Marnix schreef:Volgens mij draaf je een beetje door. Er zijn inderdaad mensen met onbegrepen klachten maar dat is vaak niet omdat er geen onderzoek naar wordt gedaan maar ondanks dat er onderzoek naar is gedaan. Ze weten het niet precies, er is nog zoveel van het menselijk lichaam en de psyche wat men niet weet. Ik ken daar genoeg voorbeelden van maar niemand zegt tegen hen: "Het is niet verklaarbaar dus je mankeert niets". Dat zal heel sporadisch misschien een keer voorkomen als je pech hebt met een arts of zo maar dat dit een standaard reactie is is onzin. En los daarvan snap ik niet dat het feit dat men corona serieus neemt bij jou frustratie geeft. Er is een virus die een ziekte veroorzaakt, het is best helder wat het virus kan doen, hoe het werkt, hoe het zich verspreidt en omdat het een pandemie is er veel gekeken naar hoe het te behandelen is, hoe het te voorkomen is en vervolgens wordt je gefrustreerd omdat er ook heel veel ziekten / klachten zijn waarbij men de oorzaak niet precies weet? Ik snap echt niet waar je frustratie vandaan komt.
Het zijn vaak exact dezelfde klachten, er wordt bijna geen aandacht aan besteedt. En nu opeens door corona lopen er tientallen jongeren, misschien zelfs wel honderden, met deze klachten en wordt het dus gepromoot om een vaccin te nemen want oh wee deze klachten zijn zo heftig. En ja, dat zijn ze ook. Maar veel anderen moeten ermee leren leven. Toen (en nu vaak nog steeds) was er geen oog voor deze grote groep. En was het eigenlijk ook niet belangrijk, niet zo aanstellen, je zult wel aandacht te kort hebben etcetc. Inderdaad, vaak wordt er onderzoek gedaan. Vaak zijn er kleine afwijkingen te vinden, maar niet voldoende om een diagnose te stellen. En dan wordt je dus naar huis gestuurd. Weet jij hoeveel mensen er met klachten als oa oververmoeidheid, hersenmist, spier en gewricht pijn thuis zitten omdat ze hierdoor hun werk niet meer kunnen uitoefenen? Hoe graag ze ook zouden willen?
Heel fijn dat ze nu graag iets willen betekenen voor hen die na corona zulke klachten hebben. Laat dat duidelijk zijn. Maar jammer dat ze niet eerder hebben ingegrepen om deze grote groep mensen te helpen. En dat ze deze klachten nu opeens wel erg genoeg vinden om iedereen een vaccin te willen laten geven, terwijl er 3 jaar geleden niet naar hen omgekeken werd.
Ik heb het niet over een paar mensen per dorp. Het zijn er meer dan je denkt. Echt veel, maar vaak verborgen. En omdat ik er zelf mee te maken heb, ik er wel heel open over ben, hoor je van zoveel mensen dezelfde verhalen. Vaak durven ze er niet eens mee naar buiten te komen omdat ze al jaren niet serieus genomen worden door de medici. Gelukkig zijn er ook veel die gewoon hun werk kunnen blijven doen, maar dan vervolgens thuis eerst naar bed moeten om bij te komen. Wie ziet dat?
En het is niet sporadisch een keer... Want waarom lopen er zoveel mensen bij alternatieve geneeswijzen? Omdat ze bij de reguliere zorg niet serieus genomen worden. Dat is altijd stap 1. Maar wat doe je, als je geen steek verder komt? Ik ken alternatieve behandelaars die een patiënten stop hebben. En daar komen geen mensen die bij voorbaat al alternatief zoeken. Daar komen bijna allemaal mensen die al jaren tobben met onbegrepen klachten maar in het ziekenhuis gezegd wordt, er is niets aan de hand. Je kunt het gewoon navragen, ik kan je via pb het telefoonnummer geven. Het is geen handje vol mensen.