Moderators: Memmem, Moderafo's
LordJava schreef:P.S. ik ben helemaal geen “antivaxxer”. Maar ik bekijk de zaken altijd van vele kanten en laat de keuze bij de mensen zelf. Ik ben blij dat ik ben ingeënt tegen polio en pokken en zo, maar ik ben wel fel tegen kritiekloos maar blijven doorspuiten tegen van alles en nog wat en ik ben realistisch in de mogelijkheden en de onmogelijkheden van het menselijk lichaam en van de geneeskunde. Zelf heb ik de bof, de mazelen en de rode hond gehad als kind. Nou nou, guttegut, errug errug. Tjonge tjonge. Niks mis met inenting, fijn als en dat dat kan, maar het is ook niet erg om die ziekten te hebben gehad.
Na het doormaken van die ziekten ben je je leven lang beschermd, heb je je leven lang antistoffen, in tegenstelling tot na vaccinatie. Het valt mij op dat over het doormaken van die ziekten tegenwoordig enorm zwaar op de hand over wordt gedaan. Mensen denken dat het lichaam helemaal nergens tegen kan.
Mortlach schreef:
Wist je dat de mazelen je immuunsysteem "reset" en het antistoffen voor andere ziekten uitwist. Als je dus eerst de bof hebt gehad, daar immuniteit voor hebt ontwikkeld, maar daarna mazelen krijgt, je dus weer opnieuw de bof kunt krijgen, of polio of kinkhoest, of wat dan ook? Krijg je mazelen, dan ben je dus kwetsbaarder voor ALLE infectieziekten.
Mortlach schreef: En sorry, maar je komt niet zomaar weg met "de keuze bij mensen zelf laten"; dan ben je wat mij betreft gewoon antivaxer, omdat je zelf ook wel weet dat als mensen zelf op zoek gaan ze terecht komen bij facebookgroepen en "vereniging Kritisch prikken" en andere antivax BS. Trouwens, jij gelooft toch nog steeds dat vaccinatie autisme veroorzaakt? Ook zo'n antivaxleugen om mensen angst aan te jagen.
Mortlach schreef:Leider van Duitse anti-lockdowngroep... krijgt corona en overlijdt.
https://www.dw.com/en/germany-anti-lock ... a-55915671
Chaya schreef:Ik heb nl. covid doorstaan en ik heb om een bloedtest gevraagd of ik antistoffen ontwikkeld heb.
Mortlach schreef:Is dat op zich niet genoeg dan? En je ontziet er ook de zorg mee die dan niet totaal instort onder de acute noodvraag, toch?
Dat komt een beetje over als zeggen dat je niet in zwaartekracht gelooft. Maar misschien interpreteer ik dat verkeerd. Antistoffen zijn toch gewoon een bewezen onderdeel van de biologie?
Voor zover ik het begrepen heb, zijn er met bijna 72 miljoen gevallen wereldwijd slechts een handjevol mensen waarvan men vermoed of weet dat ze een tweede keer zijn besmet. Dat zijn dus absoluut uitzonderingsgevallen.
LordJava schreef:Soms vraag ik mij af hoe ver christenen bereid zijn om te gaan in het opofferen van hun vrijheid om zich fysiek door de staat veilig te laten stellen.
irmo schreef:Mortlach is geen christen. En ik ook niet. Daar ga je dan met je oordeel.Misschien toch iets minder hoog van de toren blazen?
lammetje schreef:Er hier in ons dorp zijn er al meerdere die het 2 keer hebben gehad. Eerste golf en nu weer. Beide keren bewezen positief.
LordJava schreef:Wij die al die ziekten hebben doorgemaakt maakten het 1 keer door en geen twee keer. In de hele familie en kennissen en vriendenkring niet, dus dat zal wel meevallen. Ze noemen tegenwoordig alles wetenschap.
Wist je trouwens dat als je de griepprik hebt gehad je vatbaarder bent voor Corona? Dat wordt nu weggezet als antivaxx informatie, omdat het kritisch is tegenover de Corona vaccinatie en kritiek ist verboten. Je hebt het nog steeds niet door maar je kunt de mainstreammedia propaganda inmiddels niet meer vertrouwen.
Wat ik schreef over autisme is gewoon waar.
lammetje schreef:En over de antistoffen tegen corona bedoel ik,dat ik niet geloof dat je daarmee voor een jaar of langer beschermd bent. De anti stoffen zijn heel snel je lichaam uit dus ik geloof niet dat je veilig bent vanwege antistoffen als je eenmaal corona hebt gehad. Dat is mij iig verteld toen ik dit vroeg omdat ik zelf corona heb gehad. Ik ben niet meer beschermd vertelde mijn arts. Hij wilde daarom ook geen bloedtest doen omdat dit niet betrouwbaar zou zijn en ook geen zin heeft omdat het niet zoals hep b voor lange tijd zou gelden.
Er hier in ons dorp zijn er al meerdere die het 2 keer hebben gehad. Eerste golf en nu weer. Beide keren bewezen positief.
irmo schreef:Mortlach is geen christen. En ik ook niet. Daar ga je dan met je oordeel.Misschien toch iets minder hoog van de toren blazen?
lammetje schreef:Dat van deze bijwerkingen weten we inderdaad maar is dat nu echt alles? Want in eerste instantie was dit niet bekend.
Hier deden ze heel lelijk, ik werd als kindermishandelaar weggezet
Sorry maar dat gaat me echt te ver. Alleen daarom heb ik al geweigerd en ben ik ergens anders heen gegaan om meer informatie te krijgen.
Er is een hele grote groep, deze groep lijkt wel steeds groter te worden, die niet vaccineren. Dat merk je nu met het corona vaccin ook.
En ik vind het eigenlijk vooral belangrijk wat mijn eigen ervaringen zijn. Die heb ik zelf meegemaakt en dat kan niemand ontkrachten. Voor beide kanten is voldoende informatie, de ene kan vrijwel alles van de ander ontkrachten en andersom. Tja, wie geloof je? Ik baseer mijn besluiten dan liever op mijn eigen ervaring.
Is er al genoeg bekend over hoe lang de immuniteit werkt? Ik volg het allemaal redelijk goed maar dit heb ik nog niet gehoord. Wat ik er zo over kan vinden is dat het 5 tot 7 maanden werkt, maar wellicht veel langer. Aangezien een jaar geleden nog niemand antistoffen had voor een virus dat nog niet bestond, kunnen we daar nog geen zekere conclusies over trekken. Dat van die dorpsgenoten is dan wel wat vreemd. Misschien wordt het een jaarlijks terugkerend ritueel. Ik hoop het niet.
Mortlach schreef:Ja, blijkbaar kan dat gewoon. Hoofdpijn is inderdaad een beetje vervelend, maar ach, als dat nou toch alles is... Is het allemaal ideaal? Nee, natuurlijk niet. Maar Nederland is weer hard op weg naar de 10.000 besmettingen per dag. Dat is ook niet ideaal.
Ik vind het trouwens sowieso onverantwoord dat scholen nog gewoon open zijn, maar goed.
Mortlach schreef:Leider van Duitse anti-lockdowngroep... krijgt corona en overlijdt.
https://www.dw.com/en/germany-anti-lock ... a-55915671
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten