Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2021 19:19

Dorpeling schreef:Ik ben een tijdje offline geweest maar jongens, wat een minachting en betweterig gedrag hier. Iemand die nog voor zichzelf denkt maar wegzetten als trol, dom en belachelijk. Welkom in de control/angst/manipulatiemaatschappij van 2021! Het wordt er niet gezelliger op.

Vertel eens hoe ik dit moet interpreteren dan?

Of zou corona gewoon niet bestaan hebben en zeggen ze nu dat het zo goed helpt allemaal...
[-X
Oh nee, dat is natuurlijk erg complottheorie achtig, maar toch krijg ik bij jullie altijd het gevoel om zoiets te schrijven. Jullie reageren altijd zo leuk op zulke posts.

Over vaccineren van kinderen, geen haar op ons hoofd die daaraan denkt. Het middel is in dit geval erger dan de kwaal. In Amerika en Israel zijn ze al iets langer met het vaccineren van 12-17 jarigen bezig, maar ook bij 16-30 jarigen zijn de problemen gemeld van tientallen ontstekingen van hartspier en hartzakjes. De kans daarop is bij 12-17 jarigen 1 op de 15.000. En dat terwijl de kans om te overlijden aan Covid 1 op de 200.000 is.
Wat zou de beste keus voor je kind zijn?

Ben ontzettend benieuwd waar je deze cijfers vandaan haalt. Tientallen meldingen, wauw, op wat, een half miljard vaccinaties? Plus je vergelijkt overlijden aan Corona met het krijgen van die ontsteking. (ik neem aan dat je van die ontsteking ook gewoon kunt genezen).

Maar goed, kans op overlijden aan Covid is 1 op 200.000? Goed. dus 5 doden op 1 miljoen gevallen. Amerika heeft tot nu toe 34 miljoen gevallen gehad, dus 5x34 = 170 doden? *Kijkt even naar worldometers* O nee, in werkelijkheid 620.000 doden. Dat is nogal een verschilletje. Hoe kan dat? Voor Nederland lijken de cijfers ook meer op 1 op de 100 te wijzen; in de verste verte geen 1 op 200.000 in ieder geval.

Ik las dat er al veel jongvolwassenen de keus gemaakt hebben om zich te laten vaccineren. De reden bij minstens de helft: uitgaan en op vakantie kunnen.. Vorige week was ik bij de kapper, ontspon zich een hele discussie hieromtrent (hoe kan het ook anders als ik in de buurt ben :) ) en daar klonk ook vooral dat argument. 'Ik ga over drie weken naar Spanje, gelukkig heb ik morgen de prikafspraak staan' etc. Gelukkig waren er ook nuchtere personen aanwezig die niet zo nodig naar Frankrijk of de disco hoefden en eerst maar even afwachten.
Maar goed, we hebben genoeg vrijwillige proefkonijnen dus straks niet lopen miepen hé!

Ik zou voorlopig ook niet direct staan te springen om te gaan reizen, moet ik zeggen, zelfs niet mét vaccinatie.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 30 jun 2021 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2021 19:22

Omdat het vaccin geen vaccin is, maar genetisch modificeren.’

Wat een faliekante onzin.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jun 2021 20:45

StillAwake schreef:ging dat met je dochter indertijd over het Covid19 vaccin? Zo niet: wie zegt dat dat in dit geval anders zou zijn?
Natuurlijk kun je met voeding best bepaalde zaken voorkomen. Wat minder vet, wat minder suiker, het zal best invloed hebben op je gezondheid.
Je laatste zin: "Het is inderdaad niet wetenschappelijk bewezen, maar er zijn bewijzen genoeg dat het wel werkt" is een kunstwerkje!
Ik zou een spreukentegelfabrikant benaderen!

Het rijksvaccinatie programma staat los van het covid vaccin. In het eerste geval heb ik besloten mijn derde en vierde kind na de borstvoedingsperiode te laten starten. En toen het zover was heb ik het uitgesteld ivm de reacties van mijn oudste 2 die wel met 3 (of was het zelfs 2...) maanden gestart zijn. En ervaringen van mensen dichtbij. Ik zag de meerwaarde er niet van in, na uitgebreid onderzoek.

Het covid-19 vaccin is in mijn ogen nog een experiment, daar waag ik me voorlopig niet aan. Is het angst? Misschien, ik ben niet zozeer bang, maar ik vraag me wel degelijk af wat de lange termijn bijwerkingen zijn ja.

En mijn laatste opmerking, inderdaad, er zijn bewijzen genoeg. Heel veel mensen die door voeding genezen of in elk geval van langdurige klachten af komen. En de wetenschappers ontkennen dat het zo is.
Neem bijvoorbeeld orthomoleculaire therapie, biofysische therapie.... Is niet wetenschappelijk bewezen dat het helpt. Maar hoe kan het dan dat er 1000den mensen van hun langdurig onbegrepen klachten afkomen? En hoe kan het dat ook bloedwaardes verbeteren? Dat kun je psychisch namelijk niet manipuleren hé...

Maar goed, er lopen nu 2 discussies door elkaar heen, corona kun je niet voorkomen met gezond eten. Al weet ik wel zeker dat je met een gezonde levensstijl een veel lager risico loop om er erg ziek van te worden.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jun 2021 20:46

Mortlach schreef:Wat een faliekante onzin.

Daar gaan we achter komen in de toekomst.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2021 20:54

lammetje schreef:Neem bijvoorbeeld orthomoleculaire therapie, biofysische therapie.... Is niet wetenschappelijk bewezen dat het helpt. Maar hoe kan het dan dat er 1000den mensen van hun langdurig onbegrepen klachten afkomen? En hoe kan het dat ook bloedwaardes verbeteren? Dat kun je psychisch namelijk niet manipuleren hé...

Je zou eens moeten kijken naar het placebo-effect. Dat is echt iets bizars! Het werkt zelfs op honden en pasgeboren kinderen (dagen oud); sterker nog, het werkt zélfs als je wéét dat je een placebo-pil slikt.

Het is de belangrijkste reden dat geneeskunst van vroeger zo veel bizarre behandelmethoden had, want ze wérkten vaak wel, al was het dan wel het placebo-effect.

Maar goed, weet je wat ze alternatieve geneeskunde die bewezen werkt noemen?

Geneeskunde!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2021 20:55

lammetje schreef:Daar gaan we achter komen in de toekomst.

Hoezo? Je kunt nu in het heden toch ook een DNA-test doen en dan zien dat het vaccin je DNA niet heeft veranderd? Of begrijpen mensen niet helemaal wat genetische modificatie inhoudt?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jun 2021 21:11

Mortlach schreef:Je zou eens moeten kijken naar het placebo-effect. Dat is echt iets bizars! Het werkt zelfs op honden en pasgeboren kinderen (dagen oud); sterker nog, het werkt zélfs als je wéét dat je een placebo-pil slikt.

Het is de belangrijkste reden dat geneeskunst van vroeger zo veel bizarre behandelmethoden had, want ze wérkten vaak wel, al was het dan wel het placebo-effect.

Maar goed, weet je wat ze alternatieve geneeskunde die bewezen werkt noemen?

Geneeskunde!

Sinds wanneer kun je bloedwaardes via een placebo effect verbeteren?

En waarom wordt er in andere landen wel gebruik gemaakt in reguliere ziekenhuizen van deze behandelingen?

Oh ja, vergat er nog één. Hoe kun je dan opeens veel minder insuline nodig hebben als je al vanaf je jonge jaren diabetes hebt. Nooit normaal in te stellen en na behandelingen opeens minimale hoeveelheid én stabiel? Dat je door stress je bloedsuiker kan laten schommelen geloof ik meteen. Maar als je al jaren tobt en nu opeens je werk weer normaal kan doen? Mijn directe collega zegt zelf, tis een wonder, mn jeugd verknald door diabetes, maar nu, ik kan de 'schade' inhalen.
Laatst gewijzigd door lammetje op 30 jun 2021 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jun 2021 21:12

Mortlach schreef:Hoezo? Je kunt nu in het heden toch ook een DNA-test doen en dan zien dat het vaccin je DNA niet heeft veranderd? Of begrijpen mensen niet helemaal wat genetische modificatie inhoudt?

Iets met langer termijn...? Tis echt niet spuit erin en bhwam, er komt totaal iets anders uit.

Heb me er eerlijk gezegd totaal niet in verdiept, maar binnen een week zoiets veranderen lijkt me best bijzonder.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2021 21:27

lammetje schreef:Sinds wanneer kun je bloedwaardes via een placebo effect verbeteren?

Blijkbaar al zo lang bloedwaarden en het placebo-effect bestaan...

En waarom wordt er in andere landen wel gebruik gemaakt in reguliere ziekenhuizen van deze behandelingen?

Vaak is het een verzekeringskwestie en een kwestie van vraag. Als genoeg patiënten het willen, gaat de verzekeraar het vergoeden en zal het ziekenhuis het dus aanbieden. Of dat heel zinnig is, dat is een tweede.

Oh ja, vergat er nog één. Hoe kun je dan opeens veel minder insuline nodig hebben als je al vanaf je jonge jaren diabetes hebt. Nooit normaal in te stellen en na behandelingen opeens minimale hoeveelheid én stabiel? Dat je door stress je bloedsuiker kan laten schommelen geloof ik meteen. Maar als je al jaren tobt en nu opeens je werk weer normaal kan doen? Mijn directe collega zegt zelf, tis een wonder, mn jeugd verknald door diabetes, maar nu, ik kan de 'schade' inhalen.

Blij dat het goed gaat met die collega. Je zult me moeten vergeven dat ik geen diagnose ga stellen voor een persoon waar ik nu net 3 zinnetjes over heb gelezen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2021 21:32

lammetje schreef:Iets met langer termijn...? Tis echt niet spuit erin en bhwam, er komt totaal iets anders uit.

Heb me er eerlijk gezegd totaal niet in verdiept, maar binnen een week zoiets veranderen lijkt me best bijzonder.

Oké, je hebt je er niet in verdiept, maar gooit wel allerlei beschuldigingen op tafel. Dat is natuurlijk niet zo fraai. En weer die lange termijn... als men ergens geen onderbouwing voor heeft, dan is het ineens "op de lange termijn zou het toch kunnen dat..."

Leg mij dan eens uit HOE dat vaccin "op lange termijn" iets met je DNA zou moeten doen. HOE mRNA überhaupt bij je DNA zou moeten komen. HOE het een langetermijneffect kan hebben als het na een week niet meer in je lichaam terug te vinden is. Het is echt niet hetzelfde als Softenon waar inderdaad gruwelijke langetermijneffecten optraden, maar dat was een goedje dat vrouwen elke dag, maanden lang innamen. Dan heeft zoiets inderdaad tijd om op te bouwen.

Plus daar komt nog eens bij dat zelfs als mRNA mijn DNA zou kunnen aanpassen - wat het niet kan; hoeveel last ga ik hebben van aangepast DNA in een paar cellen in mijn schouder? Als ze dat vaccin nou direct in je eierstokken zouden zetten, dan zou ik me ook wat zorgen maken, maar dat doen ze dus niet.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 30 jun 2021 22:19

Mortlach schreef:Ben ontzettend benieuwd waar je deze cijfers vandaan haalt.

O.a. via publicering van het Artsen Covid Collectief. Maar de angst moet erin blijven, vooral door te goochelen met cijfers over de Delta variant (net zoals vorig jaar de Britse variant en wat is daarvan gekomen?) Met als pushende bewering / overhaalmethode dat jongeren dan niet weer thuis hoeven blijven van school, we de maatschappij open te kunnen houden en geen last krijgen van lockdowns etc. En maar blijven pappen.
Het uitgaansprincipe moet zijn: niet vaccineren als het niet nodig is!

Plus je vergelijkt overlijden aan Corona met het krijgen van die ontsteking. (ik neem aan dat je van die ontsteking ook gewoon kunt genezen).
Gelukkig wel, net zoals van Covid. Wat voor het gros ook gewoon geldt gelukkig.
Maar goed, kans op overlijden aan Covid is 1 op 200.000? Goed. dus 5 doden op 1 miljoen gevallen. Amerika heeft tot nu toe 34 miljoen gevallen gehad, dus 5x34 = 170 doden? *Kijkt even naar worldometers* O nee, in werkelijkheid 620.000 doden. Dat is nogal een verschilletje. Hoe kan dat? Voor Nederland lijken de cijfers ook meer op 1 op de 100 te wijzen; in de verste verte geen 1 op 200.000 in ieder geval.

Ik had het over jongeren schattebout.
Ik zou voorlopig ook niet direct staan te springen om te gaan reizen, moet ik zeggen, zelfs niet mét vaccinatie.

Verstandig, ik ook niet.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2021 23:32

Dorpeling schreef:O.a. via publicering van het Artsen Covid Collectief. Maar de angst moet erin blijven, vooral door te goochelen met cijfers over de Delta variant (net zoals vorig jaar de Britse variant en wat is daarvan gekomen?) Met als pushende bewering / overhaalmethode dat jongeren dan niet weer thuis hoeven blijven van school, we de maatschappij open te kunnen houden en geen last krijgen van lockdowns etc. En maar blijven pappen.
Het uitgaansprincipe moet zijn: niet vaccineren als het niet nodig is!

Tja, maar het is wél nodig. En het helpt. Want hoewel het aantal besmettingen in het VK alweer rap aan het toenemen is, blijft het aantal doden gelukkig heel laag. Ook in andere gebieden met een redelijke vaccinatiegraad zijn het ondertussen alleen nog maar de niet gevaccineerden die sterven of in het ziekenhuis belanden.

Maar je kunt dus niet zomaar zeggen: "O, er gaat niemand meer dood (behalve de mensen die daar zelf voor kiezen door niet te vaccineren, dus maakt het aantal besmettingen ook niets meer uit!" Want we weten allemaal; hoe meer besmettingen, hoe groter de kans op een mutatie die nogal wat roet in het eten zou kunnen gooien.

En we hebben het er vandaag al eerder over gehad, angst is een middel dat door beide 'kampen' wordt gebruikt. Wat denk je dat dat hameren op die "langetermijneffecten" is? En die zogenaamde bloedproppen, en die hartvliesontsteking die je zou krijgen?

Ik had het over jongeren schattebout.

Ach, ja, natuurlijk. Als je eenmaal over de 50 bent, kun je blijkbaar gewoon creperen? En trouwens, wat een bizarre spagaat: "pas op, pas op, het vaccin heeft mogelijk misschien wellicht langetermijneffecten ook al is daar geen enkel mechanisme voor" tegenover: "Het enige langetermijneffect van Covid is de dood, dus als je niet sterft, is er verder helemaal niks aan de hand. Wat? Langetermijneffecten voor al je organen? Nee joh, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken!"

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 jul 2021 07:16

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 16 dec 2024 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 jul 2021 07:22

-

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 jul 2021 07:27

-

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”