Moderators: Memmem, Moderafo's
Dorpeling schreef:Ps. jaja, Dorpeling is terug van weggeweest. Nu bendb en kornuiten zo ongeveer weggehoond zijn is het hoog tijd voor wat diversiteit in de gelederen..
StillAwake schreef:Dat klopt, maar hoe menselijk ben je als je alleen stuurt op ziekenhuisopnames, als leed voor mensen die niet meer naar ziekenhuizen zouden gaan relatief eenvoudig beperkt kan worden.
Maar inderdaad, de problematiek in de ziekenhuizen los je er niet mee op...
meribel schreef:werden tot nu toe de coronapatienten nog over het ziekenhuis verdeeld, vanaf dit weekend weer een aparte corona afdeling. Een heel team enkel bezig met corona.
Het is nu een andere afdeling dan de vorige keer, want dat team daar die konden ze het niet meer aandoen het had er zo ingehakt en het voor spectaculair ziekteverzuim gezorgd.
het aantal coronapatienten is absoluut niet vergelijkbaar met de eerste en tweede golf toen, maar men loopt al op hun achterste benen en de andere zorg gaat ook gewoon door.
mensen zijn gewoon helemaal niet belastbaar meer lijkt, het is echt verdrietig allemaal.
lammetje schreef:Het is inderdaad bizar veel maar wat opvalt is dat de ongevaccineerden langzamerhand in de minderheid komen.
Ziekenhuis waar ik veel kom is nu 50-50 en op een enkeling na allemaal 60 plus.
Op nos, de bereidheid om te testen bij klachten is afgenomen. Zowel bij gevaccineerden als ongevaccineerden...
Ik begrijp het wel, hoe minder testen hoe minder maatregelen denken ze vast....
Mortlach schreef:Ik ga ervan uit dat de wetenschappers achter het artikel in The Lancet die cijfers niet zomaar lopen te verzinnen.
https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 40-6736(21)02178-4/fulltext
Uit de samenvatting: "The HPV immunisation programme has successfully almost eliminated cervical cancer in women born since Sept 1, 1995."
"Overall, the study estimated the HPV programme has prevented about 450 cancers and 17,200 pre-cancers."
Dat is toch een zegen?
Sommigen 14, sommigen 34. Anticonceptie hopelijk tegelijkertijd of iets vroeger
lammetje schreef:Het is zeker heel verdrietig en zwaar. Dat ontken ik niet. Maar om de ongevaccineerden de schuld te geven (wat veelvuldig gebeurd in het nieuws, hier op het forum en door de overheid) vind ik niet realistisch. Als je alle ongevaccineerden nu naar huis zou sturen is het capaciteit probleem in de zorg niet opgelost. Natuurlijk, ieder bed is er één. Maar voor deze problemen is veelvuldig gewaarschuwd en toen werd er gezegd: dat komt wel goed als we een hoge vaccinatie graad hebben bereikt.
Chaya schreef:Nee niet verzinnen, maar ik snap niet dat men niet langer gewacht heeft, voordat ze tot ze deze conclusies trekken.
Er zitten nl. ook nadelen aan dit vaccin.
Mortlach schreef:Oprecht benieuwd wat die nadelen dan zijn en hoe vaak ze voorkomen. Ik heb even gezocht maar kan niks vinden.
Marnix schreef:Nadeel volgens sommigen is dat het het minder riskant maakt om er een niet monogame levensstijl op na te houden. Een groot deel van de HPV-besmettingen is seksueel overgedragen. Dus als iedereen zou wachten tot die ene persoon / het huwelijk zou je kunnen stellen dat er niet of nauwelijks HPV zou zijn. Hetzelfde geldt voor aids. Aan de andere kant hoor ik dat nooit als aangedragen argument om seks tot het huwelijk / één persoon te bewaren. Als voorbehoedsmiddelen worden verboden omdat men vindt dat dat vrije seks aanmoedigt leidt dat doorgaans ook niet tot minder seksuele contacten maar juist tot meer problemen.
Marnix schreef:Pardon? Volgens de laatste cijfers zijn er 1054 bedden bezet door coronapatienten en 273 IC-bedden. 56% in het ziekenhuis is niet gevaccineerd, op de IC ligt dat hoger, 70 procent. De gemiddelde leeftijd van gevaccineerden in het ziekenhuis is trouwens 20 jaar hoger dan bij niet-gevaccineerden, 77 om 57 jaar maar dat terzijde.
Als we dus even gaan rekenen dus 590 ziekenhuisbedden bezet door niet gevaccineerden (15 procent van de bevolking) en 464 door gevaccineerden. Als je ziet dat de kans om in het ziekenhuis te komen 5x zo klein is of zo had je dus 470 opnamen kunnen voorkomen en had je ipv 1054 nu 616 patienten met corona in het ziekenhuis gehad.
En voor de IC, 293 patienten, 205 niet gevaccineerd, 88 wel. Enorm veel als je bedenkt dat 85 procent is gevaccineerd en 15 procent niet. De kans om niet op de ic te komen met vaccinatie is nog veel hoger. Gevaccineerd waren 9 op de 10 te voorkomen dus laten we zeggen dat er van de 205 25 op de IC lagen. Dan had je nu een bezetting op de IC van 113 bedden op 293.
Even uit de losse pols met als kanttekeningen dat effectiviteit van het vaccin langzaam iets afneemt dus in november zullen de verhoudingen weer iets anders zijn dan in oktober plus dat mensen die niet in het ic komen misschien nog wel in het ziekenhuis terechtkomen, maar het idee is vrij duidelijk. Als iedereen zich had vaccineren was de druk op de zorg nu enorm veel lager geweest.
Waarmee ik dus niet wil zeggen dat het de schuld is van alle ongevaccineerden individueel. Maar had het wel enorm geholpen als tenminste iedereen boven de 50 zich had laten vaccineren. Dan waren de ziekenhuizen nu veel leger geweest en hadden we niet allerlei nieuwe maatregels gekregen. Wat dat betreft snap ik ook wel dat het soms frustrerend is.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten