StillAwake schreef:Chaya, we zijn het wel vaker niet eens, maar dit is wel echt onder je niveau.
Omdat kanker 2 kinderen het leven kost is het onzin om andere kinderen tegen ziektes te beschermen?
Geloof me: je hebt echt geen idee waar je het over hebt.
Triest dat dagelijks twee ouderparen een kind verliezen, maar laten we proberen te doen wat we kunnen om dat getal zo laag mogelijk te houden.
Echt, je hebt geen idee hoeveel pijn dergelijke reacties doen.
Kennelijk lees jij mijn posting in een bepaalde emotie. Probeer het nogmaals eens te lezen wat ik bedoel te zeggen.
Als we een baby krijgen, begint na 2 maanden het inentingsschema. Dat geeft dan een soort veilig(er) gevoel.
Het is nu een en al corona waar het over gaat, de leeftijd wordt steeds lager.
Maar het is niet het enige gevaar dat dreigt, dat bedoelde ik te zeggen.
Ik heb heel vaak en heel lang vertoefd in het kinderziekenhuis. Als je daar zit vraag je je af of er nog gezonde kinderen zijn.
Het bed dat leegkomt, wordt meteen ingenomen door een ander kindje.
Als er waterpokken worden gevonden bij een kind, gaat het sein meteen op rood. Omdat dit levensgevaarlijk is voor kinderen met een verlaagde afweer.
Ik heb "zieke" en gezonde kinderen, toch heb ik hen allemaal laten inenten. Want de gezonde moet als het ware dan de zieke mede beschermen.
Ik heb nooit beweerd dat ik een antivaxxer ben!
Maar denk hier genuanceerder over, vanwege mijn persoonlijke omstandigheden.
Als je tientallen keren in gedachten bij het graf van je kind staat, omdat net na de geboorte een beperkte levensverwachting wordt gegeven, besef je hoe kostbaar het leven is.
En tegen veel ziektes is helaas geen vaccinatie, noch medicijn.