed is er één. Maar voor deze problemen is veelvuldig gewaarschuwd en toen werd er gezegd: dat komt wel goed als we een hoge vaccinatie graad hebben bereikt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 nov 2021 13:49

lammetje schreef:Het is inderdaad bizar veel maar wat opvalt is dat de ongevaccineerden langzamerhand in de minderheid komen.

Ziekenhuis waar ik veel kom is nu 50-50 en op een enkeling na allemaal 60 plus.

Op nos, de bereidheid om te testen bij klachten is afgenomen. Zowel bij gevaccineerden als ongevaccineerden...
Ik begrijp het wel, hoe minder testen hoe minder maatregelen denken ze vast....

Uiteraard, toenemende vaccinatiegraad en een langzaam afnemende werking van het vaccin zijn logische oorzaken hiervan. 50 procent van 15% is nog steeds relatief veel. Minder testen = minder maatregelen zou wel hee kortzichtig zijn om te denken, als de ziekenhuizen vollopen heb je daar niks aan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 05 nov 2021 14:13

Mortlach schreef:Ik ga ervan uit dat de wetenschappers achter het artikel in The Lancet die cijfers niet zomaar lopen te verzinnen.
https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 40-6736(21)02178-4/fulltext
Uit de samenvatting: "The HPV immunisation programme has successfully almost eliminated cervical cancer in women born since Sept 1, 1995."
"Overall, the study estimated the HPV programme has prevented about 450 cancers and 17,200 pre-cancers."
Dat is toch een zegen?
Sommigen 14, sommigen 34. Anticonceptie hopelijk tegelijkertijd of iets vroeger :-)

Nee niet verzinnen, maar ik snap niet dat men niet langer gewacht heeft, voordat ze tot ze deze conclusies trekken.
Er zitten nl. ook nadelen aan dit vaccin.
En ik ben van mening dat een bepaalde levensstijl in hoge mate bijdraagt aan deze verschrikkelijke ziekte, alhoewel dat natuurlijk niet voor iedereen geldt.
Niet-rokers krijgen soms ook longkanker.
Laatst gewijzigd door Chaya op 05 nov 2021 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 nov 2021 14:33

lammetje schreef:Het is zeker heel verdrietig en zwaar. Dat ontken ik niet. Maar om de ongevaccineerden de schuld te geven (wat veelvuldig gebeurd in het nieuws, hier op het forum en door de overheid) vind ik niet realistisch. Als je alle ongevaccineerden nu naar huis zou sturen is het capaciteit probleem in de zorg niet opgelost. Natuurlijk, ieder bed is er één. Maar voor deze problemen is veelvuldig gewaarschuwd en toen werd er gezegd: dat komt wel goed als we een hoge vaccinatie graad hebben bereikt.

Pardon? Volgens de laatste cijfers zijn er 1054 bedden bezet door coronapatienten en 273 IC-bedden. 56% in het ziekenhuis is niet gevaccineerd, op de IC ligt dat hoger, 70 procent. De gemiddelde leeftijd van gevaccineerden in het ziekenhuis is trouwens 20 jaar hoger dan bij niet-gevaccineerden, 77 om 57 jaar maar dat terzijde.

Als we dus even gaan rekenen dus 590 ziekenhuisbedden bezet door niet gevaccineerden (15 procent van de bevolking) en 464 door gevaccineerden. Als je ziet dat de kans om in het ziekenhuis te komen 5x zo klein is of zo had je dus 470 opnamen kunnen voorkomen en had je ipv 1054 nu 616 patienten met corona in het ziekenhuis gehad.

En voor de IC, 293 patienten, 205 niet gevaccineerd, 88 wel. Enorm veel als je bedenkt dat 85 procent is gevaccineerd en 15 procent niet. De kans om niet op de ic te komen met vaccinatie is nog veel hoger. Gevaccineerd waren 9 op de 10 te voorkomen dus laten we zeggen dat er van de 205 25 op de IC lagen. Dan had je nu een bezetting op de IC van 113 bedden op 293.

Even uit de losse pols met als kanttekeningen dat effectiviteit van het vaccin langzaam iets afneemt dus in november zullen de verhoudingen weer iets anders zijn dan in oktober plus dat mensen die niet in het ic komen misschien nog wel in het ziekenhuis terechtkomen, maar het idee is vrij duidelijk. Als iedereen zich had vaccineren was de druk op de zorg nu enorm veel lager geweest.

Waarmee ik dus niet wil zeggen dat het de schuld is van alle ongevaccineerden individueel. Maar had het wel enorm geholpen als tenminste iedereen boven de 50 zich had laten vaccineren. Dan waren de ziekenhuizen nu veel leger geweest en hadden we niet allerlei nieuwe maatregels gekregen. Wat dat betreft snap ik ook wel dat het soms frustrerend is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 05 nov 2021 14:41

Door Chaya verwijderd, wegens dubbele posting
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 nov 2021 17:02

Chaya schreef:Nee niet verzinnen, maar ik snap niet dat men niet langer gewacht heeft, voordat ze tot ze deze conclusies trekken.
Er zitten nl. ook nadelen aan dit vaccin.

Oprecht benieuwd wat die nadelen dan zijn en hoe vaak ze voorkomen. Ik heb even gezocht maar kan niks vinden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 nov 2021 17:19

Mortlach schreef:Oprecht benieuwd wat die nadelen dan zijn en hoe vaak ze voorkomen. Ik heb even gezocht maar kan niks vinden.

Nadeel volgens sommigen is dat het het minder riskant maakt om er een niet monogame levensstijl op na te houden. Een groot deel van de HPV-besmettingen is seksueel overgedragen. Dus als iedereen zou wachten tot die ene persoon / het huwelijk zou je kunnen stellen dat er niet of nauwelijks HPV zou zijn. Hetzelfde geldt voor aids. Aan de andere kant hoor ik dat nooit als aangedragen argument om seks tot het huwelijk / één persoon te bewaren. Als voorbehoedsmiddelen worden verboden omdat men vindt dat dat vrije seks aanmoedigt leidt dat doorgaans ook niet tot minder seksuele contacten maar juist tot meer problemen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 nov 2021 18:04

Marnix schreef:Nadeel volgens sommigen is dat het het minder riskant maakt om er een niet monogame levensstijl op na te houden. Een groot deel van de HPV-besmettingen is seksueel overgedragen. Dus als iedereen zou wachten tot die ene persoon / het huwelijk zou je kunnen stellen dat er niet of nauwelijks HPV zou zijn. Hetzelfde geldt voor aids. Aan de andere kant hoor ik dat nooit als aangedragen argument om seks tot het huwelijk / één persoon te bewaren. Als voorbehoedsmiddelen worden verboden omdat men vindt dat dat vrije seks aanmoedigt leidt dat doorgaans ook niet tot minder seksuele contacten maar juist tot meer problemen.

Ik vreesde al dat het zoiets zou zijn, maar wil niet op de zaken vooruit lopen.

Maar serieus, hoe veel 16-jarigen die bol staan van de hormonen blijven maagd omdat je misschien HPV zou kunnen oplopen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 nov 2021 18:12

Marnix schreef:Pardon? Volgens de laatste cijfers zijn er 1054 bedden bezet door coronapatienten en 273 IC-bedden. 56% in het ziekenhuis is niet gevaccineerd, op de IC ligt dat hoger, 70 procent. De gemiddelde leeftijd van gevaccineerden in het ziekenhuis is trouwens 20 jaar hoger dan bij niet-gevaccineerden, 77 om 57 jaar maar dat terzijde.

Als we dus even gaan rekenen dus 590 ziekenhuisbedden bezet door niet gevaccineerden (15 procent van de bevolking) en 464 door gevaccineerden. Als je ziet dat de kans om in het ziekenhuis te komen 5x zo klein is of zo had je dus 470 opnamen kunnen voorkomen en had je ipv 1054 nu 616 patienten met corona in het ziekenhuis gehad.

En voor de IC, 293 patienten, 205 niet gevaccineerd, 88 wel. Enorm veel als je bedenkt dat 85 procent is gevaccineerd en 15 procent niet. De kans om niet op de ic te komen met vaccinatie is nog veel hoger. Gevaccineerd waren 9 op de 10 te voorkomen dus laten we zeggen dat er van de 205 25 op de IC lagen. Dan had je nu een bezetting op de IC van 113 bedden op 293.

Even uit de losse pols met als kanttekeningen dat effectiviteit van het vaccin langzaam iets afneemt dus in november zullen de verhoudingen weer iets anders zijn dan in oktober plus dat mensen die niet in het ic komen misschien nog wel in het ziekenhuis terechtkomen, maar het idee is vrij duidelijk. Als iedereen zich had vaccineren was de druk op de zorg nu enorm veel lager geweest.

Waarmee ik dus niet wil zeggen dat het de schuld is van alle ongevaccineerden individueel. Maar had het wel enorm geholpen als tenminste iedereen boven de 50 zich had laten vaccineren. Dan waren de ziekenhuizen nu veel leger geweest en hadden we niet allerlei nieuwe maatregels gekregen. Wat dat betreft snap ik ook wel dat het soms frustrerend is.

Klopt, mooie berekening, maar dat wil niet zeggen dat dan het zorg capaciteit probleem is opgelost hè. Ik zei al, ieder bed telt, maar het probleem wordt er niet mee opgelost.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 05 nov 2021 18:35

Corona duikt weer op in zorgcentra, terwijl de bewoners zijn gevaccineerd; hoe kan dat?

Bij zorgcentra in het Groene Hart duikt het coronavirus weer op. Ondanks een hoge vaccinatiegraad worden ouderen ziek. Hoe kan dat?
https://www.ad.nl/dossier-corona-in-het ... ~a27b1770/

Ik heb een vermoede dat corona verward wordt met griep en als dat niet zo is dan……….dan zijn het restrisico's.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”