Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 07:58

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 16 dec 2024 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jun 2021 09:36

lammetje schreef:Zonde van de investering die ze hebben gedaan door zoveel extra vaccins te regelen.

Of zou corona gewoon niet bestaan hebben en zeggen ze nu dat het zo goed helpt allemaal...

[-X

Oh nee, dat is natuurlijk erg complottheorie achtig, maar toch krijg ik bij jullie altijd het gevoel om zoiets te schrijven. Jullie reageren altijd zo leuk op zulke posts.

Klopt, omdat sommige mensen wel geïnteresseerd zijn in de waarheid ipv in broodje-aap-verhalen. Maar nee, vooral kritisch zijn, je eigen gevoel volgen en zelf nadenken.... en dan dit soort onzin lekker overnemen van anderen. :shock: Als je vooral achterdochtig bent richting alles snap ik dat je dit krijgt als je je eigen gevoel volgt (want dat zelf nadenken zie ik weinig terug....)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jun 2021 11:51

ajl schreef:Zeg je nu werkelijk dat covid verzonnen is? :shock:

Nee natuurlijk zeg ik dat niet, maar ik wordt eerlijk gezegd erg vervelend van al die berichten dat je je moet laten vaccineren en anders een gevaar bent voor de samenleving en dat je als volwassene dus een vaccin moet nemen om de vaccinatie graad omhoog te krijgen. Nu dat niet lukt moeten de kinderen ook. Jij zegt bijvoorbeeld voor mezelf vind ik de eventuele lange termijn gevolgen niet zo belangrijk, voor mijn kinderen wel. Tja, ik begrijp dat wel, maar ik vind het voor mezelf ook belangrijk.

En ik vind inderdaad dat alles rondom corona nog steeds erg opgeblazen wordt. We kunnen ook overdrijven. En dat werkt 2 kanten op.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jun 2021 12:02

StillAwake schreef:Helemaal prima dat jij zelf het risico wilt lopen op bepaalde ziektes, maar ik vraag me toch af heo je dat dan in verband kunt brengen met "jezelf niet in gevaar brengen".
Nog afgezien van het gegeven dat je door jezelf niet te vaccineren ook anderen in je omgeving in gevaar brengt, mensen bij wie om welke reden dan ook een vaccin geen bescherming biedt.

En je noemt jezelf kritisch, en zelf denkend, maar ik heb nog in geen enkel topic een onderbouwde redenatie gevonden van jouw aversie tegen vaccinaties.
Alleen verhalen van menzen in je omgeving bij wie een vaccinatie (geen Covid19 vaccin) niet 100% het juiste effect had.
En neem van mij aan: als je zegt "gewetensbezwaard" snap ik dat niet, maar accepteer ik dat als geldige reden.

En wat je stelt over voedsel: inderdaad is het goed om te letten op wat je eet.
Dat kankercellen groeien van suiker was mij onbekend, en een korte zoektocht op internet gaf ook neit de indruk dat dat speelt: heb je daar een bron voor?

Jezelf niet in gevaar brengen, kan zowel met of zonder vaccin. Het ligt er maar net aan wat je onder gevaarlijk vind vallen. Als ik naar mijn eigen dochter kijk was het vaccin voor haar niet gezond. En dat heeft ervoor gezorgd verder te gaan kijken.
Zo ook met voeding. Je kunt op een natuurlijke manier heel veel ziektes voorkomen en bestrijden. Je hebt bepaalde dieeten die je tijdens een behandeling bij kanker kunt volgen. Het is inderdaad niet wetenschappelijk bewezen, maar er zijn bewijzen genoeg dat het wel werkt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jun 2021 12:42

Voeding is zeker belangrijk maar gezond leven en eten is niet de oplossing voor alle problemen. Al helemaal niet bij kanker. Maar als je het een (vaccin) tegen het ander (voeding) probeert uit te spelen heeft dat weinig zin.

lammetje schreef:Nee natuurlijk zeg ik dat niet, maar ik wordt eerlijk gezegd erg vervelend van al die berichten dat je je moet laten vaccineren en anders een gevaar bent voor de samenleving en dat je als volwassene dus een vaccin moet nemen om de vaccinatie graad omhoog te krijgen. Nu dat niet lukt moeten de kinderen ook. Jij zegt bijvoorbeeld voor mezelf vind ik de eventuele lange termijn gevolgen niet zo belangrijk, voor mijn kinderen wel. Tja, ik begrijp dat wel, maar ik vind het voor mezelf ook belangrijk.

En ik vind inderdaad dat alles rondom corona nog steeds erg opgeblazen wordt. We kunnen ook overdrijven. En dat werkt 2 kanten op.

Ik vind dat je aan dat laatste zelf nogal een substantiele bijdrage levert. Ook in wat je verder zegt weer. Er moet helemaal niemand gevaccineerd worden. Het mag wel maar iedereen heeft daarin een vrije keuze, de kinderen net zo goed. En er zijn er genoeg die daar dankbaar gebruik van maken omdat het nauwelijks wat kost en wel wat oplevert. En met alle vaccins zijn er altijd wel tegenstanders die zeggen: Ik hoef geen vaccin want ik word er toch niet echt ziek van. En meestal klopt dat gelukkig wel. Maar niet altijd. Dat is bij Covid ook wel.

Dus waarom maak je je zo druk? Laten iedereen daarin gewoon een afweging en een keuze maken. En als jij dat kiest om jezelf / je gezin niet te vaccineren is dat toch prima? En als anderen ervoor kiezen dat wel te doen ook? We gaan je echt niet dwingen, we veretllen hooguit waarom we denken dat onze keuze een verstandige is. Maar jij houdt deze discussie in leven door constant alles wat er gebeurt en wat men besluit (soms met vage argumenten) verdacht te maken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 30 jun 2021 14:03

wat zijn er toch veel deskundigen welke wel eerlijk durven zeggen hoe het is! Hier weer een voorbeeld:
Blue Tiger Studio plaatste enkele dagen geleden een interview van Tom Zwitser met professor Sucharit Bhakdi, één van de bekendste internationale experts die een verklaard tegenstander is van de Covid-19 vaccinaties. Na zijn geruchtmakende bestseller ‘Corona Vals Alarm’ heeft hij een nieuw boek geschreven, ‘Corona ontmaskerd‘. Bhakdi is verbijsterd dat nu ook kinderen worden geïnjecteerd – zoals ook in Nederland gaat gebeuren -, niet alleen omdat al tal van gevaccineerde kinderen vreselijke gezondheidsproblemen hebben gekregen (iets wat doelbewust uit de massamedia wordt gehouden), maar ook omdat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat 30% tot 40% van alle gevaccineerden bloedpropjes zullen krijgen. Bhakdi betitelt het vaccineren van kinderen zelfs als erger dan genocide, het allerergste dat er ooit in het Westen is gebeurd

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 14:17

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 16 dec 2024 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 14:23

-

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2021 15:13

ben db bd schreef:wat zijn er toch veel deskundigen welke wel eerlijk durven zeggen hoe het is! Hier weer een voorbeeld:

Tja, je moet die boeken die je schrijft toch op de een of andere manier aan de man brengen!

Wat me trouwens wel opvalt is dat a) de mensen die zich laten vaccineren door de anti-vaxxers wordt verweten "in angst voor corona te leven"; en b) de antivaxxers mensen proberen over te halen zich NIET te laten vaccineren door ze angst aan te jagen voor langetermijneffecten waar geen enkel bewijs of mechanisme voor is en nu ook bloedpropjes.

30% ontwikkelt bloedpropjes? Laat me niet lachen!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 15:25

-

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 30 jun 2021 16:14

StillAwake schreef: Gelukkig is Sucharit Bhakdi wel een échte deskundige. Lees iets meer over deze man, en je beseft dat je met een charlatan te maken hebt. Als je zelfs van Youtube afgetrapt wordt vanwege desinformatie ben je echt een hele grote!

Vergun mij om te stellen dat als je van YouTube afgeschopt bent, wij dat uitleggen als onwelgevallig, niet als fout, laat staan als gemeen.
Trump is daar ook vanaf geschopt, maar de helft (voor ons meer, voor jullie minder) van de Amerikaanse bevolking is het met hem eens.
FvD is ook al berispt door You Tube, maar van de politiek heeft hij de meeste leden, weet hij zelf te vermelden. (zal ook wel gelogen zijn?)
Wij zijn christenen hè, op dit forum? We hebben miljoenen medegelovigen over het wereldrond. Allemaal zonder het minste bewijs, toch?
Tenminste volgens de wat wij 'de wereld' noemen. Als men mij op het forum van 'Geloofsgesprek' zei dat ik God niet kan bewijzen, dan gaf ik dat volmondig toe. (maar niet overtuigd hoor!) Maar mijn simpele antwoord is dan: maar jijzelf kan dat wel, begin maar met bidden tot Hem.
Op de bouw heb ik daartoe wel eens een weddenschap van 3000 gulden aangeboden. (omdat ik daar in mijn functie redelijk voor vol gold, heb ik het zwaar ingezet) : beloof mij een jaar lang een minuut per avond beslag op jouw tijd te mogen leggen, dan brengen wij morgen allebei Fl. 3000,- mee naar hier en stellen dat in bewaring bij een samen te kiezen volgens ons eerlijke functionaris hier in de bouwkeet. Over een jaar vraag jij die 6000 op en geeft ze aan degene die jij vind dat het weddenschap heeft gewonnen, ik wacht gewoon wel af: vindt jij zelf dan dat God bestaat?
In die dagelijkse minuut moet je God (Die jou aanhoort hoor) vragen of je Hem mag leren kennen. Neem je m'n voorstel aan?!
Hij kon dat weddenschap dus nooit verliezen, want hij bepaalde zelf de uitkomst. MAAR HIJ DEED HET NIET. Wij weten waarom hè?
Heerlijk joh, als ik morgen de geest krijg om mij te laten vaccineren, doe ik dat hoor op mijn leeftijd. (ik heb al 2 uitnodigingen binnen)
Maar alle christelijke magazines die ik lees, waarschuwen ook voor de spike eiwitten van de mRNA, niet voor gewoon klassiek vaccineren.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2021 16:25

ben db bd schreef:Vergun mij om te stellen dat als je van YouTube afgeschopt bent, wij dat uitleggen als onwelgevallig, niet als fout, laat staan als gemeen.
Trump is daar ook vanaf geschopt, maar de helft (voor ons meer, voor jullie minder) van de Amerikaanse bevolking is het met hem eens.
FvD is ook al berispt door You Tube, maar van de politiek heeft hij de meeste leden, weet hij zelf te vermelden. (zal ook wel gelogen zijn?)

Ja, dat is de gluiperige tactiek van de complotdenker: hoe harder mensen tegen je ingaan, hoe meer dat bewijst dat je dus gelijk hebt. En als je van YouTube wordt geschopt, nou, dan moet je wel helemaal gelijk hebben. Want de mainstream media onderdrukt de waarheid en klokkenluiders krijgen zwijgplicht omdat ze anders hun baan verliezen blablabla...

Heb je de laatste beelden van Trumps rally gezien? Nu is het pas echt goed duidelijk dat het om een hangende plaat gaat. Die knoest hangt nog steeds hetzelfde verhaal op als voordat hij verloor.

MAAR HIJ DEED HET NIET. Wij weten waarom hè?

Omdat het niet sjiek is iemand op die manier 3000 gulden af te troggelen, wil je nog een beetje respect voor jezelf en voor die ander houden?

Heerlijk joh, als ik morgen de geest krijg om mij te laten vaccineren, doe ik dat hoor op mijn leeftijd. (ik heb al 2 uitnodigingen binnen)
Maar alle christelijke magazines die ik lees, waarschuwen ook voor de spike eiwitten van de mRNA, niet voor gewoon klassiek vaccineren.

Wat is nou precies het probleem met spike eiwitten en met mRNA?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 16:57

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 16 dec 2024 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 30 jun 2021 19:00

Ik ben een tijdje offline geweest maar jongens, wat een minachting en betweterig gedrag hier. Iemand die nog voor zichzelf denkt maar wegzetten als trol, dom en belachelijk. Welkom in de control/angst/manipulatiemaatschappij van 2021! Het wordt er niet gezelliger op.

Over vaccineren van kinderen, geen haar op ons hoofd die daaraan denkt. Het middel is in dit geval erger dan de kwaal. In Amerika en Israel zijn ze al iets langer met het vaccineren van 12-17 jarigen bezig, maar ook bij 16-30 jarigen zijn de problemen gemeld van tientallen ontstekingen van hartspier en hartzakjes. De kans daarop is bij 12-17 jarigen 1 op de 15.000. En dat terwijl de kans om te overlijden aan Covid 1 op de 200.000 is.
Wat zou de beste keus voor je kind zijn?

Ik las dat er al veel jongvolwassenen de keus gemaakt hebben om zich te laten vaccineren. De reden bij minstens de helft: uitgaan en op vakantie kunnen.. Vorige week was ik bij de kapper, ontspon zich een hele discussie hieromtrent (hoe kan het ook anders als ik in de buurt ben :) ) en daar klonk ook vooral dat argument. 'Ik ga over drie weken naar Spanje, gelukkig heb ik morgen de prikafspraak staan' etc. Gelukkig waren er ook nuchtere personen aanwezig die niet zo nodig naar Frankrijk of de disco hoefden en eerst maar even afwachten.
Maar goed, we hebben genoeg vrijwillige proefkonijnen dus straks niet lopen miepen hé!
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 30 jun 2021 19:17

... maar de man over wie we het hier hebben noemt zichzelf emeritus professor (wat hij niet is), en is in de wetenschappelijke hoek allerminst onbesproken

Ja, zo gaat de gevestigde orde ook met professor Pierre Capel om. Zo ging het in Zijn tijd reeds met onze Heiland, weten we nog?
Van Capel lees ik o.a.:
‘Helaas is het geen vaccin. Dat zijn moeilijke dingen om te maken; bij griep werkt het ook niet, en ga zo maar door. Wat is het echt? Dan moet ik helaas tot in de details wijzen op de Staatscourant van 28 oktober 2020, en hoor ik Hugo de Jonge en zijn makkertje van Landbouw zeggen dat ze de genetische modificatie wetgeving (het verbod op genetische manipulatie experimenten op mensen) terzijde stellen. En waarom? Omdat het vaccin geen vaccin is, maar genetisch modificeren.’

Allemaal gelogen? Dit is door jullie toch niet moeilijk te weerleggen, i.p.v. slechts uit te schelden?

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”