meschianza schreef:Maar er is iets mis MET DE VANZELFSPREKENDHEID DAT DAT JOUW DOEL IN HET LEVEN IS WAAR VEEL MENSEN MEE LEVEN. En zij die naar het buitenland gaan, alle zekjerheid achter zich laten om in de stront te gaan leven, dat zijn maar een aantal zeeeeeeer weinig bijzondere, geroepen mensen. In iedergeval niet voor jou. Zo denkt men, lijkt wel . dEnk ik
Nou dan kan ik óf dat tegenspreken, óf je erop wijzen dat God ons dat doel heeft meegeven... welke heb je liever? Ik kan allebei.
En zij die naar het buitenland en zekerheden achter laten enz enz. Zie je, dan stel je het toch weer hoger? Maar misschien IS dat toch ook zo: voor weinig geroepen mensen? Je gaat ook niet op m'n voorbeeldje in. Dus als -jij- je bijvoorbeeld -wel- zo geroepen voelt, dan is er toch geen probleem? Want 'zo'n' roeping is kennelijk buitengewoon dan. Naja, jij vind het zelf kennelijk een soort overtreffende trap ofzo.
Waarom begrijpt niemand mij
Omdat je wat je denkt niet aanpast aan onze verwachtingen!

En Vin, jij doet heel vaak alsof ik mensen aanval, ik kaart alleen iets aan wat ik graag anders zou zien, of waar ik vraagtekens bij heb. Maar jij koppelt het gelijk om mij terug, alsof ik op mijn nummer moet krijgen vanwege mijn mening.
Dat vind ik irritant.
Ik vind het ook irritant dat het heel vaak overkomt alsof jij ieder z'n mate van juiste christen-zijn en evangelisatie op je weegschaaltje legt. Dus dan staan we quitte

Moeten we allemaal boete doen?
Ik ben het oneens met al je conclusies. Het valt wel mee met dat buitenland-gedoe, volgens mij zit het
echte trieste negeren van de 'roeping' in ieder z'n houding als mens, als medemens. Die zendingswerkers krijgen hun brownie-points toch wel;
'dát is tenminste in de stront gaan zitten voor God!'
Ja, ik vind het een vanzelfsprekenheid om gewoon te werken en een gezin te hebben. Een nobel streven.