Marnix schreef:Ik zit niet in de situatie maar ik zou het advies van de gezondheidsraad wat bijval krijgt van de kinderartsen en een overgrote meerderheid van de experts wel overnemen. Dus het wel adviseren het te doen maar ze zeker niet dwingen of proberen te overtuigen.
Die tijd komt nog wel. Want reken er maar op dat hierna de groep van 5 - 11 jaar aan de beurt komt. En dan 0 - 4 jaar. Sta je er dan nog zo in?
Ik heb 4 kinderen tussen de 12 en 17 en geen van allen willen ze een prik. Zelfs niet als ze anders weer thuis moeten zitten. Dat is dan maar zo.
Mortlach schreef:Ja, dat is me ondertussen duidelijk.
Het gaat er natuurlijk ook om dat die jongeren misschien niet zelf doodgaan, maar wel weer anderen kunnen besmetten en dat is alleen al gezien het ontstaan van varianten een probleem.
Dus uit voorzorg maar gewoon alle kinderen vaccineren? Geeft niet hoe ziek ze er zelf van worden, of niet, maar ze mogen natuurlijk geen bron van mutaties worden. Lekker als schildje gebruiken dus. En dan zijn we er? Het wordt steeds mooier.
Ik dacht dat al vaker gezegd te hebben, maar het was allereerst bedoeld om de ziekenhuizen leeg te krijgen. Dat was al het geval toen de 45 - 49 jarigen nog niet eens aan de beurt waren. Ik dacht dat het doel bereikt was, maar nee hoor. Teveel vaccins ingekocht blijkbaar en ja, dan ga je gewoon strooien met mogelijke varianten enzo.
Waarom ben je uberhaupt zo bang voor die mutaties? En hoezo zou een mutatie door jongeren moeten komen, waarom niet de landen waar het rijke westen niet zo scheutig voor is om vaccins naar toe te sturen. Of misschien komt er wel een vakantievariant, resistent voor het vaccin. Denk je ook veilig met je papiertje op vakantie te kunnen.. neem je een Alpenvariant mee ..of een Cruisevariant ..offf een koraalrifduikvariant..
Er is me hier uitentreure ingepeperd dat het vaccin heel makkelijk aangepast kan worden, dus zo'n probleem lijkt me dat niet. Dan neem je toch gewoon elke keer een nieuwe prik?
StillAwake schreef:Ik kan me voor een groot deel wel vinden in je reactie.
Op 1 puntje na:
"nuchtere mensen" die het nog even afwachten.
"iemand die nog voor zichzelf denkt"
"vrijwillige proefkonijnen"
Heb je niet door dat jouw reactie nog veel boller staat van de veroordelingen van mensen die het niet met je eens zijn dan de reacties waar je tegen ageert?
Dat zijn 3 puntjes, of eigenlijk 4. Voel je je aangesproken? En hoe zou dat komen?
Hoe voorspelbaar trouwens, enkele weken geleden zei ik al dat Duistland halverwege juli wel weer op groen zou springen. Ze willen natuurlijk wel de vakantiegangers trekken. En zie daar; zonder test of vaccinbewijs mag men de grens over. Ik ga denk ik onze vakantieplannen ff omgooien!