Moderators: Memmem, Moderafo's
lammetje schreef:En jij denkt veilig te zijn als een gevaccineerde aan je bed staat? Vergeet het maar, de kans is minder maar niet minimaal.
En daarnaast heb ik hoogstwaarschijnlijk antistoffen vanwege het doormaken van corona zelf. Dus wie is er nu minder besmettelijk?
Al mijn cliënten zijn of gevaccineerd of ze beseffen heel goed dat het hun laatste 'zetje' kan zijn. Hun keus toch. Ik zie het probleem van ongevaccineerden verpleegkundigen echt niet.
Ik ken een ic verpleegkundige uit omgeving Rotterdam die niet gevaccineerd is. Niet vanwege geloofsovertuiging, ze gelooft nml niet.
Meeste collega's van haar (inderdaad, niet allemaal) zijn gevaccineerd omdat ze zonder testbewijs op reis willen. Het weinig te maken met goede zorg bieden hé.
Nee, dat is niet grappig, dit meen ik serieus. De reden voor de kritiek die ik heb staat hieronder verwoord:StillAwake schreef:Grappig dat je juist met Denemarken komt.
Zij hebben namelijk die 85% vrijwel gehaald (83,7% van de inwoners boven de 12)
Bovendien grappig omdat juist Denemarken aantoont dat de corona-app (waar jij een soort Big Brother achtige complotstructuur in meende te moeten zien) ook weer afgeschaft kan worden.
Dat juist Denemarken aantoont dat een periode van de testverplichting, waar jij zo'n rabiaat tegenstander van bent, een onderdeel van de oplossing is (en aangetoond tijdelijk).
Dat juist Denemarken aantoont dat de overgrote meerderheid van de bevolking onderdeel moet willen zijn van de oplossing, in plaats van zich wentelen in het eigen gelijk....
Kijk in de spiegel, en zie dat Denen zich juist anders hebben opgesteld als jij doet. Wél vaccineren, wél testen voor toegang, wél een app om aan te tonen dat je een keleiner besmettingsrisico bent.
Daarom wat wrang dat juist jij hen nu als gidsland etaleert, waar jijzelf onderdeel van het probleem wenst te blijven (althans, dat is hoe je je hier op het forum uit...)
Kortom: zoals die corona-app nu wordt uitgerold, is dat mosterd na de maaltijd en niet bedoeld om corona weg te krijgen, maar als pressiemiddel middels een groep mensen die toch al zo hun bedenkingen hadden. De corona-app is er dus niet voor de veiligheid (zoals in Denemarken het geval was), maar als (re)pressiemiddel. In Denemarken voerde men het expliciet in als tijdelijke maatregel tegelijkertijd met de vaccinaties totdat de vaccinatiegraad voldoende was. De belofte was duidelijk: dit is tijdelijk en zodra het coronavirus geen groot gevaar is, gaat het weg. Dat moment is nu, vandaag: de Denen kunnen zonder corona-app en zonder andere maatregelen hun gang gaan in hun land. Het zijn beloftes waar deze Deense regering zich aan houdt.elbert schreef:Die coronapas als tijdelijke maatregel had voor veel minder verdeeldheid kunnen zorgen, als die gelijktijdig met het vaccineren ingevoerd was geweest. Zo deed men dat in Denemarken, waar de bevolking bovendien meer vertrouwen in de overheid heeft.
In Nederland gaan we die invoeren nadat het grootste deel van de bevolking al is gevaccineerd, als drukmiddel richting de ongevaccineerden en zonder belofte dat die maatregel maar tijdelijk is. Daarmee creeer je een giftige tweedeling in de maatschappij.
StillAwake schreef:In mijn ogen niet professioneel, en wellicht veiliger voor de patienten dat je dan opstapt.
Jullie vinden dus dat deze ziekenhuisdirecteur uit zijn nek kletst als hij zegt dat zijn personeel zich niet hoeft te laten vaccineren? https://www.linkedin.com/posts/mauricev ... 83680-YvraMarnix schreef:Het gaat erom dat je als zorgpersoneel aan veiligheidseisen moet voldoen voor de veiligheid van patienten. Ook op het gebied van hygiene bijvoorbeeld, om de patienten (en jezelf) te beschermen. Je kan niet alles voorkomen maar je kan het wel zoveel mogelijk proberen. En dan kan ik me voorstellen dat er beroepsgroepen zijn waar je bepaalde verplichtingen hebt als je daar wil werken.
StillAwake schreef:https://www.telegraaf.nl/financieel/1717341788/ongevaccineerde-duitser-krijgt-geen-loon-tijdens-quarantaine
Bizar, en toch snap ik het wel.
Weet niet of dit de kant is die we op moeten willen....
lammetje schreef:Ik voldoe aan de eisen om zo veilig mogelijk te werken. Ik heb inderdaad geen vaccin. Maar waarom zou ik, als dat vaccin onveiliger is dan eigen antistoffen?
Nogmaals, jullie slaan volledig door de verkeerde kant op. Kom op zeg, het virus laat zich niet tegen houden door het vaccin. Dat is al duidelijk gebleken en dat zal de komende winter nog duidelijker worden. Inderdaad, je wordt er minder snel ziek van, je komt minder snel op de ic/in het ziekenhuis. Dat is fijn, ik juich het vaccin wat dat betreft best toe, voor kwetsbaren. Maar ik heb het gehad, los van het feit dat ik niet mocht werken was ik tijdens mijn ziekzijn gewoon in staat om wel te werken. Dus waarom moet ik mezelf beschermen als ik het nog steeds overdraag ondanks vaccinatie?
Ik heb op meerdere locaties gewerkt in de eerste lockdown. 1 locatie heeft geen corona gehad, tot nu toe niets! En ik liep daar terwijl ik mogelijk het virus vanaf een andere locatie kon overdragen. Dat is een groot risico, maar er was op dat moment geen andere keus ivm ontzettende onderbezetting. Toch heb ik niets overgedragen. En dat komt misschien wel omdat ik al antistoffen had. Denk je nu echt dat ik nu gevaarlijker ben dan toendertijd?
Ik hoop voor je dat je geen zorg nodig gaat krijgen want er zijn heel wat meer verpleegkundigen die er net zo over denken als ik hier schrijf. Die geen vaccin hebben. Dat zijn er meer dan de nieuwsberichten doen vermoeden. Oké, het is misschien de minderheid, maar ze gaan het niet redden om het personeel op orde te krijgen als ze een vaccinatie plicht instellen. Dat lukt ze nml nu al niet
StillAwake schreef:de clou is dat de quarantaineregels strenger zijn voor ongevaccineerden.
Als dezen in quarantaine moeten wordt dat beschouwd als "eigen schuld", en daar draait de werkgever niet voor op.
Ik weet niet of dit een wijs besluit is, maar ik snap het wel.
Net zoals ik vind dat de testen gratis moeten zijn totdat iemand de kans gehad heeft zich te aten vaccineren. Daarna is het je eigen keuze.
Dit ligt in het verlengde, maar gaat wel heel ver.
StillAwake schreef:Toch zijn het vaak de anti-vaxxers die er het meest militant inzitten.
De tweedeling die je omschrijft, en langzaamaan wellicht ook echt wel ontstaat, is net zo zeer terug te voeren op de anti-vaxxers dan op mensen die juist voor vaccinatie zijn.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten