Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2021 14:03

Marnix schreef:Trump had milde klachten en met de president van Amerika nemen ze natuurlijk totaal geen risico's. Ik denk dat de meeste mensen in zijn conditie helemaal niet in het ziekenhuis terecht waren gekomen. Dat hij er snel bovenop was zegt op zich niet zoveel over hoe goed de medicijnen werkten, zeker niet een individueel medicijn, ook al zullen ze hem inderdaad geen troep hebben gegeven, maar met iedere dag een blikje cola was hij er ook wel snel weer bovenop geweest, misschien had het een paar dagen langer geduurd.

Nou, dat blijkt toch niet helemaal waar. Het schijnt veel ernstiger te zijn geweest dan men wilde laten zien, want het imago van "sterke man" moest immers bewaard blijven. Ik heb in een docu gezien (Totally Under Control) dat artsen (die niet wisten dat het om Trump ging) om verschillende opties werd gevraagd. Dus gaven ze een aantal opties met de caveat dat het allemaal heel experimenteel was, onder andere redemsivir en monoclonale antilichamen, geloof ik.
"Oké, zei de ander."
- "Oké, welke?" vroeg de arts
"Allemaal"
- "Tegelijkertijd?!"
"Ja!"

Terwijl dus totaal niet bekend was hoe die middelen op elkaar zouden reageren.

Ook was het blijkbaar een kwestie dat zijn team zei "Meneer de president, u kunt NU naar het ziekenhuis terwijl u nog kunt lopen, anders wordt u morgen op een brancard weggedragen."
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2021 14:05

StillAwake schreef:Absoluut waar. ...eens zijn...

Welkom terug. Hoe was de vakantie?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 30 aug 2021 14:09

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 aug 2021 08:42

StillAwake schreef:heerlijk rustig.
zou ik vaker moeten doen ;-)

Waar ben je geweest?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 31 aug 2021 09:12

-

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 31 aug 2021 09:45

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/wetens ... d=msedgntp
Hoe we ons best ook doen, samen gaan we het niet redden.
Er zal altijd een nieuwe mutatie de kop opsteken waartegen het vaccin én antistoffen niet werken. Covid blijft. Laten we dat accepteren.
De enige zekerheid van het leven is dat er ooit een einde aan komt. Misschien moeten we ons daar meer mee bezig houden.
De hoop én rust in dit alles is dat God de hele wereld en wereldgeschiedenis in Zijn handen houdt.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 aug 2021 10:14

Dorpeling schreef:https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/wetenschap/zeer-gemuteerd-coronavirus-ontdekt-in-zuid-afrika/ar-AANVC3I?ocid=msedgntp
Hoe we ons best ook doen, samen gaan we het niet redden.
Er zal altijd een nieuwe mutatie de kop opsteken waartegen het vaccin én antistoffen niet werken. Covid blijft. Laten we dat accepteren.
De enige zekerheid van het leven is dat er ooit een einde aan komt. Misschien moeten we ons daar meer mee bezig houden.
De hoop én rust in dit alles is dat God de hele wereld en wereldgeschiedenis in Zijn handen houdt.

Volgens mij hebben de meesten hier dat al lang geaccepteerd en geloven de christelijke voorstanders van maatregelen / vaccinatie hier dat God de wereld in zijn hand houdt. Dat zijn we niet vergeten hoor :) Ik krijg bij jou een beetje het idee dat je denkt dat op het moment dat mensen accepteren dat corona niet opeens verdwijnt, ze alle maatregelen, stapsgewijs versoepelen en de ziekenhuiscijfers in de gaten houden opeens loslaten. Zo van: Geef het maar op, stop maar met alles want je krijgt het virus er niet onder dus kan je beter stoppen het te proberen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 31 aug 2021 10:33

gravo schreef: Ik vind de reacties van Mortlach op de Xandernieuws claims ook heel waardevol. Hij ontzenuwt ze trefzeker.
Maar ik zou dan verwachten dat je hier ook de consequentie aan verbindt om Xandernieuws niet langer als een betrouwbare bron te gebruiken.
En die logische stap zet je steeds maar niet ben db bd?

"wil degene met een zere rechterschouder even naar voren komen?" vroeg de pastor. Omdat er verder niemand ging, liep ik maar met m'n gemene slijmbeurs-ontsteking en zat een minuut later weer zonder pijn op m'n plaats. (daar moest ik aan terug denken)
'Nu word je toch ook wel lid van onze gemeente?!' zei m'n zus toen, maar daar had ik geen behoefte aan.

ik sloeg net m'n Bijbeltje open bij, bij geval, Jeremia 38: "toen zeiden de vorsten tegen de koning: laat deze man toch ter dood gebracht worden, want zo ontmoedigt hij de strijdbare mannen die in onze stad zijn overgebleven, en ontmoedigt hij heel het volk door zo te spreken. Deze man zoekt immers niet het welzijn van dit volk, maar het onheil."
Wat Jeremia allemaal sprak zou nu onder 'onwelgevallig' gerekend kunnen worden, wat ook inmiddels strafbaar aan het worden is.
Herinneren we ons nog de onwelgevallige vraag die Haga aan Hugo durfde te stellen, waarop hij een flinke reprimande kreeg?

'Bleu tiger studio' wordt reeds genoemd onder Dreigingsbeeld Terrorisme' lees ik op Google.
Rijpke is al 2 keer opgepakt geweest, hoorde ik hem gisteren zeggen.
Café Weltschmerz zit nog niet in de verdomhoek, zie ik op Google. En ahaa, Xandernieuws wordt ook nog gewoon doorgeschakeld.
Is de verguizing van Xander hier door ons 'kartel' wel, doch nog niet maatschappelijk algemeen doorgevoerd?

Nee gravo, in tegenstelling tot jullie neem ik in de coronavaccin-oorlog van beide zijden informatie op. (Xander is het leerzaamst, vind ik.)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 31 aug 2021 10:36

-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 aug 2021 13:22

ben db bd schreef:
'Bleu tiger studio' wordt reeds genoemd onder Dreigingsbeeld Terrorisme' lees ik op Google.
Rijpke is al 2 keer opgepakt geweest, hoorde ik hem gisteren zeggen.
Café Weltschmerz zit nog niet in de verdomhoek, zie ik op Google. En ahaa, Xandernieuws wordt ook nog gewoon doorgeschakeld.
Is de verguizing van Xander hier door ons 'kartel' wel, doch nog niet maatschappelijk algemeen doorgevoerd?

Nee gravo, in tegenstelling tot jullie neem ik in de coronavaccin-oorlog van beide zijden informatie op. (Xander is het leerzaamst, vind ik.)

Haha ja dat is alweer een jaar oud, dat nieuws. Blue Tiger Studio, van die man die als een van de weinige Nederlanders op de mailinglist van Breivik stond, die nazi-sympathisant die verantwoordelijk is voor 77 doden, vooral jongeren. Die dingen schrijft als: "De overheid wil minstens 200000 mensen doden door corona en gebruikt het mewust om het MKB kapot te maken ", "Rusland had niets met MH17 te maken", "corona is maar een griepje" en "het klimaatbedrijf is vergelijkbaar met Hitler's drank naar lebensraum". Met een vaste tafelgast die uiteraard al eens werd opgepakt voor bedreiging. Nee, lang leve de alternatieve media met een gezonde dosis hoor en wederhoor en zo. Knap van je dat je het zo van beide kanten benadert, dat je het nieuws volgt en ook het nepnieuws en dan zelf bepaalt wat je wel geloofwaardig vindt ;-)

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 31 aug 2021 17:00

ben db bd schreef:"(...) Nee gravo, in tegenstelling tot jullie .....

Jullie? Ik schrijf hier op persoonlijke titel hoor.
Je denkt toch niet dat ik ga verklappen dat ik tot de Illuminati behoor?

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 sep 2021 13:32

StillAwake schreef:Grappig is dat de mutatie waar jij naar linkt (waarschijnlijk) beter wordt tegengehouden door het vaccin dan door antilichamen uit een oude besmetting...
Dat is niet wat de laatste onderzoeken hierover zeggen. Vaccins richten zich alleen op het spike eiwit. Als dat eiwit door een mutatie verandert, werkt het vaccin minder goed. Maar natuurlijke antilichamen richten zich op meer onderdelen van het virus, waardoor het lichaam eerder een gelijksoortig virus herkent en er actie tegen onderneemt. Daarom was de conclusie van een onderzoek in Israel dat mensen die het virus al hebben gehad waarschijnlijk een stuk beter beschermd zijn tegen een nieuwe besmetting (ook een nieuwe variant) dan iemand die gevaccineerd is, maar het virus nog niet gehad heeft.
Dat wil niet zeggen dat een vaccin niet nodig is, maar wel dat wie al covid gehad heeft, beter beschermd is dan iemand die het nog niet gehad heeft, ongeacht of die persoon gevaccineerd is of niet.

Dit resultaat haalt wel alle grond onder een vaccinatie- of coronapaspoort weg. Op zijn minst zou natuurlijke immuniteit ook op zo'n paspoort moeten staan en zo niet, dan heeft zo'n paspoort geen enkele zin. Ook allerlei oproepen om ongevaccineerden aan restricties te onderwerpen zijn onzinnig als een groot deel van die ongevaccineerden al natuurlijke weerstand heeft opgebouwd tegen het virus.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 01 sep 2021 13:44

waar begint en waar eindigt met het oog op Corona 'op persoonlijke titel' ?, zo vraag ik mij af ...
Ja, als je niet door je baas wordt gestuurd, ja dan mag je dat wel zeggen. Daar mag ik niets vanaf doen.
Maar ... als je gespoelde 'slaaf' bent van de MSM, ben je dan nog wel vrij in waar je mee aankomt?
ik ben totaal niet van plan om uw onderworpenheid aan de illuminati te 'erkennen', mijnheer gravo. Maar beïnvloedbaar bent u net zo goed als ik, en hoe hoger 'geschoold', hoe meer wordt je geconditioneerd, weten we beiden. (zeker als je je bul wilt behalen) :(

Daarom adviseer ik ons om ons vrij te durven voelen om van zowel voor- als tegenstanders de argumenten te bestuderen.
En dan zeg ik u dat als je drie maanden kritisch de alternatieve media hebt gevolgd, dat reeds zwaar van invloed is op je MSM-hersenspoeling. Daar ziet u toch ook wel de belangen van het doel waarheidsvinding in?
En ja, dat kan in dienst van de leugen en van de waarheid staan. 'Klokkenluiders' hebben echter geen belang bij de leugen, toch?

Bij geval las ik vanmorgen Matth. 23, waar de Heere Jezus 'ongelofelijk' fel uithaalt naar de religieuze leiders van die tijd.
De alternatieve media haalt fel uit naar de mainstream, en dat zéér fel inzake de Corona-vaccinatie-elite, waar Hugo o.i. een slaafs volgeling van is. (die voor velen niet zo intellueel orerend overkomt, maar dat hoeft ook niet, dat doen claus en bil en mark enzo wel voor hem.)
Vergun mij aldus te persisteren in mijn oproep om open te staan voor onafhankelijke, wetenschappelijke geluiden, der 'verdoemden' :wink:

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 sep 2021 14:18

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 sep 2021 14:22

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”