Marnix schreef:Het zou kunnen dat dit soort dingen soms bijdragen. Als student leefde ik ook niet altijd supergezond en sliep ik ook wel eens wat minder. Maar feit is dat het coronavirus in het lichaam van mensen, ouderen maar ook jongeren, schade kan aanrichten en dat is bij de afweging of je jongeren ook laat vaccineren wel van belang. Feit is ook dat er genoeg mensen zijn die wel gezond leven en toch flinke klachten hebben door een coronabesmetting.
Dat er soms niet goed onderzoek wordt gedaan (volgens mij meestal omdat men geen idee heeft wat er onderzocht moet worden) kan kloppen maar laten we blij zijn dat het in dit geval, waarbij men de oorzaak weet en dus weet waar waarschijnlijk naar gekeken moet worden, wel gebeurt. Dat is de wat positievere benadering van "normaal wordt er helemaal geen onderzoek gedaan en nu het om corona gaat doet men het opeens wel"

Ja maar is de oorzaak corona? Of was erg onderliggend al iets waardoor de klachten na corona blijvend zijn?
Ik denk zelf dat je aan klachten na corona weinig kunt doen medisch gezien. Fysio, revalidatie etc, maar echte behandelingen zijn er niet. Tenminste, niet dat ik weet.

ik geloof niet echt dat je, als je gezond bent, zoveel langdurige klachten kunt houden. Dan is je afweer dus niet gezond, anders was het virus toch weer uit je lichaam opgeruimd? Of zie ik dat verkeerd...?
Long schade door ontstekingen vind ik iets anders dan hersenmist bijvoorbeeld. Dat eerste is verklaarbaar door corona. Maar hersenmist wordt niet door littekenweefsel veroorzaakt toch... En zo nog meer bijzondere restverschijnselen die ik niet zo 1,2,3 aan schade kan koppelen. Overprikkeld, hoofdpijn, nekklachten/spierpijn?