Het Weermannetje schreef:En ik niet. Dat geld achter de hand houden, heeft vaak andere redenen. En als een mens zich verzekert, gaat hij uit van een als. Als ik dus bijvoorbeeld een ongeluk krijg, dan heb ik genoeg geld. Maar wie zegt dat jij dat ongeluk krijgt? Dit gaat tegen Gods voorzienigheid in. Durf je dan ook nog te zeggen dat je uit Gods Hand de goede en kwade dingen wil ontvangen? Of probeer je je tegen de kwade dingen te verzetten?
Je vind het vast wel leuk om te weten dat deze redenatie geintroduceerd werd door de anabaptisten
Met jouw redenatie is niet verzekeren net zo goed tegen Gods voorzienigheid ingaan:
Als een mens zich niet verzekert, gaat hij er vanuit dat hij geen ongeluk krijgt. Maar wie zegt dat jij geen ongeluk krijgt? Dit gaat in tegen Gods voorzienigheid.
weer eens consequent doorgeredeneerd:
maar als een verzekering nou eens iets goed is, wil je dan niet het goede ontvangen?

WAarom doe je swinters een muts op, wil je het slechte niet ontvangen dat je verkouden kan worden? Waarom ga je niet naar school, wil je niet ontvangen dat je anders wel eens werkeloos zou kunnen worden? Waarom koop je eten? misschien ga je voor dat je klaar bent met koken wel dood. Dus gaat eten kopen tegen Gods voorzienigheid in. Waarom leest een mens in z'n bijbel, wil hij zich tegen de kwade dingen verzetten en geen zwak geloof hebben? Waarom zou een mens zich bekeren? wil hij zich tegen de kwade dingen verzetten en niet naar de hel gaan?