Berichtdoor meschianza » 30 mar 2004 18:49
Ik zit de laatste tijd na te denken over de stelling 'Rijkdom voor jezelf houden is ook diefstal'
We lopen allemaal relaxed hetzelfde trajectje. WE zoeken een redelijk tot goed betaalde baan, een partner, we trouwen, krijgen kinderen. En als we dat allemaal binnen hebben, kijken we rond of we toevallig ook nog iets voor onze naasten kunnen doen. (sommige doen zelfs dat niet) Opzich niet verkeerd.....tenzij je vanzelfspreken er vanuit gaat dat het jou levensdoel is: huisje, boompje, beestje, zonder God daar bij betrokken te hebben.
Er is niemand die je aanwijst en zegt: je bent fout bezig, want iedereen doet het zo, en je betn juist apart als je daar van afwijkt.
Stomme is, als ik al mijn vrienden die weg ziet gaan, ben ik helemaal niet jaloers op ze. Ik heb heel sterk het gevoel dat er een ander plan boven mijn hoofd hangt die anders is. Toch heb ik nog niet op mijn knieeen durven gaan en tegen God gezegd: Neem mijn leven, ik geen al mijn kennis en talenen aan U, voor Uw koninkrijk.
Omdat ik heel bang bent wat er gaat gebeuren. Ondanks dat het huisje boompje beestje absoluut geen aantrekkingskracht op mij heeft....het is wel heel grijpbaar en duidelijk. Je ziet een duidelijke lijn lopen.
Maar als ik mijn leven aan God geef, wat gebeurd er dan? ik ben bang precies hetzelfde als Abraham: Ga uit uw land naar het land dat Ik u wijzen zal. En Abraham ging, hij verliet alle zekerheid en ging naar (voor hem) onbekende bestemming, leven, land.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King