Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 13 jul 2021 10:09

Mortlach schreef:We weten het gewoon niet, maar het menselijk lichaam is altijd ingewikkelder dan we denken. Iets wat niet voor de hand ligt, kan toch waar zijn.

Juist, en nu omdat er een nieuw virus is wordt er heel veel onderzoek naar gedaan. Maar waarom werden er 2 jaar geleden (en nog steeds overigens) zoveel klachten afgedaan als psychisch, burn out, etc? Daar zit voor mij een groot stuk frustratie, er lopen zoveel mensen met onbegrepen klachten. En dan zeggen ze in het ziekenhuis, dat kan niet. Het is niet verklaarbaar dus je mankeert niets.
Ik vraag me oprecht af of deze klachten ook daadwerkelijk door het virus zelf veroorzaakt worden of dat het sluimerde en nu wakker is geworden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2021 10:25

lammetje schreef:Juist, en nu omdat er een nieuw virus is wordt er heel veel onderzoek naar gedaan. Maar waarom werden er 2 jaar geleden (en nog steeds overigens) zoveel klachten afgedaan als psychisch, burn out, etc? Daar zit voor mij een groot stuk frustratie, er lopen zoveel mensen met onbegrepen klachten. En dan zeggen ze in het ziekenhuis, dat kan niet. Het is niet verklaarbaar dus je mankeert niets.

Volgens mij draaf je een beetje door. Er zijn inderdaad mensen met onbegrepen klachten maar dat is vaak niet omdat er geen onderzoek naar wordt gedaan maar ondanks dat er onderzoek naar is gedaan. Ze weten het niet precies, er is nog zoveel van het menselijk lichaam en de psyche wat men niet weet. Ik ken daar genoeg voorbeelden van maar niemand zegt tegen hen: "Het is niet verklaarbaar dus je mankeert niets". Dat zal heel sporadisch misschien een keer voorkomen als je pech hebt met een arts of zo maar dat dit een standaard reactie is is onzin. En los daarvan snap ik niet dat het feit dat men corona serieus neemt bij jou frustratie geeft. Er is een virus die een ziekte veroorzaakt, het is best helder wat het virus kan doen, hoe het werkt, hoe het zich verspreidt en omdat het een pandemie is er veel gekeken naar hoe het te behandelen is, hoe het te voorkomen is en vervolgens wordt je gefrustreerd omdat er ook heel veel ziekten / klachten zijn waarbij men de oorzaak niet precies weet? Ik snap echt niet waar je frustratie vandaan komt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 jul 2021 12:39

Marnix schreef:Volgens mij draaf je een beetje door. Er zijn inderdaad mensen met onbegrepen klachten maar dat is vaak niet omdat er geen onderzoek naar wordt gedaan maar ondanks dat er onderzoek naar is gedaan. Ze weten het niet precies, er is nog zoveel van het menselijk lichaam en de psyche wat men niet weet. Ik ken daar genoeg voorbeelden van maar niemand zegt tegen hen: "Het is niet verklaarbaar dus je mankeert niets". Dat zal heel sporadisch misschien een keer voorkomen als je pech hebt met een arts of zo maar dat dit een standaard reactie is is onzin. En los daarvan snap ik niet dat het feit dat men corona serieus neemt bij jou frustratie geeft. Er is een virus die een ziekte veroorzaakt, het is best helder wat het virus kan doen, hoe het werkt, hoe het zich verspreidt en omdat het een pandemie is er veel gekeken naar hoe het te behandelen is, hoe het te voorkomen is en vervolgens wordt je gefrustreerd omdat er ook heel veel ziekten / klachten zijn waarbij men de oorzaak niet precies weet? Ik snap echt niet waar je frustratie vandaan komt.

Het zijn vaak exact dezelfde klachten, er wordt bijna geen aandacht aan besteedt. En nu opeens door corona lopen er tientallen jongeren, misschien zelfs wel honderden, met deze klachten en wordt het dus gepromoot om een vaccin te nemen want oh wee deze klachten zijn zo heftig. En ja, dat zijn ze ook. Maar veel anderen moeten ermee leren leven. Toen (en nu vaak nog steeds) was er geen oog voor deze grote groep. En was het eigenlijk ook niet belangrijk, niet zo aanstellen, je zult wel aandacht te kort hebben etcetc. Inderdaad, vaak wordt er onderzoek gedaan. Vaak zijn er kleine afwijkingen te vinden, maar niet voldoende om een diagnose te stellen. En dan wordt je dus naar huis gestuurd. Weet jij hoeveel mensen er met klachten als oa oververmoeidheid, hersenmist, spier en gewricht pijn thuis zitten omdat ze hierdoor hun werk niet meer kunnen uitoefenen? Hoe graag ze ook zouden willen?
Heel fijn dat ze nu graag iets willen betekenen voor hen die na corona zulke klachten hebben. Laat dat duidelijk zijn. Maar jammer dat ze niet eerder hebben ingegrepen om deze grote groep mensen te helpen. En dat ze deze klachten nu opeens wel erg genoeg vinden om iedereen een vaccin te willen laten geven, terwijl er 3 jaar geleden niet naar hen omgekeken werd.

Ik heb het niet over een paar mensen per dorp. Het zijn er meer dan je denkt. Echt veel, maar vaak verborgen. En omdat ik er zelf mee te maken heb, ik er wel heel open over ben, hoor je van zoveel mensen dezelfde verhalen. Vaak durven ze er niet eens mee naar buiten te komen omdat ze al jaren niet serieus genomen worden door de medici. Gelukkig zijn er ook veel die gewoon hun werk kunnen blijven doen, maar dan vervolgens thuis eerst naar bed moeten om bij te komen. Wie ziet dat?

En het is niet sporadisch een keer... Want waarom lopen er zoveel mensen bij alternatieve geneeswijzen? Omdat ze bij de reguliere zorg niet serieus genomen worden. Dat is altijd stap 1. Maar wat doe je, als je geen steek verder komt? Ik ken alternatieve behandelaars die een patiënten stop hebben. En daar komen geen mensen die bij voorbaat al alternatief zoeken. Daar komen bijna allemaal mensen die al jaren tobben met onbegrepen klachten maar in het ziekenhuis gezegd wordt, er is niets aan de hand. Je kunt het gewoon navragen, ik kan je via pb het telefoonnummer geven. Het is geen handje vol mensen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2021 13:28

lammetje schreef:Het zijn vaak exact dezelfde klachten, er wordt bijna geen aandacht aan besteedt. En nu opeens door corona lopen er tientallen jongeren, misschien zelfs wel honderden, met deze klachten en wordt het dus gepromoot om een vaccin te nemen want oh wee deze klachten zijn zo heftig. En ja, dat zijn ze ook. Maar veel anderen moeten ermee leren leven. Toen (en nu vaak nog steeds) was er geen oog voor deze grote groep. En was het eigenlijk ook niet belangrijk, niet zo aanstellen, je zult wel aandacht te kort hebben etcetc. Inderdaad, vaak wordt er onderzoek gedaan. Vaak zijn er kleine afwijkingen te vinden, maar niet voldoende om een diagnose te stellen. En dan wordt je dus naar huis gestuurd. Weet jij hoeveel mensen er met klachten als oa oververmoeidheid, hersenmist, spier en gewricht pijn thuis zitten omdat ze hierdoor hun werk niet meer kunnen uitoefenen? Hoe graag ze ook zouden willen?
Heel fijn dat ze nu graag iets willen betekenen voor hen die na corona zulke klachten hebben. Laat dat duidelijk zijn. Maar jammer dat ze niet eerder hebben ingegrepen om deze grote groep mensen te helpen. En dat ze deze klachten nu opeens wel erg genoeg vinden om iedereen een vaccin te willen laten geven, terwijl er 3 jaar geleden niet naar hen omgekeken werd.

Ik heb het niet over een paar mensen per dorp. Het zijn er meer dan je denkt. Echt veel, maar vaak verborgen. En omdat ik er zelf mee te maken heb, ik er wel heel open over ben, hoor je van zoveel mensen dezelfde verhalen. Vaak durven ze er niet eens mee naar buiten te komen omdat ze al jaren niet serieus genomen worden door de medici. Gelukkig zijn er ook veel die gewoon hun werk kunnen blijven doen, maar dan vervolgens thuis eerst naar bed moeten om bij te komen. Wie ziet dat?

En het is niet sporadisch een keer... Want waarom lopen er zoveel mensen bij alternatieve geneeswijzen? Omdat ze bij de reguliere zorg niet serieus genomen worden. Dat is altijd stap 1. Maar wat doe je, als je geen steek verder komt? Ik ken alternatieve behandelaars die een patiënten stop hebben. En daar komen geen mensen die bij voorbaat al alternatief zoeken. Daar komen bijna allemaal mensen die al jaren tobben met onbegrepen klachten maar in het ziekenhuis gezegd wordt, er is niets aan de hand. Je kunt het gewoon navragen, ik kan je via pb het telefoonnummer geven. Het is geen handje vol mensen.

Ik weet ook dat die mensen er zijn dus heb hun nummers niet nodig maar het is vaak moeilijk of onmogelijk om alle klachten op te sporen, vaak komt men daar gewoon niet achter. Dat is heel vervelend als je ergens last van hebt. Misschien zou dat percentage iets lager liggen als er nog veel meer onderzoeken worden gedaan tegen enorm hoge kosten maar je zou dat altijd houden. Maar jouw wantrouwen tegen gezondheidszorg, overheid etcetera zorgt ervoor dat je dit afdoet als "mensen worden niet serieus genomen, worden weggezet als aanstellers die doen alsof ze ergens last van hebben maar we kunnen niks vinden dus het zal best wel meevallen"

Zoals ik al zei (en waar je totaal niet op ingaat): Corona heeft heldere oorzaken en gevolgen en dat is makkelijk vast te stellen en dus ook te behandelen. Maar als mensen allerlei vage klachten hebben die niet ergens naar de herleiden zijn wordt het een heel ander, ingewikkeld verhaal. Dan wordt het veel moeilijker om de oorzaak te achterhalen en dus ook met een passende behandeling te komen. Het is dus raar dat je met dingen komt als: Fijn dat ze mensen met corona behandelen maar nu heeft het opeens urgentie terwijl ze al jaren allerlei mensen met klachten niet behandelen. Als men wist hoe dat te behandelen was zou men dat doen maar daar zit de crux juist en daarom kan je deze twee zaken niet met elkaar gaan vergelijken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 jul 2021 14:03

Marnix schreef:Ik weet ook dat die mensen er zijn dus heb hun nummers niet nodig maar het is vaak moeilijk of onmogelijk om alle klachten op te sporen, vaak komt men daar gewoon niet achter. Dat is heel vervelend als je ergens last van hebt. Misschien zou dat percentage iets lager liggen als er nog veel meer onderzoeken worden gedaan tegen enorm hoge kosten maar je zou dat altijd houden. Maar jouw wantrouwen tegen gezondheidszorg, overheid etcetera zorgt ervoor dat je dit afdoet als "mensen worden niet serieus genomen, worden weggezet als aanstellers die doen alsof ze ergens last van hebben maar we kunnen niks vinden dus het zal best wel meevallen"

Zoals ik al zei (en waar je totaal niet op ingaat): Corona heeft heldere oorzaken en gevolgen en dat is makkelijk vast te stellen en dus ook te behandelen. Maar als mensen allerlei vage klachten hebben die niet ergens naar de herleiden zijn wordt het een heel ander, ingewikkeld verhaal. Dan wordt het veel moeilijker om de oorzaak te achterhalen en dus ook met een passende behandeling te komen. Het is dus raar dat je met dingen komt als: Fijn dat ze mensen met corona behandelen maar nu heeft het opeens urgentie terwijl ze al jaren allerlei mensen met klachten niet behandelen. Als men wist hoe dat te behandelen was zou men dat doen maar daar zit de crux juist en daarom kan je deze twee zaken niet met elkaar gaan vergelijken.

Vertel mij dan maar eens hoe ze de jonge generatie met long covid klachten van hun vermoeidheid, hersenmist en spierpijn gaan afhelpen. Daar is geen behandeling voor, geen medicatie. Enige wat ze kunnen is fysio/revalidatie. En dat is nu net iets wat je niet krijgt als er geen verklaring is voor je klachten. Er wordt nu nog een slaatje uit geslagen ook:
https://nos.nl/l/2382931 misschien is het ondertussen al beter, is een artikel van mei geloof ik.

Het gaat mij erom dat dezelfde klachten eerst een ondergeschoven kindje was en nu opeens ingezet wordt als middel om zo veel mogelijk jongeren te laten vaccineren. Kijk eens wat erg, je kunt dit eraan overhouden...
Voorheen was deze groep niet belangrijk genoeg. En ik ben bang dat het straks ook opeens niet meer zo belangrijk is en veel van deze jongeren alsnog thuis zitten.

Daarnaast moeten ze bij de reguliere gezondheidszorg eens wat breder gaan kijken. In Duitsland bijvoorbeeld zijn ze veel verder met bepaalde therapie die in Nederland alternatief heet maar daar gewoon ingezet wordt. En het is ook verklaarbaar. Er wordt hier veel alternatief genoemd terwijl het gewoon onderbouwd kan worden waarom bepaalde therapieën werken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jul 2021 15:16

lammetje schreef:Vertel mij dan maar eens hoe ze de jonge generatie met long covid klachten van hun vermoeidheid, hersenmist en spierpijn gaan afhelpen. Daar is geen behandeling voor, geen medicatie. Enige wat ze kunnen is fysio/revalidatie. En dat is nu net iets wat je niet krijgt als er geen verklaring is voor je klachten. Er wordt nu nog een slaatje uit geslagen ook:
https://nos.nl/l/2382931 misschien is het ondertussen al beter, is een artikel van mei geloof ik.

Het gaat mij erom dat dezelfde klachten eerst een ondergeschoven kindje was en nu opeens ingezet wordt als middel om zo veel mogelijk jongeren te laten vaccineren. Kijk eens wat erg, je kunt dit eraan overhouden...
Voorheen was deze groep niet belangrijk genoeg. En ik ben bang dat het straks ook opeens niet meer zo belangrijk is en veel van deze jongeren alsnog thuis zitten.

Hé, je kunt het ook positiever zijn. Wie weet ontdekken ze tijdens het onderzoek naar behandelmethoden voor Long Covid wel zaken die ook verlichting kunnen geven aan al die mensen die nu nog met allerlei "vage klachten" van het kastje naar de muur worden gestuurd.

Je moet niet vergeten dat dit soort onderzoek normaal gesproken wordt gedaan door kleine groepjes artsen/wetenschappers. Het aantal wetenschappers wereldwijd dat zich wijdt aan de aandoening waar mijn vrouw en kind mee kampen, is op twee handen te tellen. Maar hopelijk komt er meer aandacht voor. Maar nu de groep mensen met Long Covid zo groot is, zal ook de aandacht ervoor groter zijn; zo werkt dat nu eenmaal, en hopelijk komt er meer positiefs uitrollen.

Daarnaast moeten ze bij de reguliere gezondheidszorg eens wat breder gaan kijken. In Duitsland bijvoorbeeld zijn ze veel verder met bepaalde therapie die in Nederland alternatief heet maar daar gewoon ingezet wordt. En het is ook verklaarbaar. Er wordt hier veel alternatief genoemd terwijl het gewoon onderbouwd kan worden waarom bepaalde therapieën werken.

Weet je wat ze alternatieve geneeskunde noemen waarvan bewezen is dat het werkt?
.
.
.
Geneeskunde.

Of een behandeling wordt aangeboden is niet alleen een zaak van of het werkt of niet; het hangt er ook van af of verzekeraars het vergoeden of niet. En als verzekeraars merken dat ze meer klanten trekken als ze bijvoorbeeld accupunctuur in het pakket stoppen, dan doen ze dat (zolang het ze maar meer oplevert dan het kost).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jul 2021 17:19

Aankomend weekend gaan onze kinderen op kamp met de kerk. Mede gezien de besmettingscijfers heb ik er een hard hoofd in. De leiding heeft gewikt en gewogen, willen het door laten gaan, maar begrijpen ook als ouders het niet zien zitten. Lastige keuze!

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 13 jul 2021 17:22

ajl schreef:Aankomend weekend gaan onze kinderen op kamp met de kerk. Mede gezien de besmettingscijfers heb ik er een hard hoofd in. De leiding heeft gewikt en gewogen, willen het door laten gaan, maar begrijpen ook als ouders het niet zien zitten. Lastige keuze!

In welke leeftijdscategorie zitten jullie kinderen?
En ben ook wel benieuwd wat er dan zoal gewikt en gewogen is en wat de doorslag gaf om wel te gaan?
Succes met jullie keuze; lijkt me inderdaad reuzelastig!
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 13 jul 2021 17:32

als ik lieg doe ik dat dus in commissie. Wie weerlegt deze informatie? (niet slechts schelden dus):
Slechts drie landen op deze planeet weigerden de Covid-19 gentherapie injecties in te voeren. Alle drie de presidenten van deze landen, Haïti, Burundi en Tanzania, zijn nu dood. Hoeveel regeringsleiders en staatshoofden zouden er op de wereld zijn die mogelijk bedreigd worden met eenzelfde lot als ze de klimaat-vaccin agenda van de globalistische WHO elite niet onverkort uitvoeren?
De Haïtiaanse president Jovenel Moïse werd vermoord door ‘onbekende’ criminelen. De Tanzaniaanse president John Magufuli (61) en de Burundese president Pierre Nkurunziza (55) zouden aan een hartaandoening zijn overleden. Is het toeval dat uitgerekend de enige drie presidenten die zich tegen de Covid injecties verzetten, zo kort na elkaar zijn overleden? (1)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Haaibaai » 13 jul 2021 17:37

ben db bd schreef:als ik lieg doe ik dat dus in commissie. Wie weerlegt deze informatie? (niet slechts schelden dus):

Dat is geen toeval dat deze drie presidenten nu er niet meer zijn,velen zien het niet door geef het volk brood en spelen,maar er is meer aan de hand en niet zo,n beetje ook.

In Frankrijk willen ze mensen verplichten zich te laten prikken en zo niet kan je nergens meer terecht nergens meer naar binnen om boodschappen of wat te gaan eten in een eethuis.

De Apocalyps komt steeds dichter bij.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 13 jul 2021 19:25

ben db bd schreef:als ik lieg doe ik dat dus in commissie. Wie weerlegt deze informatie? (niet slechts schelden dus):

Die informatie is niet te weerleggen, want dood = dood. Wat het gevaarlijk maakt, is dat je de suggestie wekt dat hun dood met hun standpunten te maken heeft. Er zijn wereldwijd namelijk ook wel drie mensen dood gegaan aan hartfalen of een schietpartij die wel de coronamaatregelen naleefden.
Laatst gewijzigd door Erik1960 op 13 jul 2021 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 13 jul 2021 19:26

Haaibaai schreef:Dat is geen toeval dat deze drie presidenten nu er niet meer zijn,velen zien het niet door geef het volk brood en spelen,maar er is meer aan de hand en niet zo,n beetje ook.

In Frankrijk willen ze mensen verplichten zich te laten prikken en zo niet kan je nergens meer terecht nergens meer naar binnen om boodschappen of wat te gaan eten in een eethuis.

Begrijp ik je niet goed, of lees ik door de regels heen dat je Corona onderschat?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jul 2021 19:42

https://www.politifact.com/factchecks/2 ... -killed-o/

Conclusie: Leugen.

Maar ja, meer Xandernieuws dus dan valt het te verwachten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 jul 2021 20:55

ajl schreef:Aankomend weekend gaan onze kinderen op kamp met de kerk. Mede gezien de besmettingscijfers heb ik er een hard hoofd in. De leiding heeft gewikt en gewogen, willen het door laten gaan, maar begrijpen ook als ouders het niet zien zitten. Lastige keuze!

Bij ons gaan ze op scoutingkamp. Ja stel er breekt wat uit is dat wel lastig voor onze eigen vakantie die direct aansluitend is….aan de andere kant je kan het overal oplopen thuis blijven ze ook niet binnen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2021 21:06

Je vergeet Noord-Korea, Tsjaad en Eritrea… en vele andere landen die er eerst ook niet mee begonnen maar daar zonder enige drang op terugkwamen omdat hun ziekenhuizen overvol raakten. Daarnaast is er geen enkele link tussen de overlijdens en corona-standpunten. Kortom, je bent weer fabeltjes van je vriend Xander aan het rondstrooien.

Haaibaai schreef:Dat is geen toeval dat deze drie presidenten nu er niet meer zijn,velen zien het niet door geef het volk brood en spelen,maar er is meer aan de hand en niet zo,n beetje ook.

Heb je weer aan de trappist gezeten of zo?

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”