Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2021 13:53

Even de Wikipedia pagina voor die AAPS gelezen en zelden zo hard gelachen...

Een club "medici" die tegen verzekeringen zijn, tegen medische standaarden, voor wapenbezit en voor tabaksgebruik. Ook beweren ze dat HIV geen AIDS veroorzaakt, dat je van abortus borstkanker krijgt, en dat Obama het publiek hypnotiseerde.

Maar hun mening over covid-vaccinaties zou ik wél serieus moeten nemen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2021 14:01

Laat ik het even gemakkelijk voor je maken, Ben.

Zonder het op te zoeken, kun je me vertellen wat gentherapie überhaupt IS?

Dan zoeken we daarna wel uit of deze vaccins zich hier schuldig aan maken of niet.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2021 14:19

Ik heb het citaat zelf ook even opgezocht en wat schetst mijn verbazing? Het komt van onze grote vriend Xander! https://www.xandernieuws.net/algemeen/m ... nt-page-1/

Nou, dan weet je dat je in goede handen bent hoor!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2021 16:27

Precies. Gevaccinnerden die bij bosjes neervallen (maar ik ken er geen een) en bijna alle artsen weigeren het vaccin (als je even zoekt weet je dat de meeste artsen zich met een gerust hart laten vaccineren. Maar ja als Xandernieuws wat Aapse dingen overneemt moet het wel kloppen he :roll:

ben db bd schreef:Mijnheer Mortlach, ik schaam mij voor uw vrijmoedigheid. Wat is uw expertise? Waarop bent u gepromoveerd, waaruit uw aangenomen bevoegdheid blijkt? Durf eens door te komen achter uw nickname vandaan?! Dit lees ik van gesmade doch bevoegde zijde:

AAPS uitvoerend directeur dr. (dit is een beschermde titel hè?) Jane Orient reageerde dat:

Zullen we zo nog een uurtje doorgaan?

Als jij nog een uur domme complotten wil opraken, doe dat dan even ergens anders. Btw wat is jouw expertise precies?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 12 jul 2021 11:49

Marnix schreef:Nog maar even een artikeltje over jongeren en corona, voor mensen die stellen dat jongeren er nauwelijks last van hebben en waarom zouden ze zich dan moeten laten vaccineren:

https://nos.nl/artikel/2388817-jongeren ... e-infectie

Ook nog maar even een artikeltje over jongeren en corona, voor mensen die stellen dat jongeren massaal een vaccinatie zouden moeten halen:

https://artsencollectief.nl/vaccinatie- ... U80-0qI6W0

En zo hebben we allemaal onze bronnen, lezen we wat we lezen willen en vormen mede aan de hand hiervan een mening. Om vervolgens wel of geen vaccinatie te halen. De een kan niet wachten tot hij aan de beurt is, de ander bedankt ervoor. Prima, toch?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 jul 2021 12:11

Dorpeling schreef:Ook nog maar even een artikeltje over jongeren en corona, voor mensen die stellen dat jongeren massaal een vaccinatie zouden moeten halen:

En zo hebben we allemaal onze bronnen, lezen we wat we lezen willen en vormen mede aan de hand hiervan een mening. Om vervolgens wel of geen vaccinatie te halen. De een kan niet wachten tot hij aan de beurt is, de ander bedankt ervoor. Prima, toch?

Weet je wat ik me afvraag. Er zijn tientallen en ik vermoed zelf honderden jongeren die al jaren tobben met onbegrepen klachten. Beetje hetzelfde als de restverschijnselen van corona. Die groep wordt al jaren als aanstellers weggezet. Burn out diagnose vliegt over de toonbank, ook bij jongeren. En veel van deze diagnoses worden onterecht gesteld. Vaak is er onderliggend iets aan de hand wat ze niet snel kunnen vinden, bijvoorbeeld vitaminen tekorten, slaaptekort, veel te veel eisen die men aan jonge mensen stelt. Nu is er een zondebok voor deze klachten. Corona. En nu opeens worden deze klachten wel serieus genomen. Heel fijn natuurlijk hé, ik bedoel het niet verkeerd, maar ik vraag me oprecht af of jongeren met deze klachten ook niet vóór dat ze ziek werden al kampten met bepaalde tekorten die door corona verergert zijn. En dat dat ook de reden is dat sommigen dus nergens last van hebben.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 jul 2021 12:51

Dat zou kunnen maar zou wel een rare verslaggeving zijn.

Jongere: ik heb covid gehad en ik voelt me nu continu ziek.
- Journalist: wanneer zijn die klachten begonnen?
Jongere: 2018.
- Journalist: ...

Nee, dan haalt het echt de media niet. Uit de verhalen blijkt dat het om jongeren gaat die tot voor kort nergens last van hadden. Dan kan het natuurijk alsnog iets anders zijn dan Covid in specifieke gevallen, maar niet voor allemaal.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Haaibaai » 12 jul 2021 12:54

[quoteEn nu opeens worden deze klachten wel serieus genomen. Heel fijn natuurlijk hé, ik bedoel het niet verkeerd, maar ik vraag me oprecht af of jongeren met deze klachten ook niet vóór dat ze ziek werden al kampten met bepaalde tekorten die door corona verergert zijn. En dat dat ook de reden is dat sommigen dus nergens last van hebben.][/quote]

Wat de vaccins doen op langer termijn kan men nu nog niet weten waarschijnlijk geen lander termijn gevolgen vrijwel zeker niet .Voorts verschilt het per persoon. de een heeft wat last van bijwerkingen die weer verdwijnen en de ander totaal nergens geen last van.Maar goed zaak is het dat de corona pandemie ook zal verdwijnen al duurt dat nog even,volgens de deskundigen tot voorjaar 2022 want dan is de pandemie voorbij. Dan weer terug naar het normale normaal.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2021 12:55

Dorpeling schreef:Ook nog maar even een artikeltje over jongeren en corona, voor mensen die stellen dat jongeren massaal een vaccinatie zouden moeten halen:

Zeker. Het is alleen goed om de feiten zo helder mogelijk te krijgen om daarin een goede afweging te maken. Want of het zin heeft om jongeren te vaccineren ligt natuurlijk aan een paar zaken:

1. Hoeveel last jongeren hebben van corona / hoeveel jongeren last hebben van corona
2. Wat de bijwerkingen van het vaccin zijn
3. Eventueel wat het vaccineren van jongeren voor invloed heeft op de samenleving als geheel.

En dan kan je een goede afweging maken of "het middel erger is dan de kwaal". En over hoeveel jongeren last hebben van corona verschillen de geluiden die ik hoor ook nog wel. Dat ligt er ook aan of je de focus legt op het sterftecijfer want nogal eens gebeurt (en dan zijn er nauwelijks jongeren aan corona overleden) of dat je kijkt naar (langdurige) klachten. Hoeveel jongeren moeten er last van corona hebben om het vaccin wel zinvol te maken?

Wat de derde vraag betreft twijfelde ik of ik die erbij moest zetten omdat veel mensen in deze individualistische tijd daar helemaal geen rekening mee houden. Het gaat er om of je er zelf wat aan hebt, of het jou voordeel oplevert als individu. Jezelf als onderdeel van een geheel zien is niet meer van deze tijd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2021 13:01

lammetje schreef:Weet je wat ik me afvraag. Er zijn tientallen en ik vermoed zelf honderden jongeren die al jaren tobben met onbegrepen klachten. Beetje hetzelfde als de restverschijnselen van corona. Die groep wordt al jaren als aanstellers weggezet. Burn out diagnose vliegt over de toonbank, ook bij jongeren. En veel van deze diagnoses worden onterecht gesteld. Vaak is er onderliggend iets aan de hand wat ze niet snel kunnen vinden, bijvoorbeeld vitaminen tekorten, slaaptekort, veel te veel eisen die men aan jonge mensen stelt. Nu is er een zondebok voor deze klachten. Corona. En nu opeens worden deze klachten wel serieus genomen. Heel fijn natuurlijk hé, ik bedoel het niet verkeerd, maar ik vraag me oprecht af of jongeren met deze klachten ook niet vóór dat ze ziek werden al kampten met bepaalde tekorten die door corona verergert zijn. En dat dat ook de reden is dat sommigen dus nergens last van hebben.

Het is gewoon lastig te bestrijden als er geen goede reden voor gevonden kan worden. In het geval van long covid kan dat bijvoorbeeld wel. En er wordt dan echt wel gekeken of er voor de coronabesmetting ook al klachten waren of dat het door de coronabesmetting komt. Logisch want als je niet weet wat er aan de hand is kan je het ook niet goed behandelen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 jul 2021 13:12

Marnix schreef:Zeker. Het is alleen goed om de feiten zo helder mogelijk te krijgen om daarin een goede afweging te maken. Want of het zin heeft om jongeren te vaccineren ligt natuurlijk aan een paar zaken:

1. Hoeveel last jongeren hebben van corona / hoeveel jongeren last hebben van corona
2. Wat de bijwerkingen van het vaccin zijn
Volgens het artsencollectief is de kans op levensbedreigende bijwerkingen door het vaccin ongeveer tien keer zo groot als het aantal jongeren dat door corona in het ziekenhuis belandt. De vraag is natuurlijk hoeveel gezondheid van die jongeren je op wil offeren om het virus te bestrijden. Wat mij betreft is dat geen moeilijke vraag, maar hoe banger je bent voor het virus, hoe meer jongeren die prik moeten krijgen.
Marnix schreef:Wat de derde vraag betreft twijfelde ik of ik die erbij moest zetten omdat veel mensen in deze individualistische tijd daar helemaal geen rekening mee houden. Het gaat er om of je er zelf wat aan hebt, of het jou voordeel oplevert als individu. Jezelf als onderdeel van een geheel zien is niet meer van deze tijd.
Tja, maar moet je daar de gezondheid van pubers voor op het spel zetten? Degenen die nog vele tientallen jaren als onderdeel van die maatschappij hun bijdrage moeten leveren, om ouderen (die gemiddeld toch minder jaren te gaan hebben) te beschermen? Zo scherp ligt die vraag.
Vroeger maakte men trouwens ook die afwegingen, getuige de vele 18 jarigen die in het verleden het slagveld op werden gestuurd om neergemaaid te worden voor het grotere goed van de maatschappij, maar als het even kan zou ik toch maar voorzichtig met de bloem der natie omgaan.
Ik besef dat ik met deze opmerking langs het randje ga, maar ik wil er maar mee zeggen dat die derde vraag ook hele ongemakkelijke kanten kan hebben en dat daar goed over nagedacht moet worden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2021 13:39

elbert schreef:Volgens het artsencollectief is de kans op levensbedreigende bijwerkingen door het vaccin ongeveer tien keer zo groot als het aantal jongeren dat door corona in het ziekenhuis belandt. De vraag is natuurlijk hoeveel gezondheid van die jongeren je op wil offeren om het virus te bestrijden. Wat mij betreft is dat geen moeilijke vraag, maar hoe banger je bent voor het virus, hoe meer jongeren die prik moeten krijgen.
Tja, maar moet je daar de gezondheid van pubers voor op het spel zetten? Degenen die nog vele tientallen jaren als onderdeel van die maatschappij hun bijdrage moeten leveren, om ouderen (die gemiddeld toch minder jaren te gaan hebben) te beschermen? Zo scherp ligt die vraag.
Vroeger maakte men trouwens ook die afwegingen, getuige de vele 18 jarigen die in het verleden het slagveld op werden gestuurd om neergemaaid te worden voor het grotere goed van de maatschappij, maar als het even kan zou ik toch maar voorzichtig met de bloem der natie omgaan.
Ik besef dat ik met deze opmerking langs het randje ga, maar ik wil er maar mee zeggen dat die derde vraag ook hele ongemakkelijke kanten kan hebben en dat daar goed over nagedacht moet worden.

Ik vind "gezondheid op het spel zetten" wat overdreven. De meeste jongeren worden niet erg ziek van corona en ook niet van het vaccin. Het ging mij er om dat het goed is om de exacte cijfers goed duidelijk te krijgen. Daarom verwees ik bijvoorbeeld even op de klachten van jongeren die wel onder de radar blijven. Omdat ze er niet mee naar arts of ziekenhuis gaan maar ondertussen wel maanden lang heel snel moe zijn. Zeker moeten we voorzichtig zijn met de jeugd. Wat ik heb begrepen is dat de kinderartsen en de gezondheidsraad eerst ook wat sceptisch waren maar na grondig bestuderen van alle cijfers veranderden ze van mening omdat ze zagen dat de voordelen veel groter waren dan de nadelen. Op basis daarvan denk ik ook dat het goed is om jongeren te vaccineren, juist omdat je voorzichtig wil zijn met deze groep omdat de jeugd de toekomst heeft.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 jul 2021 15:43

Marnix schreef:Het is gewoon lastig te bestrijden als er geen goede reden voor gevonden kan worden. In het geval van long covid kan dat bijvoorbeeld wel. En er wordt dan echt wel gekeken of er voor de coronabesmetting ook al klachten waren of dat het door de coronabesmetting komt. Logisch want als je niet weet wat er aan de hand is kan je het ook niet goed behandelen.

Nee snap ik. Zou bij deze groep jongeren corona het 'laatste zetje' zijn geweest waardoor de klachten optreden? Mogelijk zou bij een grote groep over een jaar of misschien 2 jaar ook wel deze klachten naar boven gekomen zijn. Het zijn vaak klachten die ook voorkomen door uitputting van je organen. Door ongezonde voeding, weinig nachtrust, stress, ziekte van lyme, vermoeidheidssyndroom ME CVS, en zo nog wel meer.

Ik wil niet zeggen dat corona niet gevaarlijk is hé, maar ik vraag me daadwerkelijk serieus af of het echt door corona komt of dat ze bij een stevige griep, bacteriële infectie, voedselvergiftiging etc dezelfde restverschijnselen hadden gehad omdat er al jaren een aanslag wordt gedaan op hun lichaam. Uiteindelijk maakt het natuurlijk weinig uit waardoor je je niet goed voelt, de verschijnselen zijn er en er moet gewoon iets aan gedaan worden. Maar wat mij wel stoort is dat er zoveel mensen jaren met deze onbegrepen klachten tobben er er niet eens goed onderzoek wordt verricht. Het wordt vaak geschoven op burn out of stress, bij pubers op aanstellerij... En nu kunnen ze opeens wel onderzoek doen en hele dure revalidatie trajecten in gaan. Terwijl het in mijn ogen heel goed mogelijk is dat ze vóór ze ziek werden al eea aan tekorten hadden zonder dat ze het gemerkt hebben.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 jul 2021 15:53

lammetje schreef: Maar wat mij wel stoort is dat er zoveel mensen jaren met deze onbegrepen klachten tobben er er niet eens goed onderzoek wordt verricht. Het wordt vaak geschoven op burn out of stress, bij pubers op aanstellerij...

Moet je eens overgewicht hebben. Ik ken van dichtbij een verhaal van iemand die met Carpal Tunnel Syndrome naar een arts ging en die begon over het overgewicht. "Patiënt: O, veroorzaakt overgewicht Carpal Tunnel? Nee? Waarom begin je er dan over?"

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2021 16:32

lammetje schreef:Nee snap ik. Zou bij deze groep jongeren corona het 'laatste zetje' zijn geweest waardoor de klachten optreden? Mogelijk zou bij een grote groep over een jaar of misschien 2 jaar ook wel deze klachten naar boven gekomen zijn. Het zijn vaak klachten die ook voorkomen door uitputting van je organen. Door ongezonde voeding, weinig nachtrust, stress, ziekte van lyme, vermoeidheidssyndroom ME CVS, en zo nog wel meer.

Ik wil niet zeggen dat corona niet gevaarlijk is hé, maar ik vraag me daadwerkelijk serieus af of het echt door corona komt of dat ze bij een stevige griep, bacteriële infectie, voedselvergiftiging etc dezelfde restverschijnselen hadden gehad omdat er al jaren een aanslag wordt gedaan op hun lichaam. Uiteindelijk maakt het natuurlijk weinig uit waardoor je je niet goed voelt, de verschijnselen zijn er en er moet gewoon iets aan gedaan worden. Maar wat mij wel stoort is dat er zoveel mensen jaren met deze onbegrepen klachten tobben er er niet eens goed onderzoek wordt verricht. Het wordt vaak geschoven op burn out of stress, bij pubers op aanstellerij... En nu kunnen ze opeens wel onderzoek doen en hele dure revalidatie trajecten in gaan. Terwijl het in mijn ogen heel goed mogelijk is dat ze vóór ze ziek werden al eea aan tekorten hadden zonder dat ze het gemerkt hebben.

Het zou kunnen dat dit soort dingen soms bijdragen. Als student leefde ik ook niet altijd supergezond en sliep ik ook wel eens wat minder. Maar feit is dat het coronavirus in het lichaam van mensen, ouderen maar ook jongeren, schade kan aanrichten en dat is bij de afweging of je jongeren ook laat vaccineren wel van belang. Feit is ook dat er genoeg mensen zijn die wel gezond leven en toch flinke klachten hebben door een coronabesmetting.§

Dat er soms niet goed onderzoek wordt gedaan (volgens mij meestal omdat men geen idee heeft wat er onderzocht moet worden) kan kloppen maar laten we blij zijn dat het in dit geval, waarbij men de oorzaak weet en dus weet waar waarschijnlijk naar gekeken moet worden, wel gebeurt. Dat is de wat positievere benadering van "normaal wordt er helemaal geen onderzoek gedaan en nu het om corona gaat doet men het opeens wel" ;-)

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”