Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 05 jul 2021 10:29

StillAwake schreef:Chaya, we zijn het wel vaker niet eens, maar dit is wel echt onder je niveau.
Omdat kanker 2 kinderen het leven kost is het onzin om andere kinderen tegen ziektes te beschermen?
Geloof me: je hebt echt geen idee waar je het over hebt.

Triest dat dagelijks twee ouderparen een kind verliezen, maar laten we proberen te doen wat we kunnen om dat getal zo laag mogelijk te houden.
Echt, je hebt geen idee hoeveel pijn dergelijke reacties doen.

Ik snap dat het pijn doet, maar ik denk dat juist ( ook) Chaya weet waar ze het bij ( de kans op een over meerdere) kind(eren) verliezen over heeft.

Al ben ik het met je eens dat de vergelijking vaccin en oncologie niet opgaat

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2021 10:44

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jul 2021 10:54

StillAwake schreef:Dat klopt.
Maar dat vind ik voor deze keuze een beetje ingewikkeld liggen.
De meeste echt ingrijpende keuzes die we maken daar hebben de kinderen zelf een stem in!

Dat klopt, maar als ouders heb je ook een taak om met hen in gesprek te gaan over mogelijke lange termijn effecten die we nu nog niet weten.

Ik hoop stiekem dat het Jansen vaccin goed bevonden wordt voor minderjarigen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2021 10:58

StillAwake schreef:Dat klopt.
Maar dat vind ik voor deze keuze een beetje ingewikkeld liggen.
De meeste echt ingrijpende keuzes die we maken daar hebben de kinderen zelf een stem in!

UIteraard. Tegelijkertijd wordt een kind ook wel weer gevormd in de opvoeding waar je als ouders een belangrijke rol in speelt. Normen en waarden, wat je goed vindt en niet. Wat dat betreft is een keuze altijd beïnvloed en dat is op zich niet erg. En naarmate een kind ouder wordt geef je hem meer keuzevrijheid en daarmee verantworodelijkheid. Dat je daarin dingen adviseert op basis van je kennis en ervaring is toch prima? Als je feitelijk uitlegt waarom je adviseert om het wel te doen of niet en dan de keuze bij hem / haar laat is dat toch prima?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 jul 2021 12:22

ajl schreef:Word jij er niet moe van om alles zo negatief te benaderen? Dit is namelijk uitvoerig terug te vinden in het nieuws

De mensen die nu vooral positief getest worden zijn de jeugd en de mensen die nog niet volledig gevaccineerd zijn. De groep 60-65 jaar heeft grotendeels nog maar 1 vaccinatie gehad. Zij werden gevaccineerd met AZ en daar moet tussen de 1e en 2e dosis 3 maanden tussen zitten. Ook de groep onder de 50 jaar is nog niet volledig gevaccineerd. Het is bekend dat twee vaccinaties nodig zijn om beschermd te zijn tegen de deltavariant .
De ziekenhuisopnames betreffen ook alleen maar mensen die nog niet of niet volledig gevaccineerd zijn.
Daarnaast zijn er veel versoepelingen en feesten. Dus meer besmettingen bij de jeugd die er door sneltesten nu sneller uitkomen.

Er is één ding waar ik inderdaad ontzettend moe van wordt. Dat is dat er niet goed gelezen wordt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2021 12:42

lammetje schreef:Er is één ding waar ik inderdaad ontzettend moe van wordt. Dat is dat er niet goed gelezen wordt.

Hm ja, ik heb het nog een keer gelezen en lees het nu ook wat anders dan de eerste keer. Maar dat komt ook wel een beetje door de context, de historie van deze discussie, dat je een vaccin-criticus bent. Daarom las ik ook een beetje iets van: "nu zijn veel mensen gevaccineerd en loopt het aantal besmettingen toch weer op, hoe kan dat toch he"

Maar goed er is nu weer meer mogelijk, door de versoepelingen is het dus ook logisch dat niet-gevaccineerden, vooral jongeren, elkaar gaan besmetten. Het voorbeeld van de discotheek in Enschede is duidelijk he. Veel jongeren bij elkaar, geen afstand, niet gevaccineerd en dan kan 1 iemand gemakkelijk een hele groep aansteken. Door de beperkingen in het verleden waren die besmettingshaarden doorgaans veel minder groot.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2021 12:58

-

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2021 13:01

-

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2021 13:03

-

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 jul 2021 13:10

Inderdaad, mijn posts worden dus al bij voorbaat gekleurd gelezen.
Over angst hetzelfde. Ik bedoelde juist te zeggen dat al dat gewijs naar elkaar van jij bent bang, jij bent nog banger, eigenlijk ten diepste voor iedereen geldt. Iedereen wil een normaal leven, zonder ziekte, pijn etc. En de ene vind het vaccin daarbij juist meewerken ten goede, terwijl de ander juist vindt van niet. Iedereen is ten diepste bang om dood te gaan, omdat het er diep van binnen bij een mens inzit om te willen leven. Alles wat ik daarover probeerde duidelijk te maken wordt meteen zwart afgezet. Ik had overigens misschien beter kunnen schrijven dat voorzichtigheid de voorbode is van angst. Dan klinkt het opeens minder zwaar, al bedoel ik hetzelfde. Ik vind het erg triest dat er hier zo ontzettend fel en heftig gereageerd wordt zonder even goed te lezen en eventueel na te vragen hoe iemand het bedoelde.

Nu met de post over besmettingen ook. Ik vind het echt jammer dat je dan weer een lading negatiefs over je heen gestort krijg. Ik vind het juist interessant om te weten of mensen die niet kiezen voor een vaccin, nu wel besmet raken, mogelijk toch hun keus herzien. Wat is daar negatief aan? Kun je in het nieuws terug vinden dat deze doelgroep nu besmet is?

Over Enschede, dat kan gebeuren. Je moest een negatieve test hebben of gevaccineerd zijn. Mogelijk zijn er toch gevaccineerden die iets hebben overgedragen of waren er tests niet betrouwbaar genoeg. Valt waarschijnlijk niet meer te achterhalen.
Maar wat ik dan wel bijzonder vind is dat ze toen er een aantal kerken teveel bezoekers binnen lieten er zoveel ophef was zonder dat er besmettingen waren. En nu bij een uitgaansgelegenheid er ondanks zoveel regels toch veel besmettingen zijn.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 jul 2021 13:14

StillAwake schreef:Het lijkt ook niet onlogisch dat veel van deze extra besmettingen zijn terug te leiden op de "testen voor toegang" campagne (of worden die niet bij de GGD gemeld?

Die gaan inderdaad wel naar de ggd, daarom denk ik dat er meer positief geteste mensen zijn zonder klachten en dus ook zonder zh opname. Want met klachten zou ik niet naar iets toe willen. Getest of niet getest :-k

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 05 jul 2021 13:16

StillAwake schreef:Chaya, we zijn het wel vaker niet eens, maar dit is wel echt onder je niveau.
Omdat kanker 2 kinderen het leven kost is het onzin om andere kinderen tegen ziektes te beschermen?
Geloof me: je hebt echt geen idee waar je het over hebt.

Triest dat dagelijks twee ouderparen een kind verliezen, maar laten we proberen te doen wat we kunnen om dat getal zo laag mogelijk te houden.
Echt, je hebt geen idee hoeveel pijn dergelijke reacties doen.

Kennelijk lees jij mijn posting in een bepaalde emotie. Probeer het nogmaals eens te lezen wat ik bedoel te zeggen.
Als we een baby krijgen, begint na 2 maanden het inentingsschema. Dat geeft dan een soort veilig(er) gevoel.
Het is nu een en al corona waar het over gaat, de leeftijd wordt steeds lager.
Maar het is niet het enige gevaar dat dreigt, dat bedoelde ik te zeggen.
Ik heb heel vaak en heel lang vertoefd in het kinderziekenhuis. Als je daar zit vraag je je af of er nog gezonde kinderen zijn.
Het bed dat leegkomt, wordt meteen ingenomen door een ander kindje.
Als er waterpokken worden gevonden bij een kind, gaat het sein meteen op rood. Omdat dit levensgevaarlijk is voor kinderen met een verlaagde afweer.
Ik heb "zieke" en gezonde kinderen, toch heb ik hen allemaal laten inenten. Want de gezonde moet als het ware dan de zieke mede beschermen.

Ik heb nooit beweerd dat ik een antivaxxer ben!
Maar denk hier genuanceerder over, vanwege mijn persoonlijke omstandigheden.
Als je tientallen keren in gedachten bij het graf van je kind staat, omdat net na de geboorte een beperkte levensverwachting wordt gegeven, besef je hoe kostbaar het leven is.
En tegen veel ziektes is helaas geen vaccinatie, noch medicijn.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 05 jul 2021 13:18

ajl schreef:Al ben ik het met je eens dat de vergelijking vaccin en oncologie niet opgaat

Die vergelijking heb ik dan ook niet gemaakt!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2021 13:19

-

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2021 13:30

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”