Mortlach schreef:Sorry, wie heeft het over Noord-Korea gehad? Je weet dat Zuid-Korea en Noord-Korea twee verschillende landen zijn, toch?
Tja, gezien je voorliefde voor dictatuur, inzet van leger, zo veel mogelijk opsluiting en mensen aan de haren ergens bij slepen.. dacht ik dat bijv. Noord Korea ook wel een favoriet van je zou zijn. Daar hebben ze nog eens een harde aanpak, geweldig toch? Je koffers al gepakt?
Maar nee, nertsen preventief ruimen, dat is dan ook weer niet de bedoeling want die arme nertsenfokkers... Ik moet zeggen dat het even geleden is dat ik me in dat nertsenverhaal heb verdiept, dus ik weet de laatste stand van zaken wat dat betreft niet, maar het zou me verbazen als er in dit specifieke geval wél daadkrachtig is opgetreden.
Dat zal je dan wel weer meevallen. Toch iets wat goed gaat..
https://nos.nl/artikel/2359847-geen-ner ... rland.htmlDie belasting die ik op het oog heb gaat wat mij betreft in zodra de crisis achter de rug is, dus wees gerust, daar mag jij ook gewoon aan meebetalen hoor. Maar goed, in dit specifieke geval is het "de generatie na ons ermee opzadelen" maar als de staatsschuld elk jaar toeneemt, dan is het "o, we willen niet te veel bezuinigen hoor!"
Zodra de crisis achter de rug is? Gaat dat even tegenvallen, van een kale kip valt nl niks meer te plukken.
Sterven hoort toch bij het leven? Wat is het nou? Als mensen sterven aan Corona moet iedereen zich niet zo druk maken, maar eenzaamheid, nee dat kan echt niet hoor!
Uitspraak van een bejaarde: 'Ik zie eigenlijk mijn kinderen liever wel, met risico op besmetting, dan dat ik ze niet meer zie'.
Wie ben jij om daarover te willen beslissen? Het zou fijn zijn wanneer iedereen voor zichzelf mag denken.
Daar heeft het westen dan ook een enorme verantwoordelijkheid om te zorgen dat ook deze mensen zullen worden gevaccineerd. We kunnen hen niet aan hun lot overlaten.
Ik heb het over de
hongerdood voor 270 miljoen mensen. Of bestaat er nu ook al een vaccin tegen honger?
Tegen de tijd dat de vaccins tegen corona daar eindelijk volop beschikbaar zijn is het echt al te laat hoor. Voor miljoenen mensen is het een dag geen werk is een dag geen eten. Hoelang denk je dat ze dat volhouden?
Het is nu eenmaal de trieste realiteit dat het deze landen niet echt prioriteit hebben voor de rijkere landen. Eerst ikke ikke, en de rest..
En dan straks klagen als het leger inderdaad wordt ingezet om bepaalde maatregelen af te dwingen. Je doet je best verder maar, maar ik wil die mensen straks nooit meer horen als ze weer eens denken te kunnen bepalen hoe bepaalde kwetsbare zaken dienen te worden geregeld omdat ze "zo'n respect voor het leven hebben".
En hoe wil jij ze de mond snoeren? Ook door het leger in te zetten?
Best wel bekrompen om zelfs voor legerinzet te zijn, ten koste van alles moeten dus de maatregelen gehandhaafd worden?
Jij hebt nogal respect voor het leven zeg, alles wat geen 'corona' heet, telt blijkbaar niet zo erg mee. Kijk toch eens verder dan je neus lang is!
En verder, wat een luxe zeg, dat ook jij je geen zorgen meer hoeft te maken om pokken of polio, ook zonder vaccin. Lekker gemakkelijk tegenaan schoppen dan, je profiteert er toch wel van.
Aaah.. jij zou het dus helemaal niet erg vinden wanneer ik wel ziek zou worden, want 'dan had je je moeten laten vaccineren'. Eigen schuld dikke bult, zoiets? Jammer want ook daar ben ik niet zo bang voor. Overigens is een polio vaccinatie maar een beperkt aantal jaren effectief hoor.
Pas je op, zometeen begin je nog in evolutie te geloven. En dat virus komt niet ver als het geen menselijke cellen vindt waarin het zich kan laten vermenigvuldigen hoor.
Wanneer een virus zich niets aantrekt van een vaccin, kan het ongehinderd doorwoekeren. Dus hoe kom je erbij dat er geen menselijke cellen meer te vinden zullen zijn? Laat me raden, dan ga je zeker voor iets met legerinzet en verplichte opsluiting van alle aardbewoners voor ..uh.. 2 jaar ofzo? Of voor de zekerheid nog maar wat langer, want stel je voor dat er weer zo'n eng virus ontstaat!
Even opgezocht en tot en met september 2020 verrassend maar gelukkig géén toename in aantal zelfdodingen. Het kan zijn dat er sinds september een enorme piek is geweest, maar daar zijn vast nog geen cijfers van. Maar het begint toch ernstig te lijken dat mensen een probleem verzinnen om maar tegen de maatregelen te ageren.
Dan moet je wel actuele informatie erbij halen. Want met oude cijfers kan ik ook wel zeggen dat het een verzinsel is.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/art ... r-is-veel/https://www.destentor.nl/veluwe/meer-ze ... ~a08b3a35/Want we kregen tot die tijd geen nieuws mee uit Italië?
Je hebt het over vorig jaar, dan ga ik ervan uit dat je wintersportseizoen begin 2020 bedoeld. In Oostenrijk gingen de skipistes nl. pas eind december 2020 (beperkt) weer open en toen kon je al echt niet zomaar meer 'nog even snel op wintersport nu het nog kan..'
En wist jij in januari/februari 2020 al dat het zo'n impact zou hebben? Nou dan.