Dorpeling schreef:Ik heb niets met credible, verdiep me daar ook niet in. Op RW wordt trouwens ook het nodige verwijderd.
En nee, zgn christelijke fora zijn geen afspiegeling van 'de kerk'. Gelukkig niet. Hier is divers pluimage aanwezig, met ieder zijn of haar eigen opinie. 'De kerk' op 1 lijn stellen met christelijke fora is een stap tever. Er zijn ook talloze (christelijke) kerken en gemeenteleden die oa belijden dat gezondheid en ziekte ons niet bij toeval, maar uit Gods Vaderhand ten deel vallen. En in dat vertrouwen durven leven. Maar dat is een discussie die ik hier niet wil en ga voeren.
Vaccinaties mogen hoe dan ook nooit verplicht worden. Vaak is het ook een gewetenskwestie. En ''een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd, en zal voor zichzelven Gode rekenschap geven''.
In principe wel mee eens, maar als je je niet wil laten vaccineren (wat los staat van de vraag of gezondheid en ziekte, leven en sterven in Gods hand zijn want dat geloof ik ook en waarom zou iemand dan tegen vaccins zijn maar voor behandelingen bij ziekte) kan dat wel gevolgen hebben voor je eigen gezondheid of die van anderen. Tot nu toe is dat gelukkig erg meegevallen omdat verreweg de meeste mensen zich wel lieten vaccineren maar als dat niet meer het geval is kan het wel gevolgen hebben. Het is dan toch ook niet vreemd dat aan die keuze bepaalde consequenties verbonden worden?
Opmerkelijke woordkeuze. And I guess you were wrong, Marnix. Mij komt hiervoor niet de eer toe. Ik had toch gehoopt dat je dat besef nog wel had.
Klopt maar waarom vertel je dan dat je alle kinderziekten prima bent doorgekomen terwijl daar vroeger heel veel kinderen aan overleden zijn?
Over die vaccinaties, ik geef toe dat er vaccinaties zijn die veel levens gered hebben. Maar nu doe je het voorkomen alsof een vaccin hoe dan ook levensreddend is. En nee, dat is het niet. Want nog steeds sterven mensen,en dat zal zo blijven. Of moeten de heren van de farmaceutische wereld ook maar in razend tempo vaccins uitvinden tegen dementie (doodsoorzaak nr 1), kanker, honger en geweld? Want dát zou pas levens redden. Of misschien maar direct een vaccin vóór een eeuwigdurend leven? Zijn we meteen van alle ellende af (alhoewel ik niet denk dat veel mensen behoefte hebben aan dat laatste vaccin maar dat terzijde). Ik ben iig blij dat ik mijn leven niet in handen hoef te leggen van een vaccin, maar dat alles veilig en vast ligt in de handen van mijn hemelse Vader.
Je schetst een tegenstelling die er volgens mij niet is. De zorg kan tegenwoordig heel veel omdat God dat in de mens heeft gelegd. Ook al geloven veel mensen dat niet. Dankzij die ontwikkelingen zijn er betere behandelingen als je ziek bent. Dus als jij een ziekte krijgt die vroeger dodelijk zou zijn maar nu goed behandeld kan worden, blijf je dat weg uit het ziekenhuis omdat je je leven niet in handen van medici wil leggen maar van God? Nee je gaat naar het ziekenhuis, laat je behandelen en weet tegelijkertijd dat je leven in Gods handen ligt. Als je bent genezen dat je Hem dat Hij je door mensenhanden heeft genezen. Probeer je daarmee eeuwig leven hier op aarde te verkrijgen? Nee. En zo zie ik dat ook met vaccins. Ik ben God dankbaar dat er vaccins zijn waardoor er veel minder kinderen sterven aan verschrikkelijke ziekten. Ik ben Hem dankbaar voor goede medische zorg zodat geliefden langer bij me mogen blijven, waardoor er een veel hogere levensverwachting is dan vroeger. En ik ben dankbaar voor coronavaccins waardoor we langzaam weer van al die vervelende maatregelen of kunnen komen. Maar ik verwacht er mijn heil niet van.
Je doet nu net alsof mensen die geen mondmasker dragen, andermans leven direct in gevaar brengen. Dat is wel een heel kromme redenering. Maar als je ze dan toch zo graag aangeven en opgepakt wilt hebben, misschien moet je dan solliciteren naar een bijbaan als boa ofzo. Daar zullen ze nu wel flink tekort aan hebben met al die asociale, levengevaarlijke criminelen die het durven bestaan om andermans veiligheid op zo'n grove wijze in gevaar te brengen.
Iemand die 80 rijdt waar je 50 mag doet dat ook niet direct. Of door rood als er geen ander verkeer aan komt. En zo zijn er meer regels. We kunnen dus iedere regel afzonderlijk gaan bespreken ( maximale groepsgrootte, respect voor overheid enz vonden ze ook niet zo belangrijk) maar er zijn nou eenmaal een aantal coronamaatregelen. Dat pakket aan maatregelen is niet leuk maar wel noodzakelijk. Als mensen zich daar niet aan willen houden omdat ze zelf wel uitmaken wat ze nuttig vinden en daarop niet gehandhaafd mag worden wordt het een chaos. Net als in het verkeer, wanneer “ach ik breng andermans leven toch niet in gevaar, ik bepaal zelf wel welke regels ik nodig vind” niet oke is.... en de gevolgen van niets handhaven toch wel gevaar zou opleveren.
CO2 adem je trouwens uit, en uitgeademde lucht bevat 4% CO2. Met een mondkapje op ademen we een deel van die CO2 weer in. Met als gevolg een toename in je bloed, en alle gevolgen dáár weer van. Dit ter informatie.
Met niet-medische mondkapjes gaan alle o2 en co2-moleculen keurig weer naar buiten. Ook deze fabel is uitgebreid gechekt en onderzocht, een poos met een mondkapje op lopen leidt niet tot meer co2 in je bloed. Verschil in waarden was nihil. Bij medische mondkapjes ook geen schadelijke hoeveelheid, wel in zeldzame gevallen lichte duizeligheid. Ik hoor liever feiten dan ongefundeerde berichten die op social media zijn verspreid door niet-experts en die niet kloppen.
https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid ... ker-draagtWie zegt dat? Kun jij maanden, slash jaren vooruit kijken? Maar goed, niemand houdt je tegen om het uit te gaan proberen. Binnenkort zul je wel aan de beurt zijn als mede-proefkonijn.