Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 16:44

LordJava schreef:Ik heb je al aangegeven hoe het werkelijk in elkaar steekt. Wat betreft de relatie autisme en vaccinatie, die is dezelfde als de relatie kanker en milieu. Als er een zwakke schakelaar aanwezig is in het genetisch materiaal, dan kan op zijn minst niet uitgesloten worden dat vaccinatie de druppel is die de genetische schakelaar doet omslaan. Dat is de werkelijke stand van zaken en de aanwijzingen dat dit het geval kan zijn zijn er legio. Alles wat anderen onderbouwen doe jij af als onzin, complottheorie, en dergelijken, het is maar welke wetenschappelijke literatuur je raadpleegt en de salonfähige kun jij daar dan weer tegenover gaan zetten en dan kun je daar ellenlang op doorzuigen. Dat steekspel voed ik niet, leid alleen maar af van waar het werkelijk om draait. Machtsgeilheid. In dit land is het tot nog toe zo dat iedereen zijn eigen keuze maakt wat betreft de griepprik. En voor covidgriep zijn er verschillende meningen en visies. De jouwe kennen we ook.

Precies. Je roept heel veel maar je onderbouwt niks.... en als daarom wordt gevraagd krabbel je terug. Eerst zeg je dat het gewoon in "de wetenschappelijke vakliteratuur" staat maar vervolgens kan je geen enkele voorbeeld aanhalen... en uiteindelijk kom je met wat dubieuze linkjes aan waarbij je je al hebt ingedekt met "het is maar welke wetenschappelijke literatuur je raadpleegt".

De wetenschap is het er wel over eens en er is uitgebreid onderzoek gedaan naar het verband tussen autisme en vaccins en het is nooit gevonden. Je weet vast ook dat dit denkbeeld pas sinds 1998 bestaat, voor die tijd nooit wat over gehoord. De fabel kwam de wereld in nav een onderzoek van Wakefield in The Lancet. Dat krijgt direct al een hoop kritiek omdat de onderzoeksmethoden totaal niet juist zijn en niet onderbouwd. The Lancet publiceerde een jaar later een onderzoek waaruit dat blijkt en waaruit bleek dat dit helemaal niet klopte en er verschijnen tal van onderzoeken die dit ook aantonen. En 6 jaar later werd het nog erger:

Zes jaar na het oorspronkelijke onderzoek komt er nog een behoorlijk staartje. Een journalist ontdekt dat Wakefield indertijd is ingehuurd door een schadevergoedingsadvocaat die optrad voor ouders van kinderen met autisme. Wakefield moest bewijzen dat de kinderen van zijn cliënten hun autisme te danken hadden aan het vaccin. Het geld dat hij ontving was ruim voldoende om niet alleen onderzoek, maar ook de publiciteit er omheen te kunnen financieren. Er speelt dus een aanmerkelijke belangenverstrengeling.
Ook blijkt dat het onderzoek van Wakefield nooit is goedgekeurd door een Medisch-Ethische Commissie, wat overigens niet veel zegt over de uitkomsten er van. Wel belangrijk is, is dat Wakefield’s analist voor de rechtbank toegeeft dat hij nooit mazelenvirus in de darm van autistische kinderen aan heeft kunnen tonen. Dat was wel een essentieel punt in de theorievorming van Wakefield.

Sindsdien staat het bekend als de "Lancet autisme fraude" "https://en.wikipedia.org/wiki/Lancet_MMR_autism_fraud

Tot zover de feiten maar ja, het is maar welke "wetenschappelijke literatuur" je leest :roll:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 16:52

Mortlach schreef:Of je gaat er aan dood zoals de broer van een vriendin van mij. en nog 300.000+ anderen in deze buurt.

Echt waar? Zijn er nog steeds mensen die dit geloven? Er IS helemaal geen relatie tussen autisme en vaccins. Dat is ondertussen al honderden malen weerlegd en het oorspronkelijke "onderzoek" van Andrew Wakefield is ontmaskerd als frauduleus broddelwerk.

Ach het ligt er maar aan welke wetenschappelijke vakliteratuur je leest he..... De pharmaceutische industrie wil natuurlijk gewoon geld verdienen en de overheid wil ons chips inspuiten om ons te kunnen controleren en volgen en daarom werd met de door hen gedominceerde media het onderzoek van Wakefield al snel in een kwaad daglicht gesteld. Het was een gevaar voor het stichten van een New World Order waarin met kadaverdiscipline men blind de machthebbers zou gehoorzamen. ;-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2020 16:56

ben db bd schreef:Waar ik zo van geschrokken ben, is dat over de hele wereld mondkapjes verplicht zijn gesteld, niet slechts plaatselijk.

Sorry, maar waar heb je het over? Wie heeft mondkapjes verplicht gesteld? Wie heeft de macht om dat wereldwijd af te dwingen? De VN? Patrouilleren er bij jou al blauwhelmen door de straat?

Neem ik inmiddels op dit punt echt nog geen beginselen van druk tot kadaverdiscipline waar?
Heel erg helpen de gewone kapjes voor de grote volksmassa niet, weten we nu met elkaar zo onderhand wel. Als het ware net zoiets als muggen met kippengaas willen stoppen, weten we nog?...

Die vergelijking is helaas flauwekul. Want zo'n virusdeeltje vliegt niet in zijn eentje door de lucht, maar zit in een druppeltje. En dat druppeltje wordt wél tegengehouden.

En weet je wat wél werkt? Massale lockdowns, maar dan beginnen mensen weer te piepen over hun vrijheid. Hebben ze eens een oplossing die bijdraagt en waar je totaal geen last van hebt, maar dat willen mensen ook niet vanwege.... redenen?

Wel loopt het CO2 gehalte in je longen hoog op. Las u dat ook niet in de mainstreammedia? Nee allicht niet...
Niet voor niets is ons op straat gezichtsbedekkende kleding verboden, doet een mondmasker dat echt niet, vind u?

Wat een absolute larie. Ik heb video's gezien van doktoren met DRIE mondkapjes over elkaar aan en daar gebeurde helemaal niks mee.

En gezichtsbedekkende kleding verboden? Zal een koude winter worden hier zonder sjaal! Ik verwacht dat de Canadezen dit jaar massaal dood zullen neervallen vanwege de sjaals en de bivakmutsen. Dat dat tot nu toe geen enkel probleem was en dat letterlijk al eeuwen gewoon goed gaat, komt vast omdat ze destijds nog geen alternatieve media hadden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2020 17:08

https://www.amazon.com/dp/191161780X/?c ... _lig_dp_it

Dit is een erg goed boek over Wakefield.

Ondertussen weer een Amerikaanse vriendin positief getest voor Covid. Helaas toch al met ontzettend veel gezondheidsproblemen, dus we maken ons hier ontzettend zorgen.

LordJava
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 17:10

Marnix schreef:Precies. Je roept heel veel maar je onderbouwt niks.... en als daarom wordt gevraagd krabbel je terug. Eerst zeg je dat het gewoon in "de wetenschappelijke vakliteratuur" staat maar vervolgens kan je geen enkele voorbeeld aanhalen... en uiteindelijk kom je met wat dubieuze linkjes aan waarbij je je al hebt ingedekt met "het is maar welke wetenschappelijke literatuur je raadpleegt".

Ik kan alles. Alleen een bewuste mens kiest te allen tijde wat hij doet en wat hij nalaat en wanneer, waar en waarom. En een bewust levend mens leest wat iemand werkelijk schrijft en geeft er geen eigen draaien aan. Jouw liefde voor zuigen is bekend. En ook hier is dat je favoriete bezigheid zo te zien. Daar wens ik je veel plezier mee maar is aan mij niet besteed.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 17:24

LordJava schreef:Ik kan alles. Alleen een bewuste mens kiest te allen tijde wat hij doet en wat hij nalaat en wanneer, waar en waarom. En een bewust levend mens leest wat iemand werkelijk schrijft en geeft er geen eigen draaien aan. Jouw liefde voor zuigen is bekend. En ook hier is dat je favoriete bezigheid zo te zien. Daar wens ik je veel plezier mee maar is aan mij niet besteed.

Daarom lees ik ook wat je werkelijk schrijft en richt ik me op de feiten en niet op de draaien die sommigen daaraan willen geven. :-)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2020 17:27

LordJava schreef:Jouw liefde voor zuigen is bekend. En ook hier is dat je favoriete bezigheid zo te zien. Daar wens ik je veel plezier mee maar is aan mij niet besteed.

Je bent hier nu, hoe lang? 48 uur? En dan doe je dit soort uitspraken al alsof je al jaren meepraat...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 19:12

Mortlach schreef:Je bent hier nu, hoe lang? 48 uur? En dan doe je dit soort uitspraken al alsof je al jaren meepraat...

Typerend he. Maar dat hij op andere forums meerdere keren gebanned is ligt natuurlijk niet aan hem maar aan de dictatuur op andere fora :-oo

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 dec 2020 21:20

Marnix schreef: Ruim 100 jaar geleden overleed een kwart van de kinderen voor hun 5e jaar. Ook in Nederland. Maar ach, waarom zouden we vaccins willen, je lichaam is sterk genoeg toch....

Hoe was de hygiëne toen? En de behandeling? Dit komt echt niet door al die vaccinaties.

Maar weet je, dit is een zinloze discussie. Hij denkt dat de wetenschappers gelijk hebben die zeggen dat de vaccinaties perfect zijn. Goed getest, die van corona is langs alle mogelijke testen gegaan en goed bevonden.

Laatst kreeg mijn man medicatie. Geen idee meer wat het precies was. Maar ik weet wel dat hij 3 weken later per direct moest stoppen want het was toch slechter voor een mens dan ze dachten. En dit is echt niet de enige pil waarvan ze dat zeggen. Meeste hiervan wordt niet naar buiten gebracht.

Maar joh, geloven jullie lekker wat ze je voorhouden, ik denk er anders over. En daar zijn ook genoeg wetenschappelijke bewijzen voor maar die vinden jullie niet goed genoeg. Tja, ik geloof de andere kant niet

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 dec 2020 21:23

Mortlach schreef:Wat een absolute larie. Ik heb video's gezien van doktoren met DRIE mondkapjes over elkaar aan en daar gebeurde helemaal niks mee.

Ga jij lekker 8 uur op de cohort werken en dan je saturatie meteen. Succes, maar die is geen 99%
Als ik 3 uur intensief aan het werk ben heb ik wel degelijk zuurstof minder. Nog steeds netjes hoor, maar ik geloof zeker dat er mensen zijn die er echt benauwd van kunnen worden. En dat is iets wat ieder voor zich kan meten /voelen. Dat kun jij niet voor een ander bepalen

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2020 21:47

lammetje schreef:Ga jij lekker 8 uur op de cohort werken en dan je saturatie meteen. Succes, maar die is geen 99%
Als ik 3 uur intensief aan het werk ben heb ik wel degelijk zuurstof minder. Nog steeds netjes hoor, maar ik geloof zeker dat er mensen zijn die er echt benauwd van kunnen worden. En dat is iets wat ieder voor zich kan meten /voelen. Dat kun jij niet voor een ander bepalen

Ja, maar dat is een ander verhaal dan even een masker op voor 15 minuten ontspannen door de supermarkt. Ik ben ontzettend dankbaar dat jij en mensen zoals jij er zijn om dit zware werk te doen. Daar heb ik niets dan respect voor.

Waar ik dan weer minder respect voor heb zijn mensen die loze kreten herhalen die ze in een Facebookbericht hebben gezien, bijvoorbeeld dat een masker je longen laat vollopen met CO2. Mondkapjes zouden geen virussen tegenhouden, maar CO2-moleculen, die nog veel kleiner zijn, ineens wél?

Het feit dat er dokters en verplegend personeel is dat urenlang met maskers op werkt, zou toch al voldoende moeten zijn om aan te tonen dat dat misschien oncomfortabel is, maar je gaat daar echt niet dood aan. En straks lopen we allemaal buiten met een sjaal om want het is koud en dan vallen mensen ook niet ineens dood neer door de CO2.

Ik krijg gewoon jeuk van die mensen die luidkeels in winkels staan te roepen dat ze geen masker op kunnen vanwege een longaandoening. Je hebt dat soort video's vast wel voorbij zien komen. Ik zie ze meestal als retweet van een of andere longarts die zegt "ja, ik heb inderdaad patiënten voor wie dit een probleem is, maar die zouden willen dat ze zo luid konden roepen, of naar buiten konden zonder zuurstoftank".

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 22:25

lammetje schreef:Hoe was de hygiëne toen? En de behandeling? Dit komt echt niet door al die vaccinaties.

Maar weet je, dit is een zinloze discussie. Hij denkt dat de wetenschappers gelijk hebben die zeggen dat de vaccinaties perfect zijn. Goed getest, die van corona is langs alle mogelijke testen gegaan en goed bevonden.

Laatst kreeg mijn man medicatie. Geen idee meer wat het precies was. Maar ik weet wel dat hij 3 weken later per direct moest stoppen want het was toch slechter voor een mens dan ze dachten. En dit is echt niet de enige pil waarvan ze dat zeggen. Meeste hiervan wordt niet naar buiten gebracht.

Maar joh, geloven jullie lekker wat ze je voorhouden, ik denk er anders over. En daar zijn ook genoeg wetenschappelijke bewijzen voor maar die vinden jullie niet goed genoeg. Tja, ik geloof de andere kant niet

Ze zijn niet perfect maar dat is wat anders dan dat het heel slecht is. De kans dat je complicaties krijgt van een vaccin is vele malen kleiner dan de kans dat je complicaties krijgt door corona, ook al ben je jong en gezond. Maar je beschermt zo ook de ouderen. Daarom laat ik me graag inenten zodra dat kan. Alleen al kansberekenend gezien is het de beste optie, voor jezelf en voor de veiligheid van anderen.

En ja andere vaccins zijn niet de enige reden dat ziekten minder impact krijgen. Hygiene en zorg, gezond eten etcetera spelen zeker een rol, maar zonder vaccin hadden we in Nederland nog gewoon pokken, mazelen en polio gehad, net zoals we ondanks alles toch Covid19 hebben gekregen. Met hygiene en zo alleen los je niet alles op. Vaccins spelen een grote rol daarin en hebben nauwelijks problemen veroorzaakt en heel veel voorkomen. De experts zijn ook heel duidelijk over de veiligheid van het vaccin zelf. Kom maar op.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2020 00:30

Marnix schreef:Met hygiene en zo alleen los je niet alles op. Vaccins spelen een grote rol daarin en hebben nauwelijks problemen veroorzaakt en heel veel voorkomen. De experts zijn ook heel duidelijk over de veiligheid van het vaccin zelf. Kom maar op.

Weet je wat ik zo ontzettend bijzonder vind aan dat hygiëne-argument? Dat die hygiëne steeds een enorme sprong voorwaarts maakt op het moment dat een vaccin werd ontwikkeld en wijdverbreid werd ingezet. Maar blijkbaar is er verschillende niveaus van hygiëne voor mazelen en pokken, want toen het vaccin voor die laatste ziekte werd ontwikkeld, verdwenen pokken, maar bleven mazelen een probleem. Later, toen het mazelenvaccin beschikbaar kwam, verbeterde de hygiëne blijkbaar verder zodat ook die ziekte zo goed als verdween. En nu het COVID-vaccin er is, verbetert de hygiëne weer verder, blijkbaar...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2020 09:08

Mortlach schreef:Weet je wat ik zo ontzettend bijzonder vind aan dat hygiëne-argument? Dat die hygiëne steeds een enorme sprong voorwaarts maakt op het moment dat een vaccin werd ontwikkeld en wijdverbreid werd ingezet. Maar blijkbaar is er verschillende niveaus van hygiëne voor mazelen en pokken, want toen het vaccin voor die laatste ziekte werd ontwikkeld, verdwenen pokken, maar bleven mazelen een probleem. Later, toen het mazelenvaccin beschikbaar kwam, verbeterde de hygiëne blijkbaar verder zodat ook die ziekte zo goed als verdween. En nu het COVID-vaccin er is, verbetert de hygiëne weer verder, blijkbaar...

Ja bijzonder. En de kwaliteit van de zorg ging omhoog, dat zeker. Maar zorg is niet alleen reactief maar ook preventief. En dat de kwaliteit van de zoeg omhoog ging en mensen steeds meer kunnen is inderdaad waar maar het ontwikkelen van een vaccin en daarmee ziekten bestrijden is daar juist een voorbeeld van.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 11 dec 2020 10:17

LordJava schreef:@Dorpeling, wat jij schrijft is mij uit het hart gegrepen.

Wat ik nog het moeilijkste vind is dat “de kerk” er zo in meeloopt. Het grootste christelijke forum op internet is niet langer christelijk, maar leggen zeer hevige censuur op. Schrappen zonder scrupules elke kritiek op overheidsbeleid en kritische blikken op vaccinatie. Zelfs van wetenschappers. Het wordt zonder pardon verwijderd. Je mag geen andere mening meer hebben. Dat juist de kerk - als zogenaamd christelijke fora daar een afspiegeling van zijn - daarin meeloopt, vind ik maar moeilijk om aan te zien.

Je bericht zou op credible niet kunnen bestaan. (Verwijderd worden).

Ik heb niets met credible, verdiep me daar ook niet in. Op RW wordt trouwens ook het nodige verwijderd.

En nee, zgn christelijke fora zijn geen afspiegeling van 'de kerk'. Gelukkig niet. Hier is divers pluimage aanwezig, met ieder zijn of haar eigen opinie. 'De kerk' op 1 lijn stellen met christelijke fora is een stap tever. Er zijn ook talloze (christelijke) kerken en gemeenteleden die oa belijden dat gezondheid en ziekte ons niet bij toeval, maar uit Gods Vaderhand ten deel vallen. En in dat vertrouwen durven leven. Maar dat is een discussie die ik hier niet wil en ga voeren.
Vaccinaties mogen hoe dan ook nooit verplicht worden. Vaak is het ook een gewetenskwestie. En ''een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd, en zal voor zichzelven Gode rekenschap geven''.

Marnix schreef: Knap dat je lichaam dat zo goed kan hebben. Bij 1,5 miljoen coronadoden en een heleboel met langdurig / blijvend letsel was dat niet het geval. Knap dat je de mazelen overleefde, in 2000 stierven er nog ruim een half miljoen mensen per jaar aan. En er gaan nog steeds veel mensen aan dood omdat ze geen vaccin kunnen krijgen. Ruim 100 jaar geleden overleed een kwart van de kinderen voor hun 5e jaar. Ook in Nederland. Maar ach, waarom zouden we vaccins willen, je lichaam is sterk genoeg toch....

Opmerkelijke woordkeuze. And I guess you were wrong, Marnix. Mij komt hiervoor niet de eer toe. Ik had toch gehoopt dat je dat besef nog wel had.

Over die vaccinaties, ik geef toe dat er vaccinaties zijn die veel levens gered hebben. Maar nu doe je het voorkomen alsof een vaccin hoe dan ook levensreddend is. En nee, dat is het niet. Want nog steeds sterven mensen,en dat zal zo blijven. Of moeten de heren van de farmaceutische wereld ook maar in razend tempo vaccins uitvinden tegen dementie (doodsoorzaak nr 1), kanker, honger en geweld? Want dát zou pas levens redden. Of misschien maar direct een vaccin vóór een eeuwigdurend leven? Zijn we meteen van alle ellende af (alhoewel ik niet denk dat veel mensen behoefte hebben aan dat laatste vaccin maar dat terzijde). Ik ben iig blij dat ik mijn leven niet in handen hoef te leggen van een vaccin, maar dat alles veilig en vast ligt in de handen van mijn hemelse Vader.

De maatregelen zijn er voor je eigen veiligheid maar bovenal voor die van elkaar. En als mensen daar geen rekening mee willen houden wil ik wel dat daar boetes voor worden uitgedeeld. Net als dat ik dat wil voor verkeersovertreders die naast hun eigen leven dat van mij, mijn kinderen etc ook in gevaar brengen. En als ik iemand met asociaal weggedrag kan aangeven omdat die maling heeft aan andermans veiligheid doe ik dat ook met liefde ja.

Je doet nu net alsof mensen die geen mondmasker dragen, andermans leven direct in gevaar brengen. Dat is wel een heel kromme redenering. Maar als je ze dan toch zo graag aangeven en opgepakt wilt hebben, misschien moet je dan solliciteren naar een bijbaan als boa ofzo. Daar zullen ze nu wel flink tekort aan hebben met al die asociale, levengevaarlijke criminelen die het durven bestaan om andermans veiligheid op zo'n grove wijze in gevaar te brengen.

lammetje schreef:Maar weet je, dit is een zinloze discussie. Hij denkt dat de wetenschappers gelijk hebben die zeggen dat de vaccinaties perfect zijn. Goed getest, die van corona is langs alle mogelijke testen gegaan en goed bevonden.(..)

Kijk, dat bedoel ik maar.

Mortlach schreef:Waar ik dan weer minder respect voor heb zijn mensen die loze kreten herhalen die ze in een Facebookbericht hebben gezien, bijvoorbeeld dat een masker je longen laat vollopen met CO2. Mondkapjes zouden geen virussen tegenhouden, maar CO2-moleculen, die nog veel kleiner zijn, ineens wél?

Hoeft ook niet hoor, niemand vraagt van je om respect voor de ander te hebben. Ik heb dat ook niet altijd, vooral niet speciaal voor mensen die van anderen ook verwachten om alleen nog maar voor getallen te leven, die daar alles van af laten hangen en hun hele leven daarvoor omgooien. En wanneer die anderen ervoor kiezen om het leven zo goed mogelijk door te laten gaan, omdat er zoveel meer is dan alleen Covid, zijn ze aso, dom, gevaarlijk, onzinnig, onverantwoord en weet ik wat allemaal.

CO2 adem je trouwens uit, en uitgeademde lucht bevat 4% CO2. Met een mondkapje op ademen we een deel van die CO2 weer in. Met als gevolg een toename in je bloed, en alle gevolgen dáár weer van. Dit ter informatie.

Marnix schreef:Ze zijn niet perfect maar dat is wat anders dan dat het heel slecht is. De kans dat je complicaties krijgt van een vaccin is vele malen kleiner dan de kans dat je complicaties krijgt door corona, ook al ben je jong en gezond.

Wie zegt dat? Kun jij maanden, slash jaren vooruit kijken? Maar goed, niemand houdt je tegen om het uit te gaan proberen. Binnenkort zul je wel aan de beurt zijn als mede-proefkonijn.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”