Dorpeling schreef:Ik ben een tijdje offline geweest maar jongens, wat een minachting en betweterig gedrag hier. Iemand die nog voor zichzelf denkt maar wegzetten als trol, dom en belachelijk. Welkom in de control/angst/manipulatiemaatschappij van 2021! Het wordt er niet gezelliger op.
Vertel eens hoe ik dit moet interpreteren dan?
Of zou corona gewoon niet bestaan hebben en zeggen ze nu dat het zo goed helpt allemaal...
Oh nee, dat is natuurlijk erg complottheorie achtig, maar toch krijg ik bij jullie altijd het gevoel om zoiets te schrijven. Jullie reageren altijd zo leuk op zulke posts.
Over vaccineren van kinderen, geen haar op ons hoofd die daaraan denkt. Het middel is in dit geval erger dan de kwaal. In Amerika en Israel zijn ze al iets langer met het vaccineren van 12-17 jarigen bezig, maar ook bij 16-30 jarigen zijn de problemen gemeld van tientallen ontstekingen van hartspier en hartzakjes. De kans daarop is bij 12-17 jarigen 1 op de 15.000. En dat terwijl de kans om te overlijden aan Covid 1 op de 200.000 is.
Wat zou de beste keus voor je kind zijn?
Ben ontzettend benieuwd waar je deze cijfers vandaan haalt. Tientallen meldingen, wauw, op wat, een half miljard vaccinaties? Plus je vergelijkt overlijden aan Corona met het krijgen van die ontsteking. (ik neem aan dat je van die ontsteking ook gewoon kunt genezen).
Maar goed, kans op overlijden aan Covid is 1 op 200.000? Goed. dus 5 doden op 1 miljoen gevallen. Amerika heeft tot nu toe 34 miljoen gevallen gehad, dus 5x34 = 170 doden? *Kijkt even naar worldometers* O nee, in werkelijkheid 620.000 doden. Dat is nogal een verschilletje. Hoe kan dat? Voor Nederland lijken de cijfers ook meer op 1 op de 100 te wijzen; in de verste verte geen 1 op 200.000 in ieder geval.
Ik las dat er al veel jongvolwassenen de keus gemaakt hebben om zich te laten vaccineren. De reden bij minstens de helft: uitgaan en op vakantie kunnen.. Vorige week was ik bij de kapper, ontspon zich een hele discussie hieromtrent (hoe kan het ook anders als ik in de buurt ben) en daar klonk ook vooral dat argument. 'Ik ga over drie weken naar Spanje, gelukkig heb ik morgen de prikafspraak staan' etc. Gelukkig waren er ook nuchtere personen aanwezig die niet zo nodig naar Frankrijk of de disco hoefden en eerst maar even afwachten.
Maar goed, we hebben genoeg vrijwillige proefkonijnen dus straks niet lopen miepen hé!
Ik zou voorlopig ook niet direct staan te springen om te gaan reizen, moet ik zeggen, zelfs niet mét vaccinatie.