Doodse stilte voor de macht van islam

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 09:57

irmo schreef:Niet alleen in Amerika hoor. Kijk maar, hier in Nederland gebeurt het ook:

https://www.tubantia.nl/enschede/ensche ... ~a152b845/

Leuk he, vrijheid van godsdienst en geloof. Totaal verachtelijk, als je t mij vraagt. Maar goed, ik kan je zo nog 4, 5, gevallen opnoemen waar hetzelfde is gebeurt, soms tot moord aan toe.

Christenen zijn zo lief en aardig voor hun buren.Not.

Het klopt dat christenen niet altijd lief en aardig zijn voor hun buren. Maar om dit specifieke geval met moord te gaan vergelijken gaat wellicht ook weer wat ver.
En je laatste zin geloof ik niet zo: als je 4,5 gevallen zou kunnen noemen tot moord aan toe hier in Nederland had je vast het zwaarste voorbeeld (de moord dus) aangehaald, en niet dit artikel.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 09:59

benefietdiner schreef:Mensen vanuit islamitische landen en culturen vertonen een narcistisch gedrag en kunnen niet tegen satire. Dat narcistische gedrag van islamieten is zelfs zo hoogmoedig dat als je hen aankijkt moet jij als niet moslim je blik neerslaan uit eerbied voor hen, laat staan als je hen met satire benaderd dan heb je oorlog. Je heeft het over volwassen gedrag, nu dit is het volwassen gedag van een islamiet. De aanleiding tot geweld is het ziekelijke gedrag van de moslims zelf. Dit ziekelijke gedrag wordt nog eens aanmoedigen in hun moskeeën waar gepredikt wordt dat God geen Zoon heeft. Degene die dit wel belijden, de christenen dus, mag je alles mee doen zelfs doden. En jij zegt…. ach je moet die mensen niet provoceren. Hiermee geeft je aan hun egoïstische gedrag aan te moedigen in plaats van moslims te wijzen op hun verkeerde geschiedenis in mohamed.

Zeldzaam een positief bericht zoals in het islamitische Sudan, waar de doodstraf op afvalligheid onlangs werd afgeschaft. Bron: https://www.rd.nl/kerk-religie/beperkin ... -1.1708386

Heb je de Koran zelf gelezen, of heb je alleen een door Wilders geschreven uittreksel gelezen?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2020 10:04

benefietdiner schreef:Mensen vanuit islamitische landen en culturen vertonen een narcistisch gedrag en kunnen niet tegen satire. Dat narcistische gedrag van islamieten is zelfs zo hoogmoedig dat als je hen aankijkt moet jij als niet moslim je blik neerslaan uit eerbied voor hen, laat staan als je hen met satire benaderd dan heb je oorlog. Je heeft het over volwassen gedrag, nu dit is het volwassen gedag van een islamiet. De aanleiding tot geweld is het ziekelijke gedrag van de moslims zelf. Dit ziekelijke gedrag wordt nog eens aanmoedigen in hun moskeeën waar gepredikt wordt dat God geen Zoon heeft. Degene die dit wel belijden, de christenen dus, mag je alles mee doen zelfs doden. En jij zegt…. ach je moet die mensen niet provoceren. Hiermee geeft je aan hun egoïstische gedrag aan te moedigen in plaats van moslims te wijzen op hun verkeerde geschiedenis in mohamed.

Zeldzaam een positief bericht zoals in het islamitische Sudan, waar de doodstraf op afvalligheid onlangs werd afgeschaft. Bron: https://www.rd.nl/kerk-religie/beperkin ... -1.1708386

Dat klopt. Niet iedere cultuur is het zelfde als onze westerse cultuur. En in sommige landen is godsdienst nog heilig. Je zou daar ook op een beschaafde manier mee om kunnen gaan als je weet dat ze het niet fijn vinden als ze, en hun geloof en hun God belachelijk wordt gemaakt. Want dat is precies het doel: provoceren en dan hopen dat ze boos worden. En als ze boos worden zeg je: Zie, wat een domme mensen. Nogal kinderachtig gedrag dus, iemand die heeft geleerd om niet te slaan net zo lang treiteren tot hij je toch een keer een tik geeft en dan gaan lopen huilen. Daar lijkt het vaak wel een beetje op. Maar ach, wij westerse mensen zijn zo beschaafd he.... Jammer want door dat soort gedrag worden de onderlinge verhoudingen alleen maar slechter.

En verder blijf je waanbeelden vertellen. Ik heb regelmatig moslims gezien / gesproken en heb nog nooit mijn ogen neer hoeven slaan uit eerbied voor hen. Ik heb ook nooit repectloze grappen over hun geloof gemaakt en dan kan je prima met ze praten.

irmo schreef:Niet alleen in Amerika hoor. Kijk maar, hier in Nederland gebeurt het ook:

https://www.tubantia.nl/enschede/ensche ... ~a152b845/

Leuk he, vrijheid van godsdienst en geloof. Totaal verachtelijk, als je t mij vraagt. Maar goed, ik kan je zo nog 4, 5, gevallen opnoemen waar hetzelfde is gebeurt, soms tot moord aan toe.

Christenen zijn zo lief en aardig voor hun buren.Not.

Je kan 4 of 5 voorbeelden noemen ja. En hoeveel christenen zijn er in nederland? Dat is het probleem.met jou (en bijvoorbeeld Benefietdiner). Jullie kunnen extreme dingen en normale dingen niet scheiden. Daar komen jullie verwrongen beelden van christenen (Irmo) en moslims (benefietdiner) vandaan....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 29 okt 2020 10:24

elbert schreef:Je hoeft alleen maar naar Frankrijk te kijken momenteel. Veel Fransen zijn tot de overtuiging gekomen (tot president Macron aan toe) dat ze een ernstig probleem hebben op dit vlak.
Vanmorgen is er een aanslag gepleegd in de Notre Dame van Nice. Daarbij is naar verluid een vrouw onthoofd en nog twee anderen gedood. Er zijn meerdere gewonden. De dader is aangehouden.
Gezien de plaats waar het gebeurd is (een kerk), kun je dit niet anders zien dan een aanval op het christendom of de christelijke wereld.
We kunnen nu wel de gebruikelijke excuses aanvoeren dat dit maar een extremist is die alleen handelde enzovoorts, maar feit is wel dat er de afgelopen dagen massaal geprotesteerd is in islamitische landen tegen Frankrijk en dat onder andere de president van Turkije (Erdogan) dit vuurtje nog verder heeft opgestookt. Het kan moeilijk anders dan dat de dader zich daardoor aangespoord wist.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 10:26

Marnix schreef:Dat klopt. Niet iedere cultuur is het zelfde als onze westerse cultuur. En in sommige landen is godsdienst nog heilig. Je zou daar ook op een beschaafde manier mee om kunnen gaan als je weet dat ze het niet fijn vinden als ze, en hun geloof en hun God belachelijk wordt gemaakt. Want dat is precies het doel: provoceren en dan hopen dat ze boos worden. En als ze boos worden zeg je: Zie, wat een domme mensen. Nogal kinderachtig gedrag dus, iemand die heeft geleerd om niet te slaan net zo lang treiteren tot hij je toch een keer een tik geeft en dan gaan lopen huilen. Daar lijkt het vaak wel een beetje op. Maar ach, wij westerse mensen zijn zo beschaafd he.... Jammer want door dat soort gedrag worden de onderlinge verhoudingen alleen maar slechter.
Je hebt volledig gelijk als je hiermee doelt op de provocerende tekening van Charlie Hebdo (waarvan ik overigens ook wel snap dat het een reactie is op de aanslag op Paty, en de reactie daarop van Erdogan).
Voor de reactie op Wilders: Volgens mij had hij in zijn spotprent geen verwijzing naar de islam zitten, maar noemde hij alleen Erdogan een terrorist. Waar hij, gezien de reactie van Erdogan op de moord op Paty absoluut een punt heeft.
En voor wat betreft de reactie van Erdogan op Macron, en de oproep aan moslims om Franse producten te boycotten: Ik zie werkelijk niet waar Macron uit de bocht gevlogen is, waar hij mensen beledigd heeft en waar de reacties op gebaseerd zijn.
Marnix schreef:En verder blijf je waanbeelden vertellen. Ik heb regelmatig moslims gezien / gesproken en heb nog nooit mijn ogen neer hoeven slaan uit eerbied voor hen. Ik heb ook nooit repectloze grappen over hun geloof gemaakt en dan kan je prima met ze praten.

Het is een regel als je als buitenstaander in de moskee komt dat je respect toont voor moslims. Door je schoenen uit te doen, door geen handen te schudden met het andere geslacht, en in sommige stromingen door je ogen neer te slaan.
Daarbuiten heb ik het nooit meegemaakt (en ik heb best een poos in Oman gezeten, in Quatar een project gedraaid, diverse malen in Saoudi Arabie geweest, in Maleisie gewerkt, in Brunei gewerkt, ik heb dus het idee dat ik best een beeld van de Islam als staatsgodsdienst heb).
Ik ben in Nederland ook wel eens naar een moskee geweest (ik moest leiding gaan geven aan een volledig Islamitisch team) om eens met een Imam te praten, maar ook daar heb ik het zelf niet ervaren (wel de schoenen natuurlijk).
Marnix schreef:Je kan 4 of 5 voorbeelden noemen ja. En hoeveel christenen zijn er in nederland? Dat is het probleem.met jou (en bijvoorbeeld Benefietdiner). Jullie kunnen extreme dingen en normale dingen niet scheiden. Daar komen jullie verwrongen beelden van christenen (Irmo) en moslims (benefietdiner) vandaan....

De ellende is dat je, als je voorbeelden van malloten wilt zoeken, dat je ze altijd vindt.
En als je daar je mening op gebaseerd hebt ben je niet meer te overtuigen.
Irmo over het Christendom, Benefietdiner over de Islam, ben db bd over de media, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Deze mensen laten zich niet meer overtuigen van het tegendeel, of in elk geval van de goede bedoelingen van de hoofdmoot.
Jammer

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 10:33

elbert schreef:Vanmorgen is er een aanslag gepleegd in de Notre Dame van Nice. Daarbij is naar verluid een vrouw onthoofd en nog twee anderen ook gedood. Er zijn meerdere gewonden. De dader is aangehouden.
Gezien de plaats waar het gebeurd is (een kerk), kun je dit niet anders zien dan een aanval op het christendom of de christelijke wereld.
We kunnen nu wel de gebruikelijke excuses aanvoeren dat dit maar een extremist is die alleen handelde enzovoorts, maar feit is wel dat er de afgelopen dagen massaal geprotesteerd is in islamitische landen tegen Frankrijk en dat onder andere de president van Turkije (Erdogan) dit vuurtje nog verder heeft opgestookt. Het kan moeilijk anders dan dat de dader zich daardoor aangespoord wist.

Je hebt volledig gelijk. Het is een aanslag op de christelijke wereld, maar nog steeds van een eenling.
Dit vuurtje is opgestookt vanuit Turkije, maar het is nog steeds een eenling die dit gedaan heeft.
Het motief is weliswaar nog niet bekend gemaakt, maar dat laat zich raden in dit geval.

Toch blijft ook dit een eenling. En dat is juist zo moeilijk, de eenlingen (lone wolfs) zijn moeilijker tegen te houden, omdat ze nu eenmaal minder communicatie met de rest van hun cel hebben.

Wat dat betreft is Frankrijk al een aantal malen opgeschrikt door dit soort aanslagen. En dat terwijl Frankrijk toch bepaald niet als een christelijke natie te boek staat.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 29 okt 2020 11:09

StillAwake schreef:Je hebt volledig gelijk. Het is een aanslag op de christelijke wereld, maar nog steeds van een eenling.
Dit vuurtje is opgestookt vanuit Turkije, maar het is nog steeds een eenling die dit gedaan heeft.
Het motief is weliswaar nog niet bekend gemaakt, maar dat laat zich raden in dit geval.

Toch blijft ook dit een eenling. En dat is juist zo moeilijk, de eenlingen (lone wolfs) zijn moeilijker tegen te houden, omdat ze nu eenmaal minder communicatie met de rest van hun cel hebben.

Wat dat betreft is Frankrijk al een aantal malen opgeschrikt door dit soort aanslagen. En dat terwijl Frankrijk toch bepaald niet als een christelijke natie te boek staat.

Dat is een zeer grote vergissing van je. Ja één persoon heeft dit gedaan maar heel zijn islamitische leefgemeenschap staat achter hem. Toen de aanslag op de Twin Touwers op 11 september 2001 was juichte en feestte de gehele islamitische gemeenschap hier in Nederland er om mee. Met eigen ogen gezien in mijn naastgelegen islamitische wijk.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 11:16

benefietdiner schreef:Dat is een zeer grote vergissing van je. Ja één persoon heeft dit gedaan maar heel zijn islamitische leefgemeenschap staat achter hem. Toen de aanslag op de Twin Touwers op 11 september 2001 was juichte en feestte de gehele islamitische gemeenschap hier in Nederland er om mee. Met eigen ogen gezien in mijn naastgelegen islamitische wijk.

De gehele islamitische gemeenschap in Nederland?
Ik geloof er niet veel van om eerlijk te zijn.
Er zullen er best een paar geweest zijn, dat weet ik ook wel.
Maar dat de "gehele islamitische gemeenschap hier in Nederland' juichte en feestte klinkt als een broodje-aap verhaal.
En zo staat ook niet heel de islamitische leefgemeenschap van deze man achter zijn daad.

En by the way: "jouw naastgelegen Islamitische wijk: Dat houdt dus in dat je zelf naar die wijk gegaan bent om te kijken wat er daar gebeurde? het is een naastgelegen wijk schrijf je.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2020 11:23

benefietdiner schreef:Dat is een zeer grote vergissing van je. Ja één persoon heeft dit gedaan maar heel zijn islamitische leefgemeenschap staat achter hem. Toen de aanslag op de Twin Touwers op 11 september 2001 was juichte en feestte de gehele islamitische gemeenschap hier in Nederland er om mee. Met eigen ogen gezien in mijn naastgelegen islamitische wijk.

Ja, jij ziet wel vaker dingen die er niet zijn. Die aanslag werd door alle moslimorganisaties afgekeurd. Maar bij jou op straat stonden ze natuurlijk massaal Amerikaanse vlaggen te verbranden, in de lucht te schieten van kalasjnikovs en Allah te prijzen..... :-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 29 okt 2020 11:58

StillAwake schreef:Je hebt volledig gelijk. Het is een aanslag op de christelijke wereld, maar nog steeds van een eenling.
Nee, dit is geen werk van een eenling. Het is inmiddels een drieling vierling.
Er is namelijk ook een poging gedaan in Avignon (waar de dader werd neergeschoten), in Lyon en in Jeddah (Saoedi-Arabie) bij het Franse consulaat. Ook vandaag en de dag is nog niet om.
Dan had je gisteren ook nog Turken en Azerbaijanen die in Lyon het nodig vonden om het Nagorno Karabakh conflict daar uit te vechten met Armeniers.
Hoeveel eenlingen heb je nodig om te concluderen dat het om meer gaat dan alleen eenlingen? Er staan namelijk mensen, organisaties en staten achter die eenlingen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 29 okt 2020 12:03

StillAwake schreef:De gehele islamitische gemeenschap in Nederland?
Ik geloof er niet veel van om eerlijk te zijn.
Er zullen er best een paar geweest zijn, dat weet ik ook wel.
Maar dat de "gehele islamitische gemeenschap hier in Nederland' juichte en feestte klinkt als een broodje-aap verhaal.
En zo staat ook niet heel de islamitische leefgemeenschap van deze man achter zijn daad.
Marnix schreef:Ja, jij ziet wel vaker dingen die er niet zijn. Die aanslag werd door alle moslimorganisaties afgekeurd. Maar bij jou op straat stonden ze natuurlijk massaal Amerikaanse vlaggen te verbranden, in de lucht te schieten van kalasjnikovs en Allah te prijzen..... :-)

Vergeef mij de uitdrukking maar Marnix en StillAwake jullie leven echt in een fabeltjes fuik en begrijpen of willen gewoon niet begrijpen wat islam inhoud.
Ik verwijs hier naar de site van ‘Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties’ / Jihadistische ideologie en klik daar maar niet op en blijf in de fabeltjes fuik zitten.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/terrori ... -ideologie

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 14:00

elbert schreef:Nee, dit is geen werk van een eenling. Het is inmiddels een drieling.
Er is namelijk ook een poging gedaan in Avignon (waar de dader werd neergeschoten) en in Jeddah (Saoedi-Arabie) bij het Franse consulaat. Ook vanmorgen en de dag is nog niet om.
Hoeveel eenlingen heb je nodig om te concluderen dat het om meer gaat dan alleen eenlingen? Er staan namelijk mensen, organisaties en staten achter die eenlingen.

Er wordt niet vanuit gegaan dat deze mensen contact met elkaar gehad hebben begreep ik (al is mijn Frans nogal slecht, en in hoeverre de informatie die nu verspreid wordt de juiste is is ook maar de vraag). Daarmee blijven het eenlingen.
Copycat gedrag. Bijzonder ernstig, bijzonder gevaarlijk, maar daarmee is het niet zo dat ineens 1 miljard moslims tot terrorist zijn omgeswitcht.
Wel veel eenlingen, dat is zeker waar.
En zelfs als het wel organisaties zijn (en niemand hier heeft het bestaan van Al Qaida, ISIS, Boko Haram of Hamas ontkend), dan nog heeft het merendeel van de moslims er niets mee te maken.
Daarnaast is het wellicht goed om op te merken dat het aantal mensen wat in de laatste 15 jaar in Nederland is omgekomen als gevolg van moslim terrorisme (4) lager is dan het aantal doden ten gevolge van aanslagen vanuit reformatorische hoek (6).

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 14:01

benefietdiner schreef:Vergeef mij de uitdrukking maar Marnix en StillAwake jullie leven echt in een fabeltjes fuik en begrijpen of willen gewoon niet begrijpen wat islam inhoud.
Ik verwijs hier naar de site van ‘Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties’ / Jihadistische ideologie en klik daar maar niet op en blijf in de fabeltjes fuik zitten.

zelfs op die site kom ik woorden tegen als "sommige"...
Het merendeel van de moslims in Nederland is geen terrorist, hoe jammer bepaalde figuren dat ook mogen vinden.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 29 okt 2020 14:11

StillAwake schreef:Er wordt niet vanuit gegaan dat deze mensen contact met elkaar gehad hebben begreep ik (al is mijn Frans nogal slecht, en in hoeverre de informatie die nu verspreid wordt de juiste is is ook maar de vraag). Daarmee blijven het eenlingen.
Copycat gedrag. Bijzonder ernstig, bijzonder gevaarlijk, maar daarmee is het niet zo dat ineens 1 miljard moslims tot terrorist zijn omgeswitcht.
Wel veel eenlingen, dat is zeker waar.
Wie beweert dat 1 miljard moslims tot terrorist zijn omgeswitcht? Volgens mij niemand.
Dat is geen reden om dus te concluderen dat het wel meevalt. Een paar honderd is genoeg om dood en verderf te zaaien en het zijn er veel meer dan dat, die bovendien gesteund worden door nog veel meer moslims. Hieronder een paar reacties van moslims op de aanslagen van vandaag:
Afbeelding
De voormalige premier van Maleisie:
Muslims have a right to be angry and to kill millions of French people for the massacres of the past.

StillAwake schreef:Daarnaast is het wellicht goed om op te merken dat het aantal mensen wat in de laatste 15 jaar in Nederland is omgekomen als gevolg van moslim terrorisme (4) lager is dan het aantal doden ten gevolge van aanslagen vanuit reformatorische hoek (6).
Je verplaatst de doelpalen nogal. Geldt dat voor Frankrijk bijvoorbeeld ook?
Nog meer goed nieuws: op Groenland is zelfs nog helemaal geen terreuraanslag geweest. Zie je wel dat moslimterrorisme geen probleem is?

Overigens ben ik benieuwd naar die 6 doden vanuit reformatorische hoek. Want ik mag toch hopen dat je daarmee niet het doden vanuit een psychische problematiek bedoelt. Want als je dat als reformatorisch terrorisme bestempelt, dan valt er nog heel wat meer op te noemen, zoals de liquidaties van de mocromaffia, de dagelijkse steekpartijen in grote steden enz. Dan hebben we het over honderden slachtoffers in Nederland alleen al.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2020 14:24

benefietdiner schreef:Vergeef mij de uitdrukking maar Marnix en StillAwake jullie leven echt in een fabeltjes fuik en begrijpen of willen gewoon niet begrijpen wat islam inhoud.

Je hebt duidelijk ook een woord van Arjen Lubach geleerd. Maar niet goed opgelet wat het precies inhoudt...

Als je ook maar 3 seconden goed naar je eigen link zou kijken zou je lezen dat de Jihadistische Ideologie door een heel klein deel van de moslims wordt aangehangen.

Sommige fundamentalistische moslims beschouwen de jihad als de zesde zuil van de islam, het is een religieus gebod.

Het komt dus alleen voor onder fundamentalistische moslims en dan ook nog maar onder sommigen. Maar jij leest het alsof het het algemene gedachtegoed van de islam zou zijn. Wie zit er dan in een fabeltjesfuik.....

Terug naar “[Religie] - Open forum”