Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Haaibaai
Sergeant
Sergeant

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Haaibaai » 15 jul 2021 10:58

Marnix schreef:Ja ach, 5 jaar oorlog he, dat heeft natuurlijk ook totaal geen sporen nagelaten in mensenlevens. Het is allemaal niet zo erg he. En als men zich in 40-45 netjes aan alle maatregelen had gehouden allemaal hoefde er ook niemand bang te zijn om doodgeschoten te worden.....

Wat de maatregelen betreft beste eigenwijsneus, daar heb je een site voor. Daar kan je zien welke maatregelen we moeten nemen, geadviseerd dooe experts, mensen die er WEL verstand van hebben. Die maatregelen volgen we dus op en wat niet mag, dat doen we niet. Het rare is alleen dat jij telkens een maatregel erbij verzint die de experts niet noemen en daar maar op door blijft drammen omdat je jezelf blijkbaar al 1,5 jaar opsluit in je huis. Maar als je het erg vindt kijk ik voor wat ik wel en niet mag wel bij het RIVM. Dan is het ook nog een beetje begrijpelijk. Ik zal de link hier even plaatsen, dan kan je er zelf ook eens gaan kijken!

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-vakantie

Doe je best trek je vooral nergens van aan al die maatregelen zijn maar flauwe kul bij jou en de pandemie bestaat niet ](*,) en dat het de foute kant uit gaat en dat nu afgeraden wordt om met vacantie te gaan welnee@M gaat gewoon op vacantie want er is niets aan de hand tja........ [-X [-X [-X
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 jul 2021 11:05

meribel schreef:Net als school is een vakantie ook belangrijk voor hun ontwikkeling en vind ik het goed dat er gecalculeerd risico wordt genomen ( school naar thuisonderwijs moet je ook alleen als uiterste noodmiddel doen.....thuiswerken daarentegen moet je gewoon als eerste noodmiddel doen )

Eens.
Maar ik begrijp wel dat je bij een groep van 100 kinderen er iets anders in staat dan bij clubjes van 15.

Wij hadden afgelopen weekend sportdag. Was voor iedereen uit de omgeving van 4 tot 12 jaar. 10 groepjes van 8 a 11 kinderen plus begeleiding: zo'n 20 volwassenen.
Net bij de start hoorden we dat alle activiteiten in de omgeving deze dag waren afgelast, maar tegen onze organisatie was niets gezegd. En maar goed ook want de kinderen hadden echt een top dag. Geen schoolreis gehad, best veel regels toen de scholen weer open gingen (korte pauzes met alleen de eigen groep bijvoorbeeld). Best aardig wat kinderen met een leerachterstand.... En dan zo'n gezellige dag met een zonnetje. Echt super!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 jul 2021 11:06

Bericht over bijwerkingen: die zijn echt en kunnen ernstig zijn. Het gaat om een bekende sporter, dus dat krijgt enige bekendheid. https://www.nu.nl/schaatsen/6145649/nui ... zakje.html
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 jul 2021 11:08

Haaibaai schreef:Doe je best trek je vooral nergens van aan al die maatregelen zijn maar flauwe kul bij jou en de pandemie bestaat niet ](*,) en dat het de foute kant uit gaat en dat nu afgeraden wordt om met vacantie te gaan welnee@M gaat gewoon op vacantie want er is niets aan de hand tja........ [-X [-X [-X

Ik dacht dat ik vervelend kon zijn in m'n reacties, maar gelukkig heb je altijd baas boven baas. En goed lezen is blijkbaar erg moeilijk voor je. Overhaaste conclusies trekken niet hé. Droom lekker verder, jouw reacties beschouw ik als niet verzonden en zal ze overslaan met lezen :-oo

Haaibaai
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Haaibaai » 15 jul 2021 11:14

lammetje schreef:Ik dacht dat ik vervelend kon zijn in m'n reacties, maar gelukkig heb je altijd baas boven baas. En goed lezen is blijkbaar erg moeilijk voor je. Overhaaste conclusies trekken niet hé. Droom lekker verder, jouw reacties beschouw ik als niet verzonden en zal ze overslaan met lezen :-oo

OEPS nou nou :lol: :lol: :lol: :lol:

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 15 jul 2021 11:19

Haaibaai schreef:Doe je best trek je vooral nergens van aan al die maatregelen zijn maar flauwe kul bij jou en de pandemie bestaat niet ](*,) en dat het de foute kant uit gaat en dat nu afgeraden wordt om met vacantie te gaan welnee@M gaat gewoon op vacantie want er is niets aan de hand tja........ [-X [-X [-X

Vraagje: hoe kom je na lezing van de reactie van Marnix tot dit antwoord?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 jul 2021 11:52

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 jul 2021 11:54

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 jul 2021 11:59

lammetje schreef:Eens.
Maar ik begrijp wel dat je bij een groep van 100 kinderen er iets anders in staat dan bij clubjes van 15.

Wij hadden afgelopen weekend sportdag. Was voor iedereen uit de omgeving van 4 tot 12 jaar. 10 groepjes van 8 a 11 kinderen plus begeleiding: zo'n 20 volwassenen.
Net bij de start hoorden we dat alle activiteiten in de omgeving deze dag waren afgelast, maar tegen onze organisatie was niets gezegd. En maar goed ook want de kinderen hadden echt een top dag. Geen schoolreis gehad, best veel regels toen de scholen weer open gingen (korte pauzes met alleen de eigen groep bijvoorbeeld). Best aardig wat kinderen met een leerachterstand.... En dan zo'n gezellige dag met een zonnetje. Echt super!

ja bij een groep van 100 zou ik zeker twijfelen net als jij.

wat heerlijk dat de sportdag door is gegaan, hier is voor de middelste gelukkig ook de eindmusical doorgegaan en omdat er geen schoolreisje was hadden ze als klas met elkaar wel een uitje naar een pretpark nog en ook dat is allemaal doorgegaan.

het is heel gek maar het afgelopen coronajaar ( wat eigenlijk 2 schooljaren betreft, want het begin bij het einde van een schooljaar en ging verder in het volgend schooljaar ) is zo raar snel voorbij gegaan. Toen corona begon zat mijn jongste in groep 3 en nu gaat ze naar groep 5...hoe kan dat denk ik dan 8) ook omdat je helemaal niet meer op school rondloopt ( wat ik ook wel weer heerlijk vind trouwens ) maar daardoor krijg je ook weer veel minder mee

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 jul 2021 12:00

Haaibaai schreef:Ach je had kinderen in 40-45 van de vorige eeuw die nog op moesten passen dat ze niet dood geschoten werden en ze hadden niet te eten....................OORlOG noemen ze dat nu is men in OORLOG van het corona virus, en vijf jaar is maar een deel van hun jeugd waar heeft men het over.Het is zaal dat men van deze pandemie afkomt en vraag offers niet op vacantie geen feesten en men zich strikt houden aan de maatregelen al zijn er sommigen waarschijnlijk zinloos,daarvan afgezien hoe langer dan te pandemie duur is dan te danken aan mensen die gewoon hun gang gan op vacantie en zo.Hoe meer zich an de maatregelen gaat houden des vlugger is deze pandemie voorbij. tja........................ :-k

nounou, 'haaibaai', what's in a name...

Haaibaai
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Haaibaai » 15 jul 2021 12:02

StillAwake schreef:Iedereen heeft het recht om domme reacties te plaatsen, maar jij maakt er nier wel een beetje misbruik van.
Waar heeft Marnix ooit de pandemie ontkend?
Waar geeft Marnix aan zich niet aan de maatregelen te houden?

Marnix is een grote jongen die zelf zijn boontjes kan doppen, maar ik wil het in dit geval wel even voor hem opnemen!

Ach @M is zo slim om het niet echt te zeggen maar hij vindt het wel;lees achter de regels en dan komt de aap uit de mouw,tja het is niet anders. :-k

Lydia63
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lydia63 » 15 jul 2021 12:38

Gewoon 'n vraag, waarom wordt er nog maar nauwelijks gesproken over het opbouwen van groep 's immuniteit?
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 15 jul 2021 12:49

Haaibaai schreef:Ach @M is zo slim om het niet echt te zeggen maar hij vindt het wel;lees achter de regels en dan komt de aap uit de mouw,tja het is niet anders. :-k

Dus je beschuldigt iemand en als je dat niet kunt onderbouwen zeg je gewoon ‘hij zegt het niet maar het is wel zo’?
Niet het goede, niet het ware, niet het schone.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 jul 2021 12:57

StillAwake schreef:Dit geeft inderdaad wat bekendheid, maar ik lees alleen maar dat Nuis zelf denkt dat het aan de vaccinatie lag, en dat de bewijsvoering ligt in "het kan geen toeval zijn". Ik geloof onmiddelijk dat het een bijwerking is die kan optreden, en ik wil ook best geloven dat het in dit geval zo is, maar het stukje lezend kom ik eigenlijk tot de conclusie dat Nuis het heeft ingevuld voor de experts in plaats van andersom...
Dat is zo, maar het ligt wel voor de hand. Myocarditis en pericarditis zijn inmiddels erkende bijwerkingen van het Pfizer vaccin. Dat Nuis dit een week kreeg nadat hij het vaccin had ontvangen, kan moeilijk toeval zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 jul 2021 13:09

Ik heb je toch net de link van het RIVM gestuurd? Heb je niet gelezen? Daar staat dat op vakantie (we schrijven dit sinds mensenheugenis met een k) niet wordt afgeraden. Jij bent de enige die het tegenovergestelde roept maar daarmee maak je zelf al duidelijk dat je de maatregelen niet serieus neemt. Je verzint ze namelijk gewoon zelf :)

Haaibaai schreef:Ach @M is zo slim om het niet echt te zeggen maar hij vindt het wel;lees achter de regels en dan komt de aap uit de mouw,tja het is niet anders. :-k

Ik heb me altijd aan de maatregelen van het RIVM gehouden en doe dat nog steeds. En als je ook maar een beetje had gelezen en geluisterd hier ipv alleen maar je eigen verhaaltje te willen afdraaien had je geweten dat ik hier in dit topic al zo'n 255 pagina's aangeef dat corona bestaat, we het serieus moeten nemen en ons aan de maatregelen moeten houden, dat het verstandig is om je te laten vaccineren enzovoorts. Dus ik hou me aan alle maatregelen van het RIVM... maar niet aan dingen die jij hier ter plekke verzint. Maar aangezien je maar half leest (als je dat al doet) wat mensen schrijven is dit ook vast tegen dovemansoren gezegd. :)

StillAwake schreef:Iedereen heeft het recht om domme reacties te plaatsen, maar jij maakt er nier wel een beetje misbruik van.
Waar heeft Marnix ooit de pandemie ontkend?
Waar geeft Marnix aan zich niet aan de maatregelen te houden?

Marnix is een grote jongen die zelf zijn boontjes kan doppen, maar ik wil het in dit geval wel even voor hem opnemen!

Bedankt. Haaibaai kan het gewoon niet zo goed hebben als hij geen gelijk heeft / krijgt. En dan kan het helpen om leugens te verspreiden (Marnix ontkent de pandemie) en dingen te verzinnen (het RIVM adviseert om niet op vakantie te gaan) om anderen zwart te maken en dan alsnog proberen je gelijk te halen. Het is geen nieuwe tactiek maar wordt doorgaans wel door een bepaald slag mensen gebruikt. :roll:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”