Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2020 23:01

https://twitter.com/johnkruzel/status/1 ... 3373733889

Hier een lijst met 106 Republikeinse leden van het House of Congress die zich achter die belachelijke rechtszaak scharen die Texas heeft aangespannen tegen Pennsylvania, et. al.

Op Twitter begint men zich af te vragen of deze zaak met opzet zo belachelijk is gemaakt en dat het in feite een loyaliteitstest voor Trump is. Door hier je naam aan te verbinden en jezelf ongelooflijk belachelijk te maken, geef je aan dat er niets is dat niet voor Trump zou doen.

Maar het is goed om een lijstje te hebben met 106 congresleden die tegen de democratie zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2020 03:15

Saillant detail ook: De Attorney General van Texas die de zaak heeft aangespannen, Ken Paxton ligt zelf onder vuur voor omkoperij, machtsmisbruik etc. waarvoor hij wordt onderzocht.

Wellicht is deze zaak dan eerder een "Ik ben trouw aan u, O grote leider, geef mij a.u.b. snel nog even gratie!"

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 dec 2020 09:44

Mortlach schreef:En als blijkt dat er inderdaad zaken zijn voorgevallen die niet door de beugel kunnen, moet Hunter daarvoor worden vervolgd en bestraft, en moet zijn vader zich daar expliciet niet mee bemoeien.

Want zo hoort dat te gaan, vind je ook niet?
Zeker. Het wordt alleen wel interessant als blijkt dat Hunter zijn vader met diens medeweten gebruikt heeft om sommige groepen/bedrijven/landen toegang tot Biden senior te geven. Dat is pay for play en is een vorm van corruptie als het tijdens diens ambtstermijnen is gebeurd. Bovendien heeft Biden gezegd dat hij niets wist van wat zijn zoon deed op zakelijk gebied en dat is hoogstwaarschijnlijk een leugen.
Mortlach schreef:Alsof Trump zo veel gedaan heeft voor de Oeigoeren of de mensen in Hong Kong. Ik geloof dat hij de concentratiekampen voor de Oeigoeren zelfs een goed idee noemde, maar dat is langer dan 3 dagen geleden dus met de overvloed aan **** die deze regering produceert is het lastig alles goed scherp te houden.

Google weet het gelukkig nog wel: https://www.businessinsider.com/trump-c ... ang-2020-6
Je argument is: Trump is ongevoelig voor mensenrechtenschendingen dus is hij niet veel beter. Dat punt klopt deels (Trump heeft wel een wet ondertekend die Chinese officials en bedrijven aan sancties onderwerpt hierover), maar er is meer te zeggen. Het gaat mij nl. meer om de vraag of je China vanuit een strategisch oogpunt als een tegenstander ziet of niet. Trump ziet in China een strategisch gevaar voor de VS en daarin heeft hij mijns inziens gelijk. Biden ziet in China hooguit een economische concurrent, maar verder geen gevaar, wat vreemd is als je de combinatie van militaire en economische kracht van dat land beziet plus het dictatoriale karakter van het land plus de mensenrechtenschendingen plus de neiging om in de regio (waar nogal wat bondgenoten van de VS zijn) en daarbuiten de dominante macht te worden. Die combinatie maakt dat China mijns inziens (en van veel strategen) een veel krachtiger opponent is dan Rusland, wat bijvoorbeeld economisch gezien zeker geen grootmacht is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2020 17:05

elbert schreef:Zeker. Het wordt alleen wel interessant als blijkt dat Hunter zijn vader met diens medeweten gebruikt heeft om sommige groepen/bedrijven/landen toegang tot Biden senior te geven. Dat is pay for play en is een vorm van corruptie als het tijdens diens ambtstermijnen is gebeurd. Bovendien heeft Biden gezegd dat hij niets wist van wat zijn zoon deed op zakelijk gebied en dat is hoogstwaarschijnlijk een leugen.

Ho ho ho. Nu begin je allemaal dingen als feiten weg te zetten die dat nog lang niet zijn. Ik weet dat dat bij Trump zo werkte, maar laten we het een en ander even rustig afwachten voordat we dit soort "fake news" allemaal voor zoete koek beginnen te slikken.

Je argument is: Trump is ongevoelig voor mensenrechtenschendingen dus is hij niet veel beter. Dat punt klopt deels (Trump heeft wel een wet ondertekend die Chinese officials en bedrijven aan sancties onderwerpt hierover), maar er is meer te zeggen. Het gaat mij nl. meer om de vraag of je China vanuit een strategisch oogpunt als een tegenstander ziet of niet. Trump ziet in China een strategisch gevaar voor de VS en daarin heeft hij mijns inziens gelijk.

Kijk, daar geloof ik dus absoluut niks van. Hij zégt dat hij ze als strategisch gevaar ziet, maar we weten allemaal hoeveel wat Trump zegt waard is. Als ze echt zo strategisch gevaarlijk zouden zijn, waarom kreeg Ivanka Trump dan allerlei waardevolle handelsmerken toegewezen? Waarom een handelsoorlog beginnen die China alleen maar naar de hand speelt. Ik vind het vele malen geloofwaardiger dat Trump China probeert te straffen voor een of andere vermeende belediging, dat ze een privédeal van hem daar wilde blokkeren of zo. Dat is veel meer Trumps aard.

Biden ziet in China hooguit een economische concurrent, maar verder geen gevaar, wat vreemd is als je de combinatie van militaire en economische kracht van dat land beziet plus het dictatoriale karakter van het land plus de mensenrechtenschendingen plus de neiging om in de regio (waar nogal wat bondgenoten van de VS zijn) en daarbuiten de dominante macht te worden. Die combinatie maakt dat China mijns inziens (en van veel strategen) een veel krachtiger opponent is dan Rusland, wat bijvoorbeeld economisch gezien zeker geen grootmacht is.

Het zal zeker interessant zijn om te zien wat Biden gaat doen, vooral rond de expansie van China in Afrika. Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vermoed echter wel dat het niet via een handelsoorlog zal verlopen, ook al zijn handelsoorlogen gemakkelijk te winnen volgens ene DJT.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 dec 2020 00:57

En zoals verwacht schiet de SC de zaak die Texas wilde aanspannen af.

https://www.supremecourt.gov/orders/cou ... r_p860.pdf

Slechts 2 van de 7 justices (en geen enkele van de 3 aangesteld door Trump) vonden dat ze de plicht hadden de zaak op te nemen, maar voor een zaak zoals deze is zijn er 5 stemmen voor nodig.

Maar goed. Ik ben de tel nu echt kwijt. Winst/Verlies is 1-56? En het Hooggerechtshof heeft een duidelijke statement afgegeven dat ze zich niet met de verkiezingen gaan bemoeien.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 dec 2020 18:08

Amerika is echt helemaal gek geworden.

De SC weigert (terecht) die zaak in Texas op te nemen en Parler (Twitter voor conservatieven) begint direct over een militaire staatsgreep, een burgeroorlog of afscheiding.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 dec 2020 20:38

In de verschillende staten komen vandaag de Electoral colleges bij elkaar waarbij de Electors/Kiesmannen de definitieve stemmen voor Biden zullen uitbrengen. In bepaalde staten moet het in het geheim omdat er is gedreigd met geweld. Ook heeft Don Jr.Stephen Miller al aangekondigd dat ze een "alternate slate of electors" gaan samenstellen, die uiteraard allemaal Trump stemmen en dat resultaat dan naar Congress gaan sturen. Geen idee wat ze ermee hopen te bereiken, want de stemmen van mijn kippen wegen net zo zwaar als die van deze "alternatieve kiesmannen"; maar het idee zal wel weer zijn dat ze meer chaos willen veroorzaken en meer onduidelijkheid zodat ze hun base lekker op de kast en aan het demonstreren kunnen houden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 dec 2020 01:20

https://www.cnn.com/2020/12/14/politics ... index.html

En ook Attorney General Bill Barr maakt de laatste 3 weken niet vol...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 dec 2020 11:16

Het wordt tijd dat Trump zelf opstapt zoals hij heeft beloofd :-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 dec 2020 16:53

Marnix schreef:Het wordt tijd dat Trump zelf opstapt zoals hij heeft beloofd :-)

De GOP ziet eindelijk de feiten onder ogen. Grote namen als Graham en McConnel hebben Biden gefeliciteerd als zijnde President-Elect. Zelfs Poetin heeft felicitaties verstrekt (ben benieuwd wat Biden gaat doen aan die Russische hack die recent boven water is gekomen trouwens).

Nu dus ook Barr verdwenen is, is het afwachten wat Trump er juridisch nog allemaal door gaat drukken de komende 30 dagen of zo.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 dec 2020 02:25

Trumps Twitter is trouwens nog steeds een muur van "fraude", "corruptie" en "Ik heb wél gewonnen!"* Het ziet er niet naar uit dat de werkelijkheid enige invloed op hem heeft, maar goed, dat is op zich geen verrassing natuurlijk. Wel zet het de mensen neer als naïef die beweerden dat hij na de Electoral College echt wel zijn verlies zou erkennen. Of na de bevestiging door Congress/Senate, of na de beëdiging, of na de eerste State of the Union van Biden, of na...

Ik vermoed dat Trump vanuit zijn Mar-a-Lago zijn regering zal voortzetten, net zoals toen er in de 13de eeuw twee pausen waren.

* met de bijbehorende blauwe fact check tags van Twitter.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 dec 2020 09:35

Mortlach schreef:Trumps Twitter is trouwens nog steeds een muur van "fraude", "corruptie" en "Ik heb wél gewonnen!"* Het ziet er niet naar uit dat de werkelijkheid enige invloed op hem heeft, maar goed, dat is op zich geen verrassing natuurlijk. Wel zet het de mensen neer als naïef die beweerden dat hij na de Electoral College echt wel zijn verlies zou erkennen. Of na de bevestiging door Congress/Senate, of na de beëdiging, of na de eerste State of the Union van Biden, of na...

Ik vermoed dat Trump vanuit zijn Mar-a-Lago zijn regering zal voortzetten, net zoals toen er in de 13de eeuw twee pausen waren.

* met de bijbehorende blauwe fact check tags van Twitter.

Dat kan en zijn volgelingen zullen vast blind hun meester gehoorzamen. Gelukkig heeft hij dan niet meer de bevoegdheden van een president dus het wordt toch wat anders dan met twee pausen. :-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 dec 2020 09:48

Een filmpje om Mortlach een plezier te doen: https://twitter.com/VodkaMuse/status/13 ... 2657098753 :lol:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 dec 2020 10:17

elbert schreef:Een filmpje om Mortlach een plezier te doen: https://twitter.com/VodkaMuse/status/13 ... 2657098753 :lol:

Hij mag wel wat meer tegenstribbelen hoor :-)

LordJava
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LordJava » 16 dec 2020 12:31

Mortlach schreef:De GOP ziet eindelijk de feiten onder ogen. Grote namen als Graham en McConnel hebben Biden gefeliciteerd als zijnde President-Elect. Zelfs Poetin heeft felicitaties verstrekt (ben benieuwd wat Biden gaat doen aan die Russische hack die recent boven water is gekomen trouwens).

Nu dus ook Barr verdwenen is, is het afwachten wat Trump er juridisch nog allemaal door gaat drukken de komende 30 dagen of zo.

In mijn ogen zijn het allemaal circusclowns, inclusief Trump en Biden. Maar wat Trump hier zegt is wel waar. Ik vind het wel een leuke voorstelling :D https://m.youtube.com/watch?v=PiFZ0yw0HhY#dialog
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Terug naar “Actualiteit & Politiek”