Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

LordJava
Verkenner
Verkenner

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 13 dec 2020 00:00

P.S. ik ben helemaal geen “antivaxxer”. Maar ik bekijk de zaken altijd van vele kanten en laat de keuze bij de mensen zelf. Ik ben blij dat ik ben ingeënt tegen polio en pokken en zo, maar ik ben wel fel tegen kritiekloos maar blijven doorspuiten tegen van alles en nog wat en ik ben realistisch in de mogelijkheden en de onmogelijkheden van het menselijk lichaam en van de geneeskunde. Zelf heb ik de bof, de mazelen en de rode hond gehad als kind. Nou nou, guttegut, errug errug. Tjonge tjonge. Niks mis met inenting, fijn als en dat dat kan, maar het is ook niet erg om die ziekten te hebben gehad. Na het doormaken van die ziekten ben je je leven lang beschermd, heb je je leven lang antistoffen, in tegenstelling tot na vaccinatie. Het valt mij op dat over het doormaken van die ziekten tegenwoordig enorm zwaar op de hand over wordt gedaan. Mensen denken dat het lichaam helemaal nergens tegen kan.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 dec 2020 00:54

LordJava schreef:P.S. ik ben helemaal geen “antivaxxer”. Maar ik bekijk de zaken altijd van vele kanten en laat de keuze bij de mensen zelf. Ik ben blij dat ik ben ingeënt tegen polio en pokken en zo, maar ik ben wel fel tegen kritiekloos maar blijven doorspuiten tegen van alles en nog wat en ik ben realistisch in de mogelijkheden en de onmogelijkheden van het menselijk lichaam en van de geneeskunde. Zelf heb ik de bof, de mazelen en de rode hond gehad als kind. Nou nou, guttegut, errug errug. Tjonge tjonge. Niks mis met inenting, fijn als en dat dat kan, maar het is ook niet erg om die ziekten te hebben gehad.

Ja, als je er volledig van herstelt is het inderdaad geen probleem. Hoeveel doden zei ik eerder dat het pokkenvaccin heeft bespaard? 300 miljoen in de 20ste eeuw. Hoeveel mensen zijn er niet levenslang verlamd door polio? Wat je hier zegt komt een beetje over als "voor MIJ was het geen probleem, hoe kan het dan voor ANDEREN wel een probleem zijn?!"

Na het doormaken van die ziekten ben je je leven lang beschermd, heb je je leven lang antistoffen, in tegenstelling tot na vaccinatie. Het valt mij op dat over het doormaken van die ziekten tegenwoordig enorm zwaar op de hand over wordt gedaan. Mensen denken dat het lichaam helemaal nergens tegen kan.

Wist je dat de mazelen je immuunsysteem "reset" en het antistoffen voor andere ziekten uitwist. Als je dus eerst de bof hebt gehad, daar immuniteit voor hebt ontwikkeld, maar daarna mazelen krijgt, je dus weer opnieuw de bof kunt krijgen, of polio of kinkhoest, of wat dan ook? Krijg je mazelen, dan ben je dus kwetsbaarder voor ALLE infectieziekten.

https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 204630.htm

En sorry, maar je komt niet zomaar weg met "de keuze bij mensen zelf laten"; dan ben je wat mij betreft gewoon antivaxer, omdat je zelf ook wel weet dat als mensen zelf op zoek gaan ze terecht komen bij facebookgroepen en "vereniging Kritisch prikken" en andere antivax BS. Trouwens, jij gelooft toch nog steeds dat vaccinatie autisme veroorzaakt? Ook zo'n antivaxleugen om mensen angst aan te jagen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 dec 2020 01:26

Leider van Duitse anti-lockdowngroep... krijgt corona en overlijdt.

https://www.dw.com/en/germany-anti-lock ... a-55915671

LordJava
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LordJava » 13 dec 2020 11:05

Mortlach schreef:
Wist je dat de mazelen je immuunsysteem "reset" en het antistoffen voor andere ziekten uitwist. Als je dus eerst de bof hebt gehad, daar immuniteit voor hebt ontwikkeld, maar daarna mazelen krijgt, je dus weer opnieuw de bof kunt krijgen, of polio of kinkhoest, of wat dan ook? Krijg je mazelen, dan ben je dus kwetsbaarder voor ALLE infectieziekten.

Wij die al die ziekten hebben doorgemaakt maakten het 1 keer door en geen twee keer. In de hele familie en kennissen en vriendenkring niet, dus dat zal wel meevallen. Ze noemen tegenwoordig alles wetenschap. En we hebben niet de ganse tijd griep of snot of anderszins, terwijl helemaal vol gevaccineerde kindjes de helft van de tijd met snotneuzen rondlopen. En we hebben al jaren geen griep, terwijl de grijze golf (ik woon naast een huisartsen groep en zie op “vaccinatie dag” de hele meute aankomen lopen en rollen en in de rij staan voor hun prikkies) na elke griepprik griep krijgen, maar dat heet dan niet zo, dat heet dan “bijwerking” :)

Wist je trouwens dat als je de griepprik hebt gehad je vatbaarder bent voor Corona? Dat wordt nu weggezet als antivaxx informatie, omdat het kritisch is tegenover de Corona vaccinatie en kritiek ist verboten. Je hebt het nog steeds niet door maar je kunt de mainstreammedia propaganda inmiddels niet meer vertrouwen.

Mortlach schreef: En sorry, maar je komt niet zomaar weg met "de keuze bij mensen zelf laten"; dan ben je wat mij betreft gewoon antivaxer, omdat je zelf ook wel weet dat als mensen zelf op zoek gaan ze terecht komen bij facebookgroepen en "vereniging Kritisch prikken" en andere antivax BS. Trouwens, jij gelooft toch nog steeds dat vaccinatie autisme veroorzaakt? Ook zo'n antivaxleugen om mensen angst aan te jagen.

Wat ik schreef over autisme is gewoon waar. Breed bekend onder professionals en ouders. Maar er is hier op deze site geen nuance aanwezig dus ik ga geen moeite doen. Mijn studieboeken (medisch ook) waarin dit heel genuanceerd werd uitgelegd heb ik een aantal jaren weggegeven, omdat ik klein behuisd ben en dus met enige regelmaat boeken weggeef of doorverkoop om ruimte te maken voor nieuwe. Nu kan ik die wel opzoeken in de bieb maar die moeite ga ik niet doen. Sommigen maken zichzelf hier helemaal gek met die heftigheid in hun mening. Maakt mij niet uit, want van mij mag je jezelf helemaal vol laten spuiten met elk vaccin dat er maar bestaat. Maar zelf neem ik geen vaccin en van heethoofden en hun veroordelen zeggen wij thuis “hete hoofden, koude harten”. Daar besteed ik niet zoveel aandacht aan.

En van jouw “je komt er niet mee weg” ben ik echt niet onder de indruk hoor. Ik word niet door anderen gedefinieerd namelijk. Ik weet wie ik ben en dat is mij meer dan genoeg.

Volgens mij ben jij gewoon doodsbenauwd voor de dood. Waarom is dat?
Laatst gewijzigd door LordJava op 13 dec 2020 11:30, 4 keer totaal gewijzigd.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

LordJava
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LordJava » 13 dec 2020 11:22

Mortlach schreef:Leider van Duitse anti-lockdowngroep... krijgt corona en overlijdt.

Nou en? Met zes mondkapjes over je hoofd kan jou en mij dat ook overkomen. Ziekte maakt geen onderscheid tussen mensen.

Volgens mij ben jij verschrikkelijk bang voor de dood. Waarom is dat?
~ Bertrand Russell ~

LordJava
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LordJava » 13 dec 2020 11:25

Soms vraag ik mij af hoe ver christenen bereid zijn om te gaan in het opofferen van hun vrijheid om zich fysiek door de staat veilig te laten stellen.
~ Bertrand Russell ~

LordJava
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LordJava » 13 dec 2020 12:39

Chaya schreef:Ik heb nl. covid doorstaan en ik heb om een bloedtest gevraagd of ik antistoffen ontwikkeld heb.

Dat kun je zo laten doen. https://www.prohealth.nl/testen-antisto ... ronavirus/
~ Bertrand Russell ~

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 dec 2020 17:07

Mortlach schreef:Is dat op zich niet genoeg dan? En je ontziet er ook de zorg mee die dan niet totaal instort onder de acute noodvraag, toch?

Dat komt een beetje over als zeggen dat je niet in zwaartekracht gelooft. Maar misschien interpreteer ik dat verkeerd. Antistoffen zijn toch gewoon een bewezen onderdeel van de biologie?

Voor zover ik het begrepen heb, zijn er met bijna 72 miljoen gevallen wereldwijd slechts een handjevol mensen waarvan men vermoed of weet dat ze een tweede keer zijn besmet. Dat zijn dus absoluut uitzonderingsgevallen.

Sorry verkeerd verwoord denk.

Ik bedoel, als je geen vaccin haalt ben je daarmee geen gevaar voor anderen, alleen voor jezelf. Behalve als je daardoor anderen nog met bepaalde maatregelen moeten blijven leven. Maar de strekking dat je je voor anderen moet laten vaccineren gaat niet op. Als alle kwetsbare mensen zich laten vaccineren zouden de ziekenhuizen niet overvol raken. Het percentage van gezonde mensen die ermee in het ziekenhuis komen is vrij klein tov het aantal positief geteste personen.

En over de antistoffen tegen corona bedoel ik,dat ik niet geloof dat je daarmee voor een jaar of langer beschermd bent. De anti stoffen zijn heel snel je lichaam uit dus ik geloof niet dat je veilig bent vanwege antistoffen als je eenmaal corona hebt gehad. Dat is mij iig verteld toen ik dit vroeg omdat ik zelf corona heb gehad. Ik ben niet meer beschermd vertelde mijn arts. Hij wilde daarom ook geen bloedtest doen omdat dit niet betrouwbaar zou zijn en ook geen zin heeft omdat het niet zoals hep b voor lange tijd zou gelden.
Er hier in ons dorp zijn er al meerdere die het 2 keer hebben gehad. Eerste golf en nu weer. Beide keren bewezen positief.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 13 dec 2020 17:22

LordJava schreef:Soms vraag ik mij af hoe ver christenen bereid zijn om te gaan in het opofferen van hun vrijheid om zich fysiek door de staat veilig te laten stellen.

Mortlach is geen christen. En ik ook niet. Daar ga je dan met je oordeel.Misschien toch iets minder hoog van de toren blazen?

LordJava
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LordJava » 13 dec 2020 17:26

irmo schreef:Mortlach is geen christen. En ik ook niet. Daar ga je dan met je oordeel.Misschien toch iets minder hoog van de toren blazen?

Ik sprak een gedachte uit, geen oordeel. Ken je het verschil?

Overigens hangt er net vanaf wat je onder christen verstaat. Eens gedoopt blijft gedoopt. Zeggen ze wel eens.
~ Bertrand Russell ~

LordJava
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LordJava » 13 dec 2020 17:43

lammetje schreef:Er hier in ons dorp zijn er al meerdere die het 2 keer hebben gehad. Eerste golf en nu weer. Beide keren bewezen positief.

Een PCR test bewijst alleen niets. Het virus is nog nooit geïsoleerd. https://www.tandartsbuhler.nl/sars-cov- ... eisoleerd/
~ Bertrand Russell ~

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 dec 2020 17:51

LordJava schreef:Wij die al die ziekten hebben doorgemaakt maakten het 1 keer door en geen twee keer. In de hele familie en kennissen en vriendenkring niet, dus dat zal wel meevallen. Ze noemen tegenwoordig alles wetenschap.
Wist je trouwens dat als je de griepprik hebt gehad je vatbaarder bent voor Corona? Dat wordt nu weggezet als antivaxx informatie, omdat het kritisch is tegenover de Corona vaccinatie en kritiek ist verboten. Je hebt het nog steeds niet door maar je kunt de mainstreammedia propaganda inmiddels niet meer vertrouwen.

En jij noemt jezelf niet antivax? :-)

Wat ik schreef over autisme is gewoon waar.

Nietes

Hahahaha. ja hoor jong, het is goed met jou.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 dec 2020 17:59

lammetje schreef:En over de antistoffen tegen corona bedoel ik,dat ik niet geloof dat je daarmee voor een jaar of langer beschermd bent. De anti stoffen zijn heel snel je lichaam uit dus ik geloof niet dat je veilig bent vanwege antistoffen als je eenmaal corona hebt gehad. Dat is mij iig verteld toen ik dit vroeg omdat ik zelf corona heb gehad. Ik ben niet meer beschermd vertelde mijn arts. Hij wilde daarom ook geen bloedtest doen omdat dit niet betrouwbaar zou zijn en ook geen zin heeft omdat het niet zoals hep b voor lange tijd zou gelden.
Er hier in ons dorp zijn er al meerdere die het 2 keer hebben gehad. Eerste golf en nu weer. Beide keren bewezen positief.

Is er al genoeg bekend over hoe lang de immuniteit werkt? Ik volg het allemaal redelijk goed maar dit heb ik nog niet gehoord. Wat ik er zo over kan vinden is dat het 5 tot 7 maanden werkt, maar wellicht veel langer. Aangezien een jaar geleden nog niemand antistoffen had voor een virus dat nog niet bestond, kunnen we daar nog geen zekere conclusies over trekken. Dat van die dorpsgenoten is dan wel wat vreemd. Misschien wordt het een jaarlijks terugkerend ritueel. Ik hoop het niet.

Het is trouwens ook zo dat het vaccin misschien andere antistoffen laat aanmaken dan het virus zelf, aangezien het vaccin slechts een element van het virus bevat (die 'stekeltjes' die je op elk plaatje ziet). Ik weet niet of dat verschil maakt, maar ik sluit het niet uit.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 dec 2020 18:02

irmo schreef:Mortlach is geen christen. En ik ook niet. Daar ga je dan met je oordeel.Misschien toch iets minder hoog van de toren blazen?

Thanks!

Het gebeurt wel vaker dat mensen denken dat ik christen ben omdat ik hier zit. Dat is op zich te verwachten. Maar dit is volgens mij de eerste keer dat als iemand erop wordt gewezen dat ik GEEN christen ben, ze daarover gaan bakkeleien want zij weten dat blijkbaar beter dan ik zelf. Ik vind het allemaal ontzettend vermakelijk in ieder geval.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2020 21:00

lammetje schreef:Dat van deze bijwerkingen weten we inderdaad maar is dat nu echt alles? Want in eerste instantie was dit niet bekend.

Hier deden ze heel lelijk, ik werd als kindermishandelaar weggezet
Sorry maar dat gaat me echt te ver. Alleen daarom heb ik al geweigerd en ben ik ergens anders heen gegaan om meer informatie te krijgen.
Er is een hele grote groep, deze groep lijkt wel steeds groter te worden, die niet vaccineren. Dat merk je nu met het corona vaccin ook.

En ik vind het eigenlijk vooral belangrijk wat mijn eigen ervaringen zijn. Die heb ik zelf meegemaakt en dat kan niemand ontkrachten. Voor beide kanten is voldoende informatie, de ene kan vrijwel alles van de ander ontkrachten en andersom. Tja, wie geloof je? Ik baseer mijn besluiten dan liever op mijn eigen ervaring.

Hm voor een groot deel is het ook omdat mensen medici / experts niet meer vertrouwen en op zoek gaan naar alternatieve verhalen. Door het internet is daar veel meer ruimte voor en zie je dat op allerlei vlakken gebeuren. Is baseer mijn besluiten dan liever op basis van experts, onderzoeken en feiten. Die hebben er veel meer verstand van. Maar je ziet ook allerlei theorieen ontstaan die niet kloppen. Waarom normaal 10 jaar om een vaccin te ontwikkelen en nu 1? Het is een verzinsel van pharamaceuten om geld aan ons te verdienen, van Bill Gates om on te chippen enz. Ook al zeggen de experts dat het veilig is en de enige manier om van alle beperkingen af te komen.

Maar ja, nog een poosje en dan gaan er weer onnodig kinderen dood aan de mazelen omdat men inenten niet nodig vinden of denken dat het gevaarlijk is.

Is er al genoeg bekend over hoe lang de immuniteit werkt? Ik volg het allemaal redelijk goed maar dit heb ik nog niet gehoord. Wat ik er zo over kan vinden is dat het 5 tot 7 maanden werkt, maar wellicht veel langer. Aangezien een jaar geleden nog niemand antistoffen had voor een virus dat nog niet bestond, kunnen we daar nog geen zekere conclusies over trekken. Dat van die dorpsgenoten is dan wel wat vreemd. Misschien wordt het een jaarlijks terugkerend ritueel. Ik hoop het niet.

Het lijkt er op dat herbesmettingen heel zeldzaam zijn. Er zijn weinig officieel vastgestelde herbesmettingen. Je lichaam onthoudt het virus. Als je meer last hebt gehad van het virus heb je meer antistoffen. Maar de meesten hebben aan 1 inenting (of 2x een prik zoals bij het Pfizer-vaccin genoeg, de werking is zo’n 95% en dat gaat niet over 5-7 maanden.

Mortlach schreef:Ja, blijkbaar kan dat gewoon. Hoofdpijn is inderdaad een beetje vervelend, maar ach, als dat nou toch alles is... Is het allemaal ideaal? Nee, natuurlijk niet. Maar Nederland is weer hard op weg naar de 10.000 besmettingen per dag. Dat is ook niet ideaal.

Ik vind het trouwens sowieso onverantwoord dat scholen nog gewoon open zijn, maar goed.

Mwah ligt er een beetje aan welke scholen. Op middelbare scholen en hogescholen zijn nog best wat besmettingen. Op basisscholen heel weinig. Het zou juust onverantwoord zijn als die weer worden gesloten.

Mortlach schreef:Leider van Duitse anti-lockdowngroep... krijgt corona en overlijdt.

Volgens mij leeft hij nog maar wordt beademd op de IC?
Laatst gewijzigd door Marnix op 13 dec 2020 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”