Mortlach schreef:
Inderdaad. Lekker op het terras buiten. Wel eerst even 30 centimeter sneeuw ruimen en je moet ook tegen -20 graden celsius kunnen maar dan komt dat verder helemaal goed.
Gewoon lekker binnen op de bank, als je beide verder nergens komt kun je ook niet ziek worden en ziek maken

Dat ik me een beetje afzonder omdat ik op mijn werk in aanraking kom met positief geteste mensen is voor mij vrij logisch, maar als ik een paar dagen niet heb gewerkt had ik gewoon binnen op bezoek hoor....
Over het financiële gedeelte van de discussie, ik vraag me wel af waar het geld vandaan komt. Ik bedoel, als ik een tweede huis wil kopen moet ik toch ook kunnen aantonen dat het geld voor de hypotheek binnen komt. Lijkt mij dat Nederland zelf ook geen nieuwe lening aan kan blijven gaan, ongelimiteerd. Maar goed, dat is mijn gedachte, ik heb geen idee hoe het precies werkt en wat het bedrag is wat op de rekening staat van Nederland
 het geld moet tenslotte ergens vandaan komen. En ik werk nu inderdaad extra veel vanwege corona dus als je naar mijn jaarcijfers kijkt ben ik er wel op vooruit gegaan. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu extra moet gaan betalen voor de buurman die thuis zit vanwege de sluiting van zijn bedrijf toch? Ik heb die beslissing niet gemaakt en ik ben het er ook niet mee eens. En daarnaast houden we onder aan de streep niets extra's over maar dat heeft te maken met hele andere omstandigheden.
 het geld moet tenslotte ergens vandaan komen. En ik werk nu inderdaad extra veel vanwege corona dus als je naar mijn jaarcijfers kijkt ben ik er wel op vooruit gegaan. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu extra moet gaan betalen voor de buurman die thuis zit vanwege de sluiting van zijn bedrijf toch? Ik heb die beslissing niet gemaakt en ik ben het er ook niet mee eens. En daarnaast houden we onder aan de streep niets extra's over maar dat heeft te maken met hele andere omstandigheden. En ja dat klinkt misschien heel erg ikke ikke maar is het raar dat ik gewoon wil kunnen eten met mijn gezin? Dat ik een topjaar heb gehad is fijn, maar was ook echt nodig om huis, boodschappen etc te kunnen betalen omdat ik tijdelijk kostwinner ben geweest. Viel precies in de corona tijd, het kwam voor ons eerlijk gezegd qua werk heel goed uit. Iets met de ene zijn dood.... Heb ik dan geprofiteerd van de corona? Voor mijn gevoel was het voor ons precies op het juiste moment erg druk waardoor ik zonder moeite extra kon werken.
(Al denk ik dat ik zonder corona ook veel extra had kunnen werken want de tekorten waren er al in de zorg...)
Maar goed, die grote bedrijven die jij zei is wel even anders. Maar die hadden het misschien ook wel nodig of hebben mogelijk goede doelen gesteund. Je kunt de financiële status van een ander niet inzien hè...
Ik vraag me heel erg af wat de steun in gaat houden. En ik ben het er zeker mee eens dat we het met elkaar moeten oplossen hoor! Betalen is nooit leuk maar ik begrijp best dat we er dit keer allemaal weer aan mee moeten doen. Maar ik vind het wel jammer dat je dus gedwongen wordt tot iets wat in mijn ogen niet allemaal nodig was geweest.

mijn kind in groep 8 hoeft
  mijn kind in groep 8 hoeft 
 ). Maar waar mijn standpunt misschien wat extreem en simplistisch is, is het "We mogen koste wat kost geen extra geld bijlenen" dat ook. Het riekt ook een beetje naar "Will someone please think of the children!"
 ). Maar waar mijn standpunt misschien wat extreem en simplistisch is, is het "We mogen koste wat kost geen extra geld bijlenen" dat ook. Het riekt ook een beetje naar "Will someone please think of the children!"