Moderator: Moderafo's
Door te verzekeren of te inenten vertrouw je dus niet op God want je wilt zekerheid hebben.
ahuibers schreef:Marnix schreef::)
Moet ik zo in de stad mijn fiets op slot zetten? Als God wil dat deze niet gejat wordt gebeurt het toch niet?
Hm... komen we uit bij het bekende gezegde:
Vertrouw op God... maar zet je fiets wel op slot
God geeft ons de mogelijkheid gebruik te maken van de middelen die er zijn... Ik zie het probleem met verzekeren niet.
Door te verzekeren of te inenten vertrouw je dus niet op God want je wilt zekerheid hebben.
Boekenlezer schreef:Maar eh, als je auto of motor wilt rijden moet je je ook verzekeren, anders mag je niet eens de weg op. Dat zou dus betekenen, dat iedereen die tegen verzekeren is, geen auto, motor, of brommer ( zou kunnen rijden. Maar ik heb zo de indruk dat die consequentie niet getrokken zal worden.
Daarom ben ik ook tegen het blussen van branden... als je huis in de fik staat is dat Gods wil.
Moet ik zo in de stad mijn fiets op slot zetten? Als God wil dat deze niet gejat wordt gebeurt het toch niet?
TheKeimpe schreef:Hmm, roep niet te hard dat het onzin is om je niet verzekeren. Zeker als je je niet goed in de achtergronden van deze mensen verdiept heb. (Ik zag hier boven staan dat dit voortkomt uit de besteding van de verzekeringsmaatschappijen, is niet mijn reden, ben niet voor meer dan wat wettelijk verplicht is verzekerd.)
Er is een Reele kans dat je fiets gestolen wordt in de stad dus zet je hem op slot. deze kans is er veel en veel minder dan met inenten.
Aragorn schreef:Ja, misschien dat het vroeger om de besteding van het geld door verzekeringsmaatschappijen ging, maar dat argument hoor je tegenwoordig nooit meer. Integendeel tot dat over de voorzienigheid.
columbus schreef:Aragorn schreef:Ja, misschien dat het vroeger om de besteding van het geld door verzekeringsmaatschappijen ging, maar dat argument hoor je tegenwoordig nooit meer. Integendeel tot dat over de voorzienigheid.
Er zijn ook steeds minder mensen die zich niet verzekeren, daardoor hoor je die argumenten ook bijna niet meer, toch zijn er nog steeds mensen die om die reden zich niet laten verzekeren.
Er is een Reele kans dat je fiets gestolen wordt in de stad dus zet je hem op slot. deze kans is er veel en veel minder dan met inenten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten