Marnix schreef:Wat ons betreft, is snap dat je niet zomaar je gespaarde geld van afgelopen jaar wil afdragen om bedrijven te sponsoren. Dit taak ligt in eerste instantie bij de overheid. Aan de andere kant, we hebben de laatste tijd heel veel kunnen sparen en heel weinig uitgegeven.
Ook al bij de overheid? Kunnen sparen geldt niet automatisch voor iedereen, voor veel mensen is de bodem van de spaarpot echt wel in zicht.
Lokaal kopen deden we al voor de crisis. Tegelijk is het niet zo dat ik altijd lokaal koop, wanneer het in een webshop stukken goedkoper is ga ik toch daar voor. Simpelweg omdat we af en toe op de kleintjes moeten letten.
Mortlach schreef:Tja, helaas vond Trump het in zijn oneindige wijsheid nodig om de afdelingen van de Amerikaanse overheid die speciaal door Obama in het leven waren geroepen om naar nieuwe virussen in China uit te kijken, te ontmantelen.
Wanneer was dat, en had Obama ook dat onderzoek al niet eens stopgezet? Te makkelijk om alles op Trump af te schuiven.
Tja, als landen allemaal op ongeveer hetzelfde moment besluiten die bittere pil toch maar te slikken, dan kan er van alles gebeuren.
Nogmaals, niet haalbaar.
Het vaccin is in recordtempo ontwikkeld en geproduceerd. Sterker nog, de snelheid is voor veel mensen een reden om het juist NIET te vertrouwen (onterecht, maar dat is een ander verhaal). Maar je wilt het op de een of andere manier nog sneller?
Ik heb het over de aantallen die geproduceerd worden, ja dat is snel en sneller kan het niet. Maar in dit tempo is het gewoonweg niet mogelijk de hele wereld binnen no time te vaccineren dus ik zie niet hoe je het dan 'hard de kop in kunt drukken' met een vaccin wat niet of nog lang niet voor iedereen beschikbaar is.
Ik ben zeker niet 'als de dood' voor dit virus. Ik kijk naar mijn naasten, naar de landen om ons heen, naar de 2,2 MILJOEN doden wereldwijd tot nu toe en dan neem ik mezelf voor dat ik niet wil bijdragen aan het verhogen van dat aantal.
En hoeveel mensen zijn er genezen? Juist, 57.3 miljoen.
En kom op, jij bent echt de enige die het over het volgende virus heeft en dat dat elk moment kan toeslaan. Uiteraard zal er in de toekomst ooit nog wel eens zo'n virus opduiken, maar het zou mij verbazen als dat in de 21ste eeuw zal zijn en niet ergens na 2100. Daar maak ik me dus al helemaal niet druk om.
Ik maak me daar helemaal niet druk om, maar je doen het voorkomen alsof wanneer Covid verdwenen is, we dan overal vanaf zijn. En daar geloof ik niet in. Want ziekten, virussen, epidemieën en pandemieën zijn van alle tijden.
Inderdaad. Lekker op het terras buiten. Wel eerst even 30 centimeter sneeuw ruimen en je moet ook tegen -20 graden celsius kunnen maar dan komt dat verder helemaal goed.
Wel net zo gastvrij om ze even binnen te vragen. En was het afgelopen zomer en herfst ook -20 daar? Ik heb meerdere familieleden in Canada en zag echt wel mooie zomerse familiefoto's voorbij komen.
Tja, het staat je geheel vrij om op een grotere partij te stemmen die wel kans maakt om het regeringsbeleid te beïnvloeden. Je kunt niet aan de ene kant (bijvoorbeeld) SGP stemmen wetende dat die max. 2 zetels krijgen en dan klagen dat je stem weggooien niet democratisch is.
Zodat de grotere partijen nóg groter worden en de kleinere helemaal wegvallen? Je stemt toch niet voor niets juist op die ene partij?
lammetje schreef:En ik weet dat het mogelijk grote gevolgen heeft ivm ziekte, maar weet ook dat je soms heel ziek kunt zijn maar toch zonder al te veel klachten corona kunt hebben. Dus als je iets mankeert hoeft dat nog niet te betekenen dat je ook doodziek wordt van corona. Niet dat je daarom maar alles moet laten varen, maar zo heel krampachtig leven lijkt mij ook niet nodig.
Eens, een ietwat nuchtere kijk is wel net zo gezond voor je geestelijke en lichamelijke gesteldheid.
Ik ga weer lekker schoppen tegen de maatregelen

mijn kind in groep 8 hoeft
geen mondkapje te dragen, en als ik mijn kleuters van het schoolplein haal, buiten en op afstand van andere ouders, ga ik ook
geen mondkapje dragen. Het voelt wel een beetje dubbel dit, lekker ontspannen ook allemaal op school straks. Maar goed, beter dan thuiszitten, dat dan wel weer.
Oja en nog een mooie. Best onbegrijpelijk dat ze niet kijken naar het onderzoek over 50+ mannen met obesitas, en die voorrang geven op de vaccinatierondes. Oke, het is misschien balen om toe te geven dat je veel te dik bent, maar hé, dat word je in veel gevallen niet zomaar. Als je ervoor kiest om ongezond te leven met een overdaad aan bier en snacks, weet je dat je een bepaald risico loopt. Overlijden aan hart- en vaatziekten bijvoobeeld, goed voor 18 miljoen (!) doden per jaar. En daar komt nu dus nog Covid bij.
En dan nog kanker, zo'n 10 miljoen doden per jaar. Hoorde vandaag op de radio voorbijkomen dat diagnoses kanker gedaald zijn. Niet omdat er geen kanker meer is, maar omdat mensen niet naar de dokter gaan/willen/durven. Dat aantal gaat dus de komende jaren ook alleen maar omhoog.