Marnix schreef:Klopt maar waarom vertel je dan dat je alle kinderziekten prima bent doorgekomen terwijl daar vroeger heel veel kinderen aan overleden zijn?
Omdat het niet zo is dat zonder die inentingen de halve wereldbevolking uitgestorven zou zijn oid. Het ging over (kinder)ziekten en al of niet vaccineren daartegen. Als bewijs daarvan zei ik persoonlijk geen enkele vaccinatie gekregen te hebben, én daar niets aan over gehouden te hebben. Met door de jaren heen miljoenen, misschien zelfs miljarden kinderen met mij overigens. Ja, het kán een fataal eind hebben, dat weet ik ook. Maar dat is heel vaak gewoon niet het geval en kan ons immuunsysteem de meeste ziekten prima aan.
Je schetst een tegenstelling die er volgens mij niet is. (..) Dus als jij een ziekte krijgt die vroeger dodelijk zou zijn maar nu goed behandeld kan worden, blijf je dat weg uit het ziekenhuis omdat je je leven niet in handen van medici wil leggen maar van God? (..)
Het enige wat ik daar nog over zeggen ga, is dat m.i er een verschil tussen medicijnen nemen tegen een ziekte op het moment dat je die ziekte daadwerkelijk krijgt, en het doel van vaccineren op zich, nl. het voorkómen van een ziekte. Dus in feite God de besturing van je leven niet in handen durven geven, maar het zelf willen regelen. Met als achterliggende gedachte, denk ik althans, 'stel je voor dat het Zijn bedoeling zou zijn dat ik er wat aan over houdt of zelfs aan zou overlijden'..
Met niet-medische mondkapjes gaan alle o2 en co2-moleculen keurig weer naar buiten. Ook deze fabel is uitgebreid gechekt en onderzocht, een poos met een mondkapje op lopen leidt niet tot meer co2 in je bloed. Verschil in waarden was nihil.
Mortlach schreef: Of denk je dat je normaal gesproken pure zuurstof inademt? Ingeademde lucht bevat namelijk OOK ongeveer 4% CO2. Daar kan het lichaam blijkbaar prima mee omgaan. Je moet echt minutenlang in een volledig afgesloten luchtcircuit zitten om last te krijgen van de extra CO2.
Over al of niet ingeademde CO2, heb ik gehaald uit een, naar mijn mening, degelijk en betrouwbaar Duits onderzoek wat oa het volgende vermeldt:
''Uit dit onderzoek blijkt dat vrij snel na het opzetten van een medisch mondkapje de CO2 in het bloed toeneemt. Binnen een half uur na het opzetten van het mondkapje was bij de proefpersonen, die in ruststand verkeerde, een significante verhoging van het percentage CO2 in het bloed te meten.
Geen verschil werd waargenomen bij de ademhalingsfrequentie en de hartslag. In de praktijk wordt het mondmasker langer gedragen en is er sprake van lichamelijke arbeid.
Na het verwijderen van de maskers werd bij de controle meting na 5 minuten de CO2 uitgangswaarde weer waargenomen (...) Het blijkt dat het dragen van een mondkapje kan leiden tot hypercapnie. In milde vorm leidt dat tot sufheid, duizeligheid en hyperventilatie. Bij extreme hypercapnie kan iemand in coma raken en zelfs overlijden''.
Waarbij opgemerkt is dat vooral in een binnenruimte zoals een klaslokaal of treincoupé, er toch al minder gunstige omstandigheden zijn, zodat het risico daar nog groter is.
lammetje schreef:Oh ja, wat mij betreft gaan de scholen een weekje langer dicht.
Nee, alsjeblieft niet! Ik heb hier al pubers lopen met een achterstand waarvoor bijles gevolgd moet worden en twee van hen moeten dit jaar nog examen doen ook..

Gelukkig gaat dat vooralsnog niet gebeuren omdat ingezien wordt dat dat echt problemen op kan gaan leveren.
gravo schreef:Met de komst van LordJava op dit forum en in dit topic hebben we, tot mijn spijt, een rasechte complotdenker binnen zien komen. (..)
Er zijn helaas ook mensen, en dat spijt mij misschien nog wel meer, die in het gesprek met hem vatbaar blijken te zijn voor dit complot-achtig denken, zoals Dorpeling en ben db bd.
(..)
Nogmaals, ik kan geen wetenschappelijke argumenten toevoegen aan dit debat. Ik zal uitsluitend moeten afgaan op mijn gevoel in deze zaak en op mijn christelijke plicht de waarheid lief te hebben. Vandaar deze keuze. Vraag het me niet inhoudelijk. Het is een vertrouwenskwestie geworden.
Bovendien wil ik me voegen naar de wijsheid uit de Bijbel: ik zal geen enkele discussie aangaan met LordJava op grond van Spreuken 26:4 ''Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt"
Tot zover mijn bijdrage aan dit topic.
gravo
Boeoeoeh...Gravo vind mij een meeloper!

En hij wil verder niets meer zeggen, want dat is een 'vertrouwenskwestie'.
Wel grappig trouwens, je bent de eerste ooit. Ik kan prima voor mezelf denken, en doorgaans ben ik niet degene die achter de massa of zgn complotten aanhuppelt. Als je je daar meer in verdiept had , zonder direct met aannames te komen, had je dat allang beseft.
Lordjava schrijft idd ook dingen waar mijn wenkbrauwen van gaan fronsen, maar tot nu toe is het vooral zijn bij wijlen vulgaire taalgebruik waar ik niet blij mee ben. Maar op andere momenten zegt hij wel rake dingen. Ik ken hem dan ook niet zo goed als anderen blijkbaar, maar over 'christelijke plicht' en 'liefde' gesproken.. je bent wel een navolgenswaardig voorbeeld hoor. Not.
Gelukkig zeg je erbij voor jezelf te spreken. En dan sluit ik maar aan bij je eigen wijsheid: ''Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt".
Fijne avond, Gravo!