Marnix schreef:Het is voor ieder die gelooft.
met die aanvulling klopt het, maar dat is niet wat geschreven was.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Marnix schreef:Het is voor ieder die gelooft.
hans0166 schreef:met die aanvulling klopt het, maar dat is niet wat geschreven was.
MoesTuin schreef::D nou toch nog dicht bij je in de buurt![]()
Schitterend toch (heb er verder ook niet veel mee met the Passion muziek, maar vind het bijzonder hoe je de woorden van de liederen ook zo mooi geestelijk kan vertalen)
En wat een bereik! Kunnen de kerken jaloers op zijn...
https://www.ad.nl/show/2-7-miljoen-mens ... ~ae829a4d/
The Passion....niet kortzichtig vanuit eigen referentiekader bezien....maar breed voor een publiek waar veel christenen niets mee hebben maar Jezus de Christus de Opgestane Heer wel....
Juist voort die ander!
Zoals Marnix het zo mooi al verwoorde, het is niet speciaal voor jou die er niets mee heeft of voor jou degelijk nette volgens de regeltjes kerkganger...
Welnee, Jezus zegt zelf, “Ik ben niet gekomen om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering”
Lukas 5:32
Via the Passion is het Woord de wereld ingegaan, het zaad gestrooid....help het mee nu kiemen...bid! Bid voor de wereld, voor allen die the Passion gezien hebben.....
DeLange schreef:Ik geloof er niet zo in. Het evangelie uitgedragen door niet christelijke auteurs. Niet christelijke liederen van "Idols" die een geestelijke draai krijgen.
Als het evangelie door christelijke vertellers en christelijke liederen niet trekt, dan trekt Gods personeel zelf dus niet. Dat vind ik een bedenkelijke stelling.
Verder vraag ik me af of dit bekeringen te weeg brengt. Ik geloof wel een enkeling, maar voor hoe lang en waardoor echt? Is het vanwege de niet- christelijke acteur of het niet- christelijke lied?
Of is het iets wat ondanks dat nog rest?
Marnix schreef:Ik snap dat punt. Maar ondertussen was het overgrote deel van de Nederlanders volledig vergeten wat Goede Vrijdag en Pasen inhoudt. En er zijn elke zondag kerkdiensten, er zijn allerlei evenementen van en door christenen, op tv zijn ook kerkdiensten maar daar kijken weinig niet-gelovigen naar en de kijkcijfers zijn sowieso niet hoog. Dus daarmee verander je dat niet. The Passion is in de eerste plaats om het verhaal weer bekendheid te geven. Zodat mogelijk de interesse van mensen weer gewekt wordt en ze met mensen erover gaan praten, zich er meer in verdiepen, een alphacursus gaan volgen, een kerk binnenwandelen.
(Plus dat “hoeveel bekeringen” lastig meetbaar is en een gevaarlijke maatstaf want hoe vaak komen er ongelovigen in je kerkdienst en vervolgens toch geloof?)
DeLange schreef:De doelstelling zal ongetwijfeld goed zijn, maar toch geloof ik er niet zo in dat je niet-christelijke middelen inzet als EO en KRO/NCRV om iets christelijks te brengen. Het komt er op neer dat je om publiek te trekken geregeld een acteur op de kansel zet die acteert dat hij het evangelie brengt. Maar God acteert niet, Hij maakt gebruik van Zijn eigen mensen. Hij wijst zijn evangelisten aan.
DeLange schreef:De doelstelling zal ongetwijfeld goed zijn, maar toch geloof ik er niet zo in dat je niet-christelijke middelen inzet als EO en KRO/NCRV om iets christelijks te brengen. Het komt er op neer dat je om publiek te trekken geregeld een acteur op de kansel zet die acteert dat hij het evangelie brengt. Maar God acteert niet, Hij maakt gebruik van Zijn eigen mensen. Hij wijst zijn evangelisten aan.
Chaya schreef:Ja erg he, als je dan naderhand leest van deze mensen dat ze nog steeds niet in God zijn gaan geloven.
Hoeveel kerkmensen kunnen de diepte peilen van het lijden van de Heere Jezus?
Laat staan iemand die er helemaal niets van afweet en niet eens gelooft in de historische waarheid van dit lijdensevangelie.
Men verliest zich in sentimentele Ewbank composities, die een paar weken later weer de Kuip op zijn grondvesten doet trillen, bij wijze van spreken.
(nu dan even niet)
Ieder jaar neem ik me voor om het geheel te negeren (dat lukt me aardig) en was al dankbaar dat het spektakel was afgeblazen vanwege de Coronacrisis. Nee hoor, dan toch moet het weer in aangepaste vorm.
Hoe lang moeten we dit nog verdragen?
Chaya schreef:Hoe lang moeten we dit nog verdragen?
Chaya schreef:Hoe lang moeten we dit nog verdragen?
hans0166 schreef:hetzelfde doen als ik ... niet kijken.
Chaya schreef:Ja erg he, als je dan naderhand leest van deze mensen dat ze nog steeds niet in God zijn gaan geloven.
Hoeveel kerkmensen kunnen de diepte peilen van het lijden van de Heere Jezus?
Laat staan iemand die er helemaal niets van afweet en niet eens gelooft in de historische waarheid van dit lijdensevangelie.
Men verliest zich in sentimentele Ewbank composities, die een paar weken later weer de Kuip op zijn grondvesten doet trillen, bij wijze van spreken.
(nu dan even niet)
Ieder jaar neem ik me voor om het geheel te negeren (dat lukt me aardig) en was al dankbaar dat het spektakel was afgeblazen vanwege de Coronacrisis. Nee hoor, dan toch moet het weer in aangepaste vorm.
Hoe lang moeten we dit nog verdragen?
Marnix schreef:Dat mag je vinden. Het zijn wel vooral gevoelselementen maar als je naar de feiten kijkt: miljoenen mensen horen het paasverhaal en daar zitten veel mensen tussen die niet weten / wisten wat Goede Vrijdag en Pasen inhoudt. Mensen voor wie Goede Vrijdag en Pasen verder niet meer is dan een lang weekend en paaseieren verven / verstoppen. En die anders nooit zouden horen wat Goede Vrijdag em Pasen inhoudt.
Ondanks dat veel van de acteurs niet geloven (wonderlijk he, dat ze het verhaal ondertussen wel doorgeven) kan God de vorm gebruiken om mensen te vertellen over Goede Vrijdag, worden wr mensen geraakt, geïnteresseerd.
Chaya schreef:Ik heb er nog nooit 1 seconde iets van gezien, maar wel teveel over gelezen.
En dat dit goddeloze spektakel nog immer verdedigd wordt op een christelijk forum is echt te erg voor woorden.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten