Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 09 sep 2021 08:24

dingo schreef:Op het moment dat je besluit je niet te laten vaccineren tegen COVID-19 heeft dat consequenties. De belangrijkste twee daarvan zijn dat je anderen kan besmetten, al dan niet met nieuwe varianten, en dat je intensieve zorg nodig gaat hebben als je ziek wordt.

Nog een keer, ook met een vaccin kun je anderen besmetten. Misschien zelfs nog wel eerder omdat je niet merkt dat je symptomen hebt of denkt 'veilig' te zijn. OMT eind juli: 'Onder gevaccineerde zorgmedewerkers worden infecties gevonden met een hoge besmettelijkheid en dus is er kans op overdracht van dit virus op kwetsbare patiënten' (bron Trouw). En als dat in de zorg al zo is, dan gaat het elders in de maatschappij ook rond. Wie weet vormen de gevaccineerden een bron van besmetting.. :lol:

Het tweede argument heeft een kern van waarheid, maar het is niet gezegd dat je automatisch intensieve zorg nodig gaat hebben wat jij nu wel suggereert. Een vaccin geeft hiertegen overigens ook geen garantie.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 sep 2021 08:35

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 sep 2021 10:19

ben db bd schreef:@ mijnheer StillAwake, ik vind u niet dom genoeg om steeds de boodschapper te 'stenigen'.
U vind frontnieuws niks. Uw mening daarover boeit mij niet zo erg. Schelden en tegenspreken doen er hier meer op het topic.
Maar die meneer Bhakdi heeft m.i. een deskundig en goed sluitend verhaal. (De link heb ik toegevoegd).
De wetenschap op dat niveau gaat ver boven mijn pet, mijn zo andere competentiegebied in aanmerking nemende. Dat mag wel hè?

Het gaat er niet om of iemand bepaald nieuws of bepaalde pagina's iets vindt of niks vindt. Dat is het probleem juist, je bent gewoon aan het kijken en als je iets ziet denk je: Ah dit vind ik wel wat. En jullie vinden het niks. De vraag is of wat er staat klopt en waar het op gebaseerd is. Daar heeft StillAwake al wat dingen over gezegd. Los daarvan geven dingen als: "Als u gevaccineerd bent hebt u geluk dat u het hebt overleefd, niet meer doen want de kans is groot dat je de volgende keer niet zo gelukkig bent" ieder mens dat een beetje nadenkt wel redenen tot wantrouwen. Als al die mensen die ik ken die gevaccineerd zijn dat massaal hebben overleefd, ik ken er geen een die eraan is overleden, kan je je afvragen of dat een kwestie van geluk was. Voor de honderdste keer, kijk gewoon naar feiten, naar cijfers... in plaats van telkens wilde verhalen over te nemen die telkens weer niet blijken te kloppen. Los daarvan is het natuurlijk onzin dat wanneer het feitelijk juist zou zijn dat de wereldbevolking met dodelijk gif zou worden geïnjecteerd, er ergens in Duitsland een paar halve dokters te vinden is die zeggen: Nee, dat is dodelijk, doe het niet. O ja in Frankrijk ook nog een omstreden figuur en hier een dansleraar. En dat alle andere medici, politici, instanties die medicijnen keuren op veiligheid enzovoorts dat allemaal niet door hebben of dat om duistere redenen gewoon heel graag willen. En ja en de media zitten natuurlijk ook allemaal in het complot behalve frontnieuws en xandernieuws....

Het is aan jou om een beetje na te denken voordat je hier onzin plaatst, als je dat telkens doet zonder na te denken moet je ook niet verbaasd kijken als je als boodschapper (en de Fabeltjeskrant waar je regelmatig uit citeert) af en toe ook wat kritiek krijgt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 sep 2021 15:05

StillAwake schreef:Als ik zie dat op dit moment om en nabij de 90% van de IC-opnames ongevaccineerden betreft (cijfer uit mijn hoofd, de precieze waarde moet ik nakijken)
Dat klopt wel ongeveer volgens dit rapport van het RIVM, maar daar zit wel een flinke "maar" aan vast. Die cijfers zijn berekend tussen 4 april (toen de vaccinatiegraad nog erg laag was) en 19 augustus, toen de vaccinatiegraad hoog was. Laat er nou net in april nog een flinke besmettingsgolf geweest zijn (van de alfavariant!). Dat betekent dat van de 90% die op de IC terecht is gekomen, het merendeel waarschijnlijk ongewild ongevaccineerd was: die mensen wilden het vaccin wel, maar het was er simpelweg nog niet voor hen in april. Dat is even goed om te bedenken voordat je het volgende neerpent:
StillAwake schreef:kan ik me goed voorstellen dat, mocht de niet-noodzakelijke zorg weer moeten afschalen, het erg lastig wordt om uit te leggen dat jij geen nieuwe hartklep kan krijgen, omdat iemand anders een vaccin geweigerd heeft.
Dat het lastig uit te leggen is dat jouw ouder niet geopereerd kan worden, omdat iemand anders besloten heeft dat corona onzin is en het vaccin een complot.
Dat het onmogelijk uit te leggen gaat zijn dat jouw kind overlijdt omdat zorg meot worden uitgesteld vanwege corona, terug te voeren op vaccinweigeraars.
Hetzelfde cijfer van 90% wordt ook gebruikt door minister de Jonge, maar dat is (zie boven) dus gebaseerd op cijfers waarbij er deels nog geen vaccin voorhanden was en dat vooral over de alfa variant gaat. Dat is op zijn zachtst gezegd manipulatief. Ik snap dat de overheid graag wil dat mensen zich laten vaccineren, maar vertel dan wel het eerlijke verhaal. Als je een andere begindatum kiest (bijvoorbeeld juni), dan krijg je een ander getal dan 90%.
Dat verklaart ook waarom in Israel (deltavariant!) de verhoudingen tussen gevaccineerd en ongevaccineerd op de IC een heel stuk anders liggen (59% van de mensen op de IC in Israel is volledig gevaccineerd) dan in Nederland (grotendeels alfavariant!). Maar dat is een gevolg van creatief met cijfers omgaan door de Nederlandse regering.
De reden waarom er dus zoveel ongevaccineerde mensen op de IC lagen, is niet (of in elk geval niet alleen) te wijten aan koppige vaccinweigeraars, maar ook te wijten aan de Nederlandse regering die te laat met vaccins op de proppen kwam (we behoorden tot de laatsten die begonnen) en die bovendien een ziekenhuiscapaciteit heeft doen ontstaan die lager is dan in de ons omliggende landen.
Ik onderschrijf trouwens de conclusie van het RIVM dat de vaccins werken. Tenminste: tegen de alfavariant en gedurende tenminste een aantal maanden. Maar die alfavariant is inmiddels zo goed als uitgestorven.
Over de deltavariant is internationaal gezien meer bekend en dat stemt tot minder optimisme.
Kortom: vaccins werken, maar het zijn geen wondermiddelen. Mensen die zich niet laten vaccineren, staan in hun recht om dat niet te doen, ook al is het volgens de meeste mensen onverstandig. Naar mijn mening is het niet fair om ze een eventuele overbevolking op de IC (volgens mij is dat niet erg waarschijnlijk) volledig in de schoenen te schuiven.
De ongevaccineerde als de moderne zondebok? Dat lijkt me helemaal niet de bedoeling.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 09 sep 2021 16:05

Dorpeling schreef:Nog een keer, ook met een vaccin kun je anderen besmetten. Misschien zelfs nog wel eerder omdat je niet merkt dat je symptomen hebt of denkt 'veilig' te zijn. OMT eind juli: 'Onder gevaccineerde zorgmedewerkers worden infecties gevonden met een hoge besmettelijkheid en dus is er kans op overdracht van dit virus op kwetsbare patiënten' (bron Trouw). En als dat in de zorg al zo is, dan gaat het elders in de maatschappij ook rond. Wie weet vormen de gevaccineerden een bron van besmetting.. :lol:

Er is een reden dat kwetsbare personen als eerste gevaccineerd zijn. En die hogere besmettelijkheid betreft vooral de deltavariant waar gevaccineerden zelf minder snel ziek van worden. Als er teveel niet gevaccineerden rond blijven lopen (en dat wereldwijd) komen er nog veel meer varianten tot aan omega toe en wordt de effectiviteit van de vaccins minder.
Het tweede argument heeft een kern van waarheid, maar het is niet gezegd dat je automatisch intensieve zorg nodig gaat hebben wat jij nu wel suggereert. Een vaccin geeft hiertegen overigens ook geen garantie.

Vaccins geven geen garantie maar de statistiek wijst uit dat vaccins wel degelijk werken ook al is het minder effectief tegen de deltavariant dan de alfavariant.
Because there are rules does not mean the game is fair.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 sep 2021 16:07

-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 sep 2021 16:17

elbert schreef:Dat klopt wel ongeveer volgens dit rapport van het RIVM, maar daar zit wel een flinke "maar" aan vast. Die cijfers zijn berekend tussen 4 april (toen de vaccinatiegraad nog erg laag was) en 19 augustus, toen de vaccinatiegraad hoog was. Laat er nou net in april nog een flinke besmettingsgolf geweest zijn (van de alfavariant!). Dat betekent dat van de 90% die op de IC terecht is gekomen, het merendeel waarschijnlijk ongewild ongevaccineerd was: die mensen wilden het vaccin wel, maar het was er simpelweg nog niet voor hen in april. Dat is even goed om te bedenken voordat je het volgende neerpent:
Hetzelfde cijfer van 90% wordt ook gebruikt door minister de Jonge, maar dat is (zie boven) dus gebaseerd op cijfers waarbij er deels nog geen vaccin voorhanden was en dat vooral over de alfa variant gaat. Dat is op zijn zachtst gezegd manipulatief. Ik snap dat de overheid graag wil dat mensen zich laten vaccineren, maar vertel dan wel het eerlijke verhaal. Als je een andere begindatum kiest (bijvoorbeeld juni), dan krijg je een ander getal dan 90%.
Dat verklaart ook waarom in Israel (deltavariant!) de verhoudingen tussen gevaccineerd en ongevaccineerd op de IC een heel stuk anders liggen (59% van de mensen op de IC in Israel is volledig gevaccineerd) dan in Nederland (grotendeels alfavariant!). Maar dat is een gevolg van creatief met cijfers omgaan door de Nederlandse regering.
De reden waarom er dus zoveel ongevaccineerde mensen op de IC lagen, is niet (of in elk geval niet alleen) te wijten aan koppige vaccinweigeraars, maar ook te wijten aan de Nederlandse regering die te laat met vaccins op de proppen kwam (we behoorden tot de laatsten die begonnen) en die bovendien een ziekenhuiscapaciteit heeft doen ontstaan die lager is dan in de ons omliggende landen.
Ik onderschrijf trouwens de conclusie van het RIVM dat de vaccins werken. Tenminste: tegen de alfavariant en gedurende tenminste een aantal maanden. Maar die alfavariant is inmiddels zo goed als uitgestorven.
Over de deltavariant is internationaal gezien meer bekend en dat stemt tot minder optimisme.
Kortom: vaccins werken, maar het zijn geen wondermiddelen. Mensen die zich niet laten vaccineren, staan in hun recht om dat niet te doen, ook al is het volgens de meeste mensen onverstandig. Naar mijn mening is het niet fair om ze een eventuele overbevolking op de IC (volgens mij is dat niet erg waarschijnlijk) volledig in de schoenen te schuiven.
De ongevaccineerde als de moderne zondebok? Dat lijkt me helemaal niet de bedoeling.

Het gaat helemaal niet om zondebokken. Jammer dat dat er zo snel bij wordt gehaald want daarmee creëer je ook gelijk een slachtoffer / slachtofferrol. Terwijl dat helemaal niet aan de orde is. We hebben een pandemie en de zorg is overbelast. De vraag is hoe we zoveel mogelijk met die pandemie kunnen leven, het liefst zonder dat de zorg omvalt en zonder dat er heel veel vervelende maatregelen genomen moeten worden. Opnieuw wil ik even benoemen dat ik het opmerkelijk vindt dat veel mensen het vaccin onzin of onnodig vinden maar tegelijkertijd wel roepen om alle beperkingen los te laten en de samenleving weer volledig open te gooien. Dat terzijde, het vaccin is geen wondermiddel maar momenteel wel het beste wat we hebben in de strijd tegen het virus EN de beperkingen als het gevolg daarvan. Als in Israel 78% van de mensen volledig is gevaccineerd en 59% van de mensen op de IC volledig gevaccineerd is betekent dat dus even globaal berekend op het punt dat er 1000 mensen in het ziekenhuis lagen en 100 op de IC:

9 miljoen inwoners
7 miljoen gevaccineerd
2 miljoen niet gevaccineerd

Van die 7 miljoen zijn er dus 590 in het ziekenhuis is 0,0084%
Van die 2 miljoen zijn dat er 410 0,02%
En dan kan je ook berekenen hoeveel mensen er in het ziekenhuis hadden gelegen en op de IC wanneer iedereen gevaccineerd was. Voor de IC idem dito. Nee, hij was niet leeg (waardoor tegenstanders makkelijk roepen: Zie je wel, het vaccin helpt niet) maar het had wel een hoop gescheeld wat betreft druk op de zorg. Daarnaast zie je dat deze golf in Israel net over de top lijkt te zijn en dan is die weer veel duidelijk minder hoog (zowel qua opnamen als IC-bezetting scheelt dat bijna 50%) en dat terwijl we nu een veel besmettelijker variant hebben en er veeeeeel minder beperkingen Israel zijn dan in het voorjaar. Het laat allemaal zien dat vaccinatie een belangrijke rol speelt in de beperking van de gevolgen dmv corona. En dat niet vaccineren een behoorlijke negatieve impact heeft op de druk in de zorg. En vandaar ook dat bijna iedereen met expertise op dit gebied dringend adviseert om je wel te vaccineren. Wat dan maar weer als "drang" wordt uitgelegd door de tegenstanders. Maar het is niet om iets op te dringen maar omdat voorstanders van vaccinatie net zo goed graag minder beperkingen (en het liefst geen) willen en je dat niet bereikt door niets te doen.

En dan snap ik wel wat StillAwake zegt, als mensen niet de benodigde zorg ontvangen omdat er veel coronapatienten onnodig in het ziekenhuis liggen, dan is dat op zijn minst pijnlijk. En ik ben tegen allerlei maatregelen daartegen maar het is op zijn minst goed dat men dat wel beseft ipv alleen denkt: De kans dat ik in het ziekenhuis kom is niet zo groot. Dat klopt maar er liggen in het najaar wel een hoop mensen in het ziekenhuis die dat ook dachten. En dat is onnodig.

Wat de percentages betreft, er zijn veel meer cijfers bekend dan die jij noemt. Bij een steekproef bij ziekenhuizen in juli (patiënten die in een bepaalde week waren opgenomen) was het 74 procent van 370 patiënten die niet gevaccineerd waren. Deze week: 10 van de 27 patiënten in ziekenhuizen van Belgisch Limburg volledig gevaccineerd.

Paar linkjes:

https://nos.nl/artikel/2391137-veruit-d ... vaccineerd
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/08/24/aa ... g-a4055945
https://www.ad.nl/gezond/niet-gevaccine ... gle.com%2F

En dan blijken de berekeningen op basis van de cijfers in Israel nog op basis van cijfers te zijn die hier wat anders lijken te liggen en lijkt er in het ziekenhuis een duidelijke meerderheid te zijn van patiënten die afkomstig is uit die minderheid niet niet gevaccineerd is. Dus zonder de emotionele lading, feitelijk gezien klopt het wel dat de niet-gevaccineerde en relatief grote bedreiging vormt voor de zorg en voor de ruimte voor versoepelingen.
Laatst gewijzigd door Marnix op 09 sep 2021 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 09 sep 2021 16:21

Marnix schreef: Het is aan jou om een beetje na te denken voordat je hier onzin plaatst, als je dat telkens doet zonder na te denken moet je ook niet verbaasd kijken als je als boodschapper (en de Fabeltjeskrant waar je regelmatig uit citeert) af en toe ook wat kritiek krijgt.

eerlijke vraag: hoeveel mensen moeten u - met uw hengel aan de waterkant - komen vertellen dat uw huis in brand staat, voor je opstaat en gaat kijken? Hoeveel antivaccers moeten u uitleggen (geen reclame brullen dus) dat er veel (en wat!! er) niet klopt aan Covid-vaccinaties, voor u het überhaupt eens controleert wat ze aantonen, door hun verhaal eens te lezen?
Dat heeft u bij meneer Bhakdi zichtbaar niet gedaan.
Overigens ben ik blij met kritiek hoor, want zo hoort het op een forum. Meelezers moeten wel een indruk krijgen van de stellingen.

StillAwake schreef: Als ik zie dat op dit moment om en nabij de 90% van de IC-opnames ongevaccineerden betreft (cijfer uit mijn hoofd, de precieze waarde .....

Nou lees ik dat mensen die binnen 14 dagen na de injectie boze gevolgen krijgen, worden gerekend als ongevaccineerden. Op internet kom ik juist (vaak foto's) van mensen tegen welke binnen die 14 dagen het loodje legden of daaromtrent. Die worden dus niet bij de vaccinatiedoden gerekend, waardoor vrijgegeven msm cijfers 80 tot 90 % geflateerd kunnen zijn. Zo erg zou het echt zijn.(?) Ze zullen dan dus zeker bij de Covid-doden worden ingedeeld, toch? Zo kom ik cijfers tegen, dat het juist de gevaccineerden zijn die zo kwetsbaar zijn. Het is maar net waar je je informatie vandaan sprokkelt. Bhakdi zal zeker in het verdomhoekje zijn beland, waarom jullie niet serieus zijn verhaal bestuderen, alleen de msm recensies.
Als ik niet erkende dat de Great Reset wereldwijd achter de 'pandemie' kan zitten, wat als griezelig waarschijnlijk wordt uitgelegd en dus ook als zodanig wordt aangevallen door jullie 'bewijsvoering', dan boeide heel de consternatie mij niet zo. Maar zoals gezegd, ik lees Openbaring 13 serieus in mijn Bijbeltje.
En die nu gevonden grafiet in het serum heeft dáár straks veel functie als de digitalisering van de mens zich voortzet.

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 09 sep 2021 16:46

De bijbel en met name openbaring verwijst inderdaad naar een climax in de menselijke geschiedenis, ik kan het ook niet anders stellen

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 09 sep 2021 16:49

ben db bd schreef:eerlijke vraag: hoeveel mensen moeten u - met uw hengel aan de waterkant - komen vertellen dat uw huis in brand staat, voor je opstaat en gaat kijken? Hoeveel antivaccers moeten u uitleggen (geen reclame brullen dus) dat er veel (en wat!! er) niet klopt aan Covid-vaccinaties, voor u het überhaupt eens controleert wat ze aantonen, door hun verhaal eens te lezen?
Dat heeft u bij meneer Bhakdi zichtbaar niet gedaan.
Overigens ben ik blij met kritiek hoor, want zo hoort het op een forum. Meelezers moeten wel een indruk krijgen van de stellingen.

Nou lees ik dat mensen die binnen 14 dagen na de injectie boze gevolgen krijgen, worden gerekend als ongevaccineerden. Op internet kom ik juist (vaak foto's) van mensen tegen welke binnen die 14 dagen het loodje legden of daaromtrent. Die worden dus niet bij de vaccinatiedoden gerekend, waardoor vrijgegeven msm cijfers 80 tot 90 % geflateerd kunnen zijn. Zo erg zou het echt zijn.(?) Ze zullen dan dus zeker bij de Covid-doden worden ingedeeld, toch? Zo kom ik cijfers tegen, dat het juist de gevaccineerden zijn die zo kwetsbaar zijn. Het is maar net waar je je informatie vandaan sprokkelt. Bhakdi zal zeker in het verdomhoekje zijn beland, waarom jullie niet serieus zijn verhaal bestuderen, alleen de msm recensies.
Als ik niet erkende dat de Great Reset wereldwijd achter de 'pandemie' kan zitten, wat als griezelig waarschijnlijk wordt uitgelegd en dus ook als zodanig wordt aangevallen door jullie 'bewijsvoering', dan boeide heel de consternatie mij niet zo. Maar zoals gezegd, ik lees Openbaring 13 serieus in mijn Bijbeltje.
En die nu gevonden grafiet in het serum heeft dáár straks veel functie als de digitalisering van de mens zich voortzet.

Misschien moet je je nieuwsbronnen wat beter onderzoeken?
Ik vond dit bericht ook wel opmerkelijk. Nu is dat de Telegraaf die ik ook niet als de meest betrouwbaar informatiebron beschouw maar de broninformatie is vrijelijk te vinden op de site van de CDC als je het wil controleren.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 sep 2021 17:16

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 sep 2021 17:28

-

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 09 sep 2021 17:41

StillAwake schreef:Tja, mainstream media, ik denk dat ben betrouwbaardere bronnen in zijn arsenaal heeft...

Geloof me, mensen die eenmaal zijn gaan geloven in de complotten van Xandernieuws, Frontnieuws en dergelijke overtuig je echt neit met een artikel uit welke krant dan ook...

Dat weet ik. Alleen is ben niet de enige die dit leest.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 sep 2021 18:44

ben db bd schreef:eerlijke vraag: hoeveel mensen moeten u - met uw hengel aan de waterkant - komen vertellen dat uw huis in brand staat, voor je opstaat en gaat kijken?

Eentje maar. Maar als ik dan ga kijken en zie dat mijn huis NIET in brand staat, dan vind ik die persoon een achterlijke idioot en ga ik weer lekker vissen. En als er dan nog zo'n knurft met hetzelfde verhaal komt aanzetten, dan kan hij de boom in met zijn verhaal.

Op internet kom ik juist (vaak foto's) van mensen tegen welke binnen die 14 dagen het loodje legden of daaromtrent.

En bij hoe veel van die foto's heb je het daadwerkelijk nagetrokken? Het is een koud kunstje om een foto van internet te plukken en er met photoshop of MS-paint als je wilt heel groot "DOOD" overheen te zetten. En hordes mensen die het direct van je aannemen!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 sep 2021 22:44

ben db bd schreef:eerlijke vraag: hoeveel mensen moeten u - met uw hengel aan de waterkant - komen vertellen dat uw huis in brand staat, voor je opstaat en gaat kijken? Hoeveel antivaccers moeten u uitleggen (geen reclame brullen dus) dat er veel (en wat!! er) niet klopt aan Covid-vaccinaties, voor u het überhaupt eens controleert wat ze aantonen, door hun verhaal eens te lezen?

Vraagje: hoeveel mensen moeten je op 1 april vertellen dat je veter los zit voordat je doorhebt dat het niet echt zo is?

Ik vraag om feiten en geen fabeltjes en zojuist is voor de zoveelste keer een verhaaltje van jou weerlegd als fabeltje. Want mijn huis staat duidelijk niet in brand dus dat roepen is vrij dom.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”