Marnix schreef:Trump had milde klachten en met de president van Amerika nemen ze natuurlijk totaal geen risico's. Ik denk dat de meeste mensen in zijn conditie helemaal niet in het ziekenhuis terecht waren gekomen. Dat hij er snel bovenop was zegt op zich niet zoveel over hoe goed de medicijnen werkten, zeker niet een individueel medicijn, ook al zullen ze hem inderdaad geen troep hebben gegeven, maar met iedere dag een blikje cola was hij er ook wel snel weer bovenop geweest, misschien had het een paar dagen langer geduurd.
Nou, dat blijkt toch niet helemaal waar. Het schijnt veel ernstiger te zijn geweest dan men wilde laten zien, want het imago van "sterke man" moest immers bewaard blijven. Ik heb in een docu gezien (Totally Under Control) dat artsen (die niet wisten dat het om Trump ging) om verschillende opties werd gevraagd. Dus gaven ze een aantal opties met de caveat dat het allemaal heel experimenteel was, onder andere redemsivir en monoclonale antilichamen, geloof ik.
"Oké, zei de ander."
- "Oké, welke?" vroeg de arts
"Allemaal"
- "Tegelijkertijd?!"
"Ja!"
Terwijl dus totaal niet bekend was hoe die middelen op elkaar zouden reageren.
Ook was het blijkbaar een kwestie dat zijn team zei "Meneer de president, u kunt NU naar het ziekenhuis terwijl u nog kunt lopen, anders wordt u morgen op een brancard weggedragen."